And more löööve for all of us
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Tempo- fråga när ska vi lämna isabel hos honom!!
vilken lyx, njut av helgen och ha det jätteskönt. är sååååå avis!
Halloj!
Hemma med Elis idag (jag halvdag, Thomas halvdag) som är förkyld för dagis. Igår var min brorsa barnvakt och T och jag var på föräldramötet från hell (tillräckligt med underlag för två tragikomiska Herngren-filmer... ) Efter det var vi ut och käkade samt såg "Jakten på lycka" på bio. Oh herregud, bölade okontrollerat vid säkert tre tillfällen, och har extra svårt för verklighetsbaserade filmer med "lyckliga" slut. Tårar, tårar... Härlig kväll i alla fall! Och lillebror & Elis är bästisar...
Lime - Gärna dejt imorgon om Elis mår bättre! Meddelar läget imorgon bitti/fm här.
Ska jobba lite nu! Ha en toppendag!
KRAM!
Tack för tips om biltema å annat! Ha en toppen resa Marv!
Åh vad härligt med lite egentid ibland, för shopping å annat Tempo!
Älskar verkligen den här tiden! Att kunna klä oss lite lättare (har avskytt dessa vinterutstyrslar till framförallt Tuva!!!) och bara vara i parker och mysa i solen.
Här väntar vi på vattkoppor men ännu inga i sikte - inkubinationstid är iofs 10-20 dgr. Stora tjejen kunde gå på dagis igår, jag var hemma i onsdags och vabbade med henne vilket var hur nice som helst då vi kunde vara ute och så. Säkerthetsdag bara, då alla koppor nästan hade skorpor redan då. Hade även Tuva hemma från dagis då tjejerna har så kul ihop = jobbig vab-dag - NOT!
Idag är jag hemma med Tuva från dagis då hon var riktigt förkyld och hostig, relativt pigg tills nyss då hon självmant gick till sängen för att sova :-0 Var även jätte varm inatt så hon fick en alvedon.
Hoppas alla får en riktigt trevlig helg och att alla sjukdomar försvinner!!!
Här är helt sjukdomsfritt numera (peppar, peppar...knack, knack ). Men vi borde fått vår beskärda del av bacillerna vid det här laget
Gilbert är superpigg, vill vara ute hela tiden och älskar att få slippa vinteroverall och vinterstövlar. Det gör hans föräldrar också.
Veckan har varit hyperhektisk och jag har knappt reflekterat över helgen och vad vi ska göra. Kanske åker vi in till stan och tar en sväng förbi Kronobergsparken något G borde uppskatta. Vi ska också ta tag i trädgården som ser milt sagt spretig ut efter vintern så vi har nog att göra. Och så sova då förstås - längtar efter att få slippa gå upp utan bara snusa vidare.
Ha en bra helg alla
Vi har fixardag på dagis men tar tacksamt emot ert erbjudande om barnvakt Lime så Majken hänger nog mer än gärna på till parken.
God morgon på er! Vi har just fått det tråkiga beskedet att vår barnvakt fått influensan Typiskt! Och nu blir det för tajt för oss att ta oss inte till stan och träffa er för lek i parken. Istället får det bli lek hemmavid och lite jobb i trädgården. Ja, ja vad är väl en bal på slottet....
Hoppas ni får en härlig lördag!
Kram
Hej, hej.
Har snabbläst om snitt och vårkläder. Förstår helt hur du tänker Tempo. Hoppas du kommer fram till ett beslut som känns rätt för dig!
Marv, hoppas det går bra med klådan.
Vi kom hem från Sälen sent igår kväll. 10 grader varmt och solsken hela veckan!!! N, har älskar snön, åkt pulka, byggt snögubbar, lekt med en massa andra barn och haft det toppen. Jag och T har turats om att åka slalom och passa Nellie. Vi åkte med några kompisar så vi behövde inte åka skidor ensamma. Tyvärr aå hade vi med oss magsjuka, så hela gänget låg däckade vars en dag. Trots det har det varit en toppenvecka! Å ,på onsdag åkr vi upp till Luleå och hälsar på farmor och farfar över påsk.
Såg precis dessutom att N har fått en dagisplats nära nya huset from 2/5 ! Vi flyttar ju inte förrän 1/6, men det blir inte så stor omväg att köra dit när vi ska till jobbet så jag tror vi tar den! Trodde aldrig att vi skulle få något innan sommaren
!
Okt76: Grattis till dagisplats - det tror jag blir jättebra att ta redan nu så Nellie snabbt kommer in i det nya. Härligt med Sälen och ledigt (även om jag måste erkänna att snö är det sista jag tänker på just nu ).
Marv: Hoppas ni har det härligt där över.
Perkan: Hoppas Tuva kryar på sig så ni kan njuta av solen.
Vi har njutit av solen och tog en tur in till stan i går för att fika och promenera på KUngsholmen. Svängde förbi Kronobergsparken med lektokiga Gilbert, men det var efter lunch så jag såg inte några av er. Mysigt var det i alla fall - G for runt som en tok mellan allt medan vi satt i solen på en bänk och bara njöt. Sen tog vi vagnen och Gilbert runt Karlbergskanalen och avslutade med myslunch på Room. Härligt!
Hoppas på massor mer av det här
Hej!
okt:vad underbart att det löser sig med dagis för N så snabbt! Grattis!!
Perkan:Hur mår Tuva nu o har Y fått en härlig födelsedag!?
Jag e så fasligt trött på Melvins sjukdomar..Han har ju rör i sina båda öron,krupp/förkylningsastma och nu har han haft ögon inflammation i princip konstant en månad.Han hostar så han kräks på nätterna trots inhalator o alla med han får.Så vi åkte till Astrid Lindgren idag o sa att nu får ni göra nåt,vi går inte till en enda närakut el vårdcentral till o får nåt nytt läkemedel.Så vi e nu remitterade till barnläkar mott. på järva,vi ska äen ringa den kontakt vi har på Odenplan.Jag e 99%säker att det handlar om någon sorts allergi ,så jag ser verligen fram emot tester.Eftersom jag har nytt jobb kan jag inte vabba nu så T har vatt hemma HUR mkt som helst.Visserligen är jag enormt tacksam som har en man som ställer upp så för min skull,men det e ju så jobbigt när han jämt e sjuk.Inget nytt att han är dålig jämt o ag har verkligen inte klagat över det innan men nu e gränsen nådd för Melvins skull!!!
Well Well,underbar dag har vi haft i vasaparken idag med vänner,så mysigt för barnen att få springa runt o leka leka
Nu är våren här,Äntligen!!!
Kram kram
MM: Bra att ni slog näven i bordet och har fått en remiss. Men bisarrt att det ska ta sådan tid - jag vet vi har ju själv varit i det träsket två gånger. Den svenska sjukvården kan man bli galen på Hoppas ni får en diagnos på Melvin snabbt. *kram*