• Lisa 74

Täby

Jag är intresserad av trevliga områden i Täby önskar tips! Vill gärna veta var man inte ska kolla efter boende också...Tack!

• Svar på tråden Täby
  • Kajee

Nej - i slutet av centralvägen nära Kråkudden. Den där ängen som är full med ankskit...

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Essi73

Ängsan vet jag flera kompisar som hade sin skumpa på.

• Kajee
    salsita skrev 2007-03-06 23:05:24 följande:
    Kajee, kan det vara Näsaäng du menar? =) Jag är uppvuxen i Näsby Park och var ofta där, någon annan som är uppväxt eller gått i skolan där tro?
    Jaaa Bingo salsita!

Nej men jag gick i parken i tre år - innan centrum byggdes ut.
  • Ungen
    salsita skrev 2007-03-06 23:05:24 följande:
    Kajee, kan det vara Näsaäng du menar? =) Jag är uppvuxen i Näsby Park och var ofta där, någon annan som är uppväxt eller gått i skolan där tro?
    Kallade man inte det ängsan eller ligger den i Gribban? *lär mig aldrig*

Gick inte i NP men har vänner som har gjort
    Id quot circumiret, circumveniat.
  • Kajee

Ja jag har aldrig kallat det för ängsan i alla fall. Om det är den med ankskit så är det samma i alla fall.

• Essi73

Innan centrum byggdes ut satt vi alltid "I mitten" eller "I ringen" efter skolan. Det var totalt jäkla omöjligt att komma hem, man sögs in där och satt hur länge som helst!

Sen brukade vi hänga på Bibblan med, för att periodvis förflytta oss till Simhallen eller Sporthallen.

• Ungen
    Kajee skrev 2007-03-06 23:08:18 följande:
    Ja jag har aldrig kallat det för ängsan i alla fall. Om det är den med ankskit så är det samma i alla fall.“I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
    Kom på att det är Näsa-äng jag menar i Gribban...
    Id quot circumiret, circumveniat.
  • salsita

ha ha ha...ja ankskiten, den hade jag glömt =)
    Kajee, menar du näsbyparksskolan? Jag gick i så fall också där =)

• Kajee

Syrran gjorde karriär i Täby Basket.
    Konfirmerad i Täby gamla k:a - och gift där också faktiskt (men skild numer)

• Kajee
    salsita skrev 2007-03-06 23:10:18 följande:
    ha ha ha...ja ankskiten, den hade jag glömt =)Kajee, menar du näsbyparksskolan? Jag gick i så fall också där =)
    Just det Näsby Parksskolan.
    Min karriär i skolan är; Ellagårdsskolan, Ytterbyskolan, Näsbyparksskolan, Tibble
Svar på tråden Täby