And more löööve for all of us
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Okt: Skönt att det gick bra för T även om jag förstår hur det känns så här efteråt när man känner sig lite mörbultad. Hur länge blir man sjukskriven efter en sådan operation?
MMT: Härligt med Spa, men trist att inte få sova ordentligt. Är det något vi behöver så är det väl det?
I dag jobbar M och jag är hemma och myser med G (som sussar sött just nu). Vi sov ut i morse och har sedan varit ute en stor del av dagen. Det känns halvt bisarrt att det är så varmt att man kan ha shorts och kortärmad topp nu Och nere vid vårt havsbad låg folk i bikini och solade medan knottarna sprang runt i sanden.
Ha en bra dag alla
Hej hopp på er!
Hoppas helgen har varit bra, har ju verkligen varit helt galet varmt! Vi har ätit frukost ute på altanen och det är ju så himla mysigt! Längtar verkligen till att sommaren kommer så värmen håller i sig.
Malin - kul ett du varit i mina hemtrakter. Var var ni någonstans?
S3 förstår var du tänker på angående sjukskrivning . T blev faktiskt inte sjukskriven alls men det var på egen begäran. Han kommer vara hemma i några dagar och hans förhoppning är att han ska kunna jobba mot slutet av veckan. Behövs ju ingen sjukskrivning när han är hemma mindre än fem dagar. Just nu tycker jag dock det verkar ganska avlägset, han har minst sagt ont ( kan ju bero på att han inte hämtat värktabletterna och inte ätit någon sedan i morse... Jag har varit och hämtad åt honom nu). Det intressanta kommer nu. Läkaren sa att han kunde sjukskriva honom tre veckor om han ville. Det är skillnad på snitt i magen och snitt i magen
.
T är i alla fall hemma nu och mår väl efter omständigheterna bra. N tycker han är tråkig och hon har velat ligga på honom hela em, vilket inte går . Fast N tycker det är lite roligt att hon är snabbare än pappa just nu
.
Hoppas ni haft en toppenhelg i solen. Låter härligt med SPA. Jag och N har varit i nya huset på fika med grannarna. Kul!
Okt: Det är intressant - att man erbjuds sjukskrivning efter en blindtarmsoperation men efter ett snitt förväntas man fixa det. Inte för att jag var i behov av det efter mitt snitt, men det är lustigt att det är sådan skillnad med tanke på likheten i ingrepp. Sånt gör mig faktiskt sur - det finns ju de som snittats och mår riktigt dåligt efteråt men vad jag förstått ska det mycket till innan man blir sjukskriven. Och du - se till att han får i sig sina värktabletter!
Grattis Elis på namnsdagen!
Stort grattis till Elis i dag!
Jag håller med Uno - det vore superskoj om vi blev många i helgen. Gud, det är evigheter sedan vi sågs.
Nu ska jag fortsätta med min latte och jonglera två avslutsrapporter och en presentation. Hilfe, säger jag bara! Längtar så jag kan dö tills det blir sommar och semester
på er alla
Är det bestämt tid & plats för nästa helg? Vore kul att se er, så vi ska försöka komma om tiden funkar. Flaggar för att vissa av oss inte klarar skräddarställning i gräset längre dock så en parkbänk vore inte fel... Men men, det är väl inte helt lätt att fixa...
Kan f.ö. meddela att i följetongen "de som var först i gruppen med att leta nytt boende och nu är de enda som inte flyttat" går det som vanligt. Någon envis typ ska visst ha "vår" lägenhet och är villig att betala löjliga summor för den.
Någon som har ett fyrmanstält att låna ut..?
Marv - förstår att det känns lite tungt, att det alltid ska finns de med mer pengar! Grrrrrrr
Ja, vad säger vi inför helgen? Jag tror jag hörde att vädret skulle blr lite sämre, vi måste kanske försöka hitta ett ställe där vi kan vara både inne och ute. (Hur lätt är det?) En tanke först vara Hagaparken men det är väl inte så lätt att vara inne där? Vad säger ni andra?
Ja, vill man vräka på finns ju Hagas brunchbuffé 12-15 för 225:- tror jag att det är. Barnvänligt. Hänger iofs där rätt ofta, men gott som f*n är det ju... Men det behöver bokas i så fall.
Budgetalternativet är gräsmattan utanför vid fint väder...