• snart tre

And more löööve for all of us

Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...

• Svar på tråden And more löööve for all of us
  • okt76

Uno, låter som en toppen helg .Hoppas du får ett par lugna dagar i Göteborg.

Träff, absolut! 22/4 låter bra!

Marv, v 30, oj vart tar tiden vägen???

• snart tre

Kanar in så här på morgonkvisten med en latte (gott, gott) Tycker en uteträff den 22 april låter toppenbra.

Marv: 30 veckor? Hilfe, vad snabbt det går. Tyckte du precis avslöjade nyheten.

Tempo: Åh, jag längtar efter att få köpa en trehjuling till Gilbert - planerar det som tvåårspresent.

Förskola: Alltså jäkla kommunkärring (ursäkta orden). Vi fick ett preliminärt besked att det inte skulle vara några problem för G att få en plats på förskolan vi vill byta till (ligger nära oss) för ett par veckor sedan. Men så ringde sur-tanten (har varit sjukskriven så vi har haft kontakt med en bättre person tidigare) förra veckan och meddelade att det inte fanns någon plats för G på den avdelning vi sökt (de har två småbarnsavd. på olika ställen). Vi kunde bara få en plats på den avd. vi redan tackat nej till och tackade vi nej till den sköts vi tillbaka i kön. Höll bokstavligen på att strypa henne över telefon. Ringde Mathias och var skitsur, men kom sen på att de håller på att bygga ett nytt dagis i vårt område som ska bli privat och med Reggio Emilia-inriktning och extra fokus på utevistelse utan att vara ett ur- och skur, vilket borde gynna G och hans infektioner. De kör igång from 1 okt. Ställde G i kö samma dag och dagen efter fick vi ett besked att han var garanterad plats. Man tackar! Mejlade chefen för den nya fsk med en del frågor - fick ett lika snabbt svar. Ännu bättre. Det enda jag avvaktar nu är beskedet om hur stora barngrupper det blir. De håller på att anställa nu så hon skulle återkomma så fort det är klart. Håller tummarna att det visar sig vara så bra som vi tror att det är.

• Tempo

Härligt att flera är på uteträff nästa söndag!

S3 - vad skönt att ni fått en plats på nya förskolan! Låter ju jättebra! Säkert klokt att tänka att mycket uteverksamhet gynnar G, de får ju helt klart färre nfektioner om de är ute mycket.

Jenny - glömde ju igår, skickar över lite Anton Bergs marsipanägg i cyberrymden! Håller med om att det är det bästa påskgodiset. Kan erkänna att min konsumtion har ökat hejdlöst på sista tiden, nästan så jag själv blir orolig. Skyller på graviditeten...

• uno

30 veckor, skönt att höra det går fort! Kräks i sängen går verkligen fetbort!

Vi har precis passerat halvtid, 144 dagar avklarade, och är i månad sex men jösses vad långsamt och tjockt det känns denna gång. Känner mig allt mer sällik varje dag och bobbisarna är enorma Ledsen vilket jag inte alls trivs med. Hallå taxöron, kom tillbaka!!

• Malin med Tim

Å vi kanske kan komma in nästa helg Nu i helgen ska jag på mini spa i Jönköping och Tim å pappa ska åka och fiska!

• Tempo

Ooop, jag ser att den 22/4 var ju inte alls till helgen, utan nästa helg... Har visst virrat bort mig i almenackan! Vi är hemma även nu till helgen (14-15) om någon är sugen på en uteträff!

• okt76

Hemma och VABar idag. N fick kåldolmar till middag igår och har haft jättemagknip i natt. Så varken hon eller jag har sovit och hon sa aj, aj i morse också och ville inte ha välling. Nu verkar hon dock vara superpigg, så det blir nog bara en dag hemma och ingen mer kål för N

• 050930

Ah, kaldolmar som ar sa gott! Men inte bra for lilla frokens mage forstar jag, stackars Nellie.

Tack for marsipanaggen forresten Tempo Vet inte om du sett det men de har borjat salja en version av dem till jul ocksa, men da i form av snobollar. Precis lika goda.

Slutligen: grattis Marv till 30 veckor, och Uno och Tempo till halvtid! Ser sa mycket fram emot att fa gosa med era bebisar nar de kommer ut!

• 050930

Nu ska jag forresten ata glass till efterratt. Har ju borjat springa lite (las: lunka/hasa mig fram da och da) med tanken att komma i form, men med en svarmor som ar lika stor gottegris som jag har jag en kansla av att det hela ar ganska lonlost. Ja ja.

• 050930

Ok, kanske har mer med min daliga karaktar att gora an med en godisatande svarmor.

Svar på tråden And more löööve for all of us