• snart tre

And more löööve for all of us

Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...

• Svar på tråden And more löööve for all of us
  • Marvelina

Igår fick jag kallelse till tillväxt-ul. Den 26:e juli. Känns som om det är lite sent om bf är 26/6. Vad tycker ni?

Min snurriga bm (ni vet, hon jag valde för att hon verkade så redig...) hade fyllt i 18/9 som bf. Det var ju sista mensens första dag, men vafan man får inte vara så petig...)

marvelina - not new and definitely not improved
  • snart tre

Marv: Näe, inga pedantfasoner här inte Hur mår du förresten?

Vi verkar vara några utmattade stackare här i tråden. Jag är bokstavligen helt slutkörd efter jobbiga vintern och jobbstressen senaste månaden. På måndag har jag min sista stora grej - en stor analysdragning - sen ska jag varva ner och vara lite ledig. Minns inte när jag sist fick slappna av lite och nu har jag tyvärr fått en massa märkliga fysiska symptom som helt klart är stressrelaterade så det är bara att kasta in handduken ett tag och försöka andas.

Någon som har tips på ett bra ställe att gå och få massage? Ska börja unna mig det nu hade jag tänkt.

• okt76

S3 här kommer dagens tips! www.roslagsspa.se/default5.htm

Ett litet mysigt SPA på Roslagsgatan med hemmakänsla. Jättetrevliga och jag har varit supernöjd varje gång jag varit där!

Marv .

• uno

Jag är inne i en piggperiod och håller mig numera vaken till nästan kl 21 varje kväll. Men min BM kom med det uppmuntrande "sen från v 25 så blir man tröttare igen. Tack för det!

Har mastodontjobben framför mig eftersom jag fått ligga lågt ngr veckor när maken haft införsäljning och gör sista m ex-jobbet. Börjar se fram emot midsommar då jag går på ledighet men hur sjutton gubbar jag ska hinna allt är en gåta. Men, men det löser sig alltid.
    Kompisar sålde sin lya för 58' kvm ute i Fredhäll så det kostar att handla just nu helt klart.

Perkan: Bra att du har fått hjälp och så blir det till att knapra vitaminer ett tag, Kapri låter helt klart bra!!

Snarttre: På mitt förra jobb så fick vi alltid julklapp och bonusbelöning med att gå till Sturebadet och det var superskönt. Bad, bastu, massage och så lite behandlingar. Ska själv till Å Spa nästa söndag, fick av mamma ett grav.paket + lite mer saker så här ska njutas!

Marvelina: Testa vattengympa! Jag gick på något som heter "Hela kroppen" där de hade vattengympa för grav och det var lite "sju valar badar i en fingerborg" men ryggen mådde bra i flera dagar sen. Gick också till en kiropraktor förra gången och det var superskönt!

• Tempo

Lite egoinfo från mig. Kan meddela att mina hormoner är i högvarv, har lite smått impulsivt bokat en resa till New York i maj! Vi skulle egentligen på sparesa men av någon anledning var jag mer sugen på NY och vem vet när man kan resa igen? (försöker intala mig detta för att kunna motivera detta inte alltför billiga impulsinfall). Ska ialla fall bli superkul och förhoppningsvis är jag lika pigg då som nu!

• Perkan

Marv: Ja vad säger man?

NY låter underbart! Dit skulle jag gärna vilja åka en dag, kanske får bli på den första års-bröllopsdagen eller nåt Ska föreslå det!

Fick ett tips om ett bra ställe på Fleminggatan som jag ska gå till på tisdag, då jag för övrigt har tagit ledigt för en heldags ego-aktiviteter ,   http://www.studiohud-spa.se/ 

Stressa inte ihjäl er tjejer!!! Tänk på era kroppar och er själva lite!!!! KRAM!!!

• anna28sthlm

Kan inte imorgon Har två visningar med start kl 13.15 vilket innebär att jag måste vara påläst och på plats ca 1 timme innan. Hoppas på fler tillfällen...

Om någon är leksugen så går jag och A till Vasaparken om ett tag. Bara att ringa på mobilen.

Fortsatt trevlig lördag!

• Tempo

Anna - synd att ni inte kommer imorgon, hoppas dina visningar går bra.

Jag och Ella kommer som sagt gärna, jag har inhandlat frukt till fruktsallad. Ella är lite snorig, jag bedömer dock inte att det är värre än vanlig "vårsnuva". Hoppas det är OK.

Själv är jag ensam i helgen, Johan är på 30-årskalas och kommer åter imorgon. Det är ju verkligen jätteroligt att umgås med en 20-månaders som är inne i fasen där allt är "MIN" eller "MINA". Der blir väldigt svårt att måla, pussla eller bygga när så fort man rör hennes saker skriker hon MIN! Är det någon mer som har det lika kul hemma?

• okt76

Pannkakorna stekta till imorgon!!!

Japp, här har vi en som skriker MINA, MINA. Slänger mat omkring sig och river och sliter oss i kinderna. När vårt NEJ kommer så får vi ett fint hånleende tillbaka !

Jag och N kommer också själva imorgon. T åker på golfresa till Portugal( nä inte alls fuskigt ). Jag måste planera in någon ego resa till hösten!

Syns imorgon! Var det kl 11?

Svar på tråden And more löööve for all of us