And more löööve for all of us
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Okt - Åh, stackars T! Hoppas operstionen går bra och att det får bort den där lilla tarmbiten!
Marv - jag tror det är så att man måste skriva något särskilt avtal med förskolan om deltid (max 30/v). Så tror jag det är hos oss och det borde ju vara samma i hela kommunen? Vi ska göra det när bebisen kommer, då får man ju bara ha det stora barnet 30 timmar, vore ju synd att betala för mer.
Uno - på vår förskola tipsade de om att vänta med att gå ner i tid till en månad efter det nya barnet har kommit för man får tydligen ha den stora på heltid upp till en månad efter nya barnets födelse. Lång mening - fattade du vad jag menade? Kan ju vara skönt om man är ensam i början, att slippa stressa upp för att lämna osv. Ja, mycket regler är det ialla fall!
Tillbaka i ett soligt stockholm!
stackars T hoppas att allt går bra och ni får hojta till om han behöver nåt, vi bor ju inte så långt bort....
Marv - Ni betalar för mycket! skäll på dem! vi har isa 26h i veckan och gränsen för deltid är 30 i stockholm så ni ska bara betala drygt 800. skäll på dem!
hostar E så där flera nätter rekommenderar jag att ni går till läkaren, även om han inte har feber! vi kollade isa nu när hon var sådär (även om vårdupplysningen alltid säger ingen feber ingen koll) och våran husläkare rekommenderar att man kollar.
jättejobbigt med hosta på natten så de kräks, vi har det några gånger i månden sedan hon började på dagis.... (jag älskar min tvättmaskin!)
Vi träffas också gärna nästa helg, 22 april (hoppas att vädergudarna är med oss)!
Ha en toppenhelg i solen! Det är FREDAG!
Resor, påskfirandet m.m - det låter som de flesta har haft det toppen! Härligt!
Sitter och jobbar, typiskt när det ska bli sånt toppen väder idag! Lördag å allt! Men men bara 4 h i varje fall....
Vi har fått ny dagisplats till augusti dit vi har önskat Tuva hela tiden, känns så skönt då vi slipper det här med in-& ut-ur-bilenprojektet för att åka till dagiset varje dag. Men det skär lite i mitt hjärta då det nuvarande dagiset är toppen, verkligen! Hon bara älskar ena dagisfröken, vi har jätte bra kontakt med alla fröknarna där och sedan är dom ute jätte mycket, 2 hela dagar varje vecka numera när det har blivit varmare och de andra dagarna halva dagarna vilket jag tycker är toppen!
Men i långa loppet funkar det inte för oss då de stänger 5 veckor på sommaren och eftersom vi jobbar på samma jobb t.o.m samma avdelning så funkar det inte att båda tar semester samma veckor år efter år och då gärna samtidigt. Det vi kommer till stänger aldrig utan det kommer ibland barn från andra förskolor som ev stänger ner ibland mellan jul-& nyår och under sommaren. Sedan ser jag nästan förskolan från köksfönstret , det ligger precis bakom Sabbatsberg vilket verkligen är toppen!!! Inte ens 5 minuter.... kan man få det bättre?
Känner några som har sina barn där och de är jätte nöjda. Ingen personalomsättning alls heller vilket har varit det enda negativa på Jensens tycker jag.
Vart så himla glad idag när jag fick veta att Tuva ska få en kusin! Y´s syster väntar barn och ska få i oktober, vilket vi blev jätte chockade över men otroligt glada för!!!
Ha en toppen dag i solen ni som kan!!!
Perkan: Jag jobbar också idag Blä, men nödvändigt eftersom vi har kvartalsmånad och det har varit kaos på jobbet sista veckorna.
Vi ska för övrigt också byta dagis i höst. Vi fick inte plats där vi ville (kommunala nära oss), men vi har fått på ett privat, nybyggt som ligger precis bredvid. Tyvärr stänger de 3-4 veckor på sommaren men med M.s jobb, med högsäsong på sommaren, är det ändå jag som tar ut den mesta semestern då så det gör inget. Vi har lågsäsong i juli. Hoppas det ska fungera bra
Åh nice med lite company S3 Här är det inte så mycket att göra men vi ska alltid vara tillgängliga för våra samarbetspartner därav kan jag kika in på fl
Ligger det privata närmare eller är ni missnöjda med nuvarande dagiset?
Jag skriver analys med ena handen och surfar med den andra
Vi är inte missnöjda med vårt nuvarande dagis, men det ligger lite för långt bort. Känns trist att rycka bort G från hans snälla fröknar, men på lång sikt är det bättre att ha honom närmare där vi bor och där hans små grannkompisar kommer att gå. De är ett gäng Österskärsbarn på hans nuvarande dagis, men i princip alla vill byta.
Det dagiset som byggs nu är privat med Reggio Emilia-inriktning och så kommer de vara ute jättemycket, vilket känns bra med tanke på alla baskelusker och sånt.
Haha.... Det låter bra! Närhet är faktiskt a och o, ska ju funka i vardagen helt enkelt!
Jäkla ventilationssystem, sitter och fryser här inne! Grrr.... åh well.....
Vad jag är shoppingsugen! Vill bara ner ner ner i centrumet istället! (Sitter i Solna C som jag egentligen totalt tröttnat på, men nu så skulle det funka... hehe)
Ja, här är också kall pga AC:n. Känns mysko att sitta in och huttra när det är så varmt ute Och ja lite shopping funkar alltid
Ska ha heldag med mina tjejkompisar nästa lördag - då ska här shoppas.
Nu har jag ätit medhavd lunch - en hemgjord thaisoppa. Gott!
Nu är den borta och T får nog komma hem imorgon. Han mår bra men har ont efter op.
N och jag har varit hos några kompisar hela förmiddagen och lekt. Har varit ute i deras trädgård, toppen! Sedan la jag tjejerna i deras syskonvagn och gick en runda i vårsolen! Så idag har jag provat på att vara tvåbarnsföräldrer en stund .
Jobba, ja. Jag satt igårkväll mellan 20-22 . Å, jag skulle behöva göra lite till i helgen, blääää.
Hej tjejer! Skriver från Jönköping där jag varit på spa med lite andra tjejer från FL. Skönt och kul, men jag kunde inte sova så jag ska vila i bilen hem nu! KRAM