• snart tre

And more löööve for all of us

Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...

• Svar på tråden And more löööve for all of us
  • okt76

MM , hoppas det löser sig med Melvin och att ni får någon vettig förklaring till alla hans sjukdommar.

Malin, trist att vara sjuk, hoppas du blir bättre snart.

Grindar och trappor. Vi kommer ha två trappor i huset. N provade den ena flera gånger när vi var där och tittade i söndags. Går hur bra som helst uppför, men nedför är det lite värre. Vi får se hur vi gör med grindar.

• Tempo

Malin - jag skulle nästan tipsa om att inte ha grindar, men det beror ju på hur "trappvan" Tim är. Tyckte det var just när Ella började gå som det var nödvändigt men nu går det hur bra som helst, både upp och ner. De lär sig bli säkra så himla fort! Men vissa barn är ju lite mer "vilda" av sig (Ella är mycket försiktig... ).Tycker det är lite skönt att hon kan gå upp till sitt rum och leka lite själv när jag är nere i köket, eller tvärt om. Så man inte behöver vara med jämnt.

• Tempo

Malin - jag skulle nästan tipsa om att inte ha grindar, men det beror ju på hur "trappvan" Tim är. Tyckte det var just när Ella började gå som det var nödvändigt men nu går det hur bra som helst, både upp och ner. De lär sig bli säkra så himla fort! Men vissa barn är ju lite mer "vilda" av sig (Ella är mycket försiktig... ).Tycker det är lite skönt att hon kan gå upp till sitt rum och leka lite själv när jag är nere i köket, eller tvärt om. Så man inte behöver vara med jämnt.

• Malin med Tim
    Tempo skrev 2007-04-03 15:06:39 följande:
    Tim är inte trappvan och inte försiktig Å han kommer aldrig att gå upp på sitt rum medans jag lagar mat, han är som ett plåster på mig och går aldrig in och leker själv i sitt rum idag, och då ligger det bara några meter från köket. Så et får nog bli lite trappträning och grind till att börja med.
  • Tempo

Malin - Då är det nog bäst med grind!

• snart tre

Inte heller Gilbert är särskilt "försiktig" av sig, trots han imponerande säkra "bergsklättring" i helgen Sen är vår trappa ganska brant så Gilbert får allt öva lite mer innan jag släpper honom lös där.

Nu ska jag sova. Hade en viktig kunddragning i dag som gick jättebra, men nu är jag helt slut. Det ska bli sååååå skönt med lite påskledighet

• uno

Vi har ingen trapp här men på väg in i lgh finns det ju flera och även hos min mamma. Majken blir snabbt övermodig och istället för att gå så försöker hon numera att hoppa eller kasta sig framstupa ex....

Vårt problem är inte trappen utan köksbordet, soffbordet, hyllan, gunghästen och alla andra ställen som vårt lejon tar sig upp på för att sen utföra en vild glädjedans över succén. Inte så lätt med grind där.

• Malin med Tim

Uno:
    Hur är det med magen? Vilken vecka är du i, och när anländer mini?  (Frågan gäller nog alla gravida här inne )) Har ju inte ens sett era magar med nya knoddar i!

Måste in till stan någon helg och träffa er alla! Satt och tittade på gruppbilden på våra barn som jag har i mitt galleri, de var så små! Dags för ny gruppbild snart!

Fick reda på att vårt hus levereras den 24/4 och att det ska slutbesiktas  den 16/5!!! Jobbigt vill flytta in då, men vi ska flytta in den 1/6!

Svar på tråden And more löööve for all of us