Täby
Jag är intresserad av trevliga områden i Täby önskar tips! Vill gärna veta var man inte ska kolla efter boende också...Tack!
Jag är intresserad av trevliga områden i Täby önskar tips! Vill gärna veta var man inte ska kolla efter boende också...Tack!
Kajee det är det komiska med Täby, jag flyttade därifrån när jag vara 20 och nu på ålderns höst (*asg*) flyttar jag tillbaka. Det känns SÅ skumt skall jag säga dig. Men det var inte jag skulle kackla om, utan att trots att det var ett tag sen så är det lite samma folk som går där.
Täby är trots de hemska priserna en bra kommun, men lite överdrivet ändå kan jag tycka. Vi började snegla mot Å-berga men kände ändå att det var lite för långt ut. Dock är priserna SÅÅÅ mkt bättre där, man kommer ner 1 mille rätt av.
R Näsby har jag inte reflekterat över faktiskt, enda ggn jag hade vägarna förbi var med Roslagsbanan, men det sägs att de hyresläght:ena där har skyhöga hyror men fin standard. Nåja..
Kul att du berättar om utbyggnaderna där, det har jag missat totalt!
Japp - Vaxholm är såååååå mysigt.
Det är så roligt för det står i bostadsannonser från Vaxholm att det är sjöutsikt - men det har ju ungefär 89% här.
Själv har jag och ungarna ca 2 minuter att gå till en liten undangömd sandstrand (hemlig för "turister"
)
Något annat ni skulle kunna fundera på är Enebyberg i Danderyd. Både östra och västra. Det ligger på gränsen till Täby och är inte så dyrt (relativt) och är mysigt. (Mina föräldrar bor där nu för tiden.)
Lisa ett tips, kolla Hemnet och åk på visningar - så många ni bara känner att ni orkar med. Det huset som vi fastnade för kändes "Nja så där va" när vi såg det på Hemnet. Väl där var det "Men OJ det är ju här vi vill bo!".
På så vis känner ni in områdena trots det jag och Kajee säger här, för det är trots allt inga direkta avstånd där, och så kanske ni hittar en bostad utan att behöva vara med om en budgivning som sticker 1,5 mille över utgångspris.
Vi slapp en rigorös budgivning tack vare att badrummena måste åtgärdas, inte oss emot. Så det går att hitta en bostad ![]()
Har du missat utbyggnaden! Oj då *s* Vänta du bara... Själv stör jag mig lite på att jag aldrig ser nån jag känner i Täby C. Lite överdrivet kanske, men förr träffade man så många - det har blivit så mycket större nu... Jo Å-berga ligger långt ut - tycker att det känns mer off än Vaxholm faktiskt. Dessutom är skolpolitiken uslel i Å-berga av allt jag har hört. Jag gick i ytterby 4-6:an så jag kände gamla Roslags Näsby ganska väl. Jag har också hört att hyrorna är horribla där. Jag minns när dom ville ta bort Roslagsbanan och bygga ut tunnelbana till Täby. Dom rev min klasskompis hus för att det låg ivägen för Tunnelbaneuppgången. *s* Det blev inget av det där. Men det kanske var en ursäkt att få vräka familjen som var ganska "stökig".
Tack för era tips :)!!!!
Här har ni planerna för Täby Centrum.
http://www.taby.se/templates/TswSimplePage.aspx?id=10301
Dom bygger ju som 17 i Arninge också. Förr betraktades det som ett tråkställa att handla på och många affärer gick i konkurs därute. Men nu...
Ja juust det, det pratades om att dra ut tunnelbanan dit ut!! Guuud vilka flashbacks och nostalgikickar jag får nu *s* Dock himla jäkla taskigt med din kompis hus, jaha tack liksom.
Men
va, springer du aldrig på ngn där ute, det gör jag varje gång, minst 1 som man iaf känner igen sen förr.
Måste genast googla om utbyggnaderna, nu vart jag toknyfiken.
Och Lisa, aaaall lycka till, berätta gärna hur det går och vad ni fastnar för ![]()
Arninge går fortfarande fetbort bejb!
jag får... iiuh jag får ååångest bara vid tanken.
tipsar om kyrkbyn, fortfarande hyffsade priser och det kommer att bli större bara några år framåt i tiden. Just nu kan det kännas lite off, men det kommer att växa.
ta ta *S* Jag handlar alltid mat i Arninge på väg hem. Kommer ihåg att syrran pryade på B & W därute - det var heläckligt påstod hon. Men det var på 80-talet.
I Roslags Näsby kunde man köpa 5-öreskolor i tobaksaffären så länge som det fanns femöringar kvar.
Du behöver ju inte googla - här ger jag dig ju allt på ett fat i tidigare tråd.
![]()