• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Zul

Hej!

vilken underbar helg det varit! Man börjar känna sig som en människa mer o mer tycker jag. Vi invigde balkongen med nya möbler, och kompisar på besök. Fick nog till och med lite färg i ansiktet!

Swe: i babybjörn active tycker jag oxå huvet slänger lite oroväckande, så jag brukar lägga ett litet bebisplagg som stöd.

Sole: oj vad du gör mkt saker! underbart att få sova en hel natt... känns som en hägring.

Agnes sov de senaste nätterna riktigt bra, ofta 3 timmar i stöten och 2 amningar förutom kväll o morgon. Dock har jag svårt att hålla nattamningarna korta, inga 20 min precis...
    Men igår blev det kris, hon var vaken typ 19-24 o bara ville äta, äta... skrika... tror vi har kommit in i 3-veckors-amningskrisen då banret plötsligt äter mer o brösten inte hinner med, som Anna W skriver om. jobbigt! men imorse sov hon till 11 istället, tack för det!

Jag hänger gärna med på torsdag, kul. Sickla funkar för mig, även Rålis eller annat.

Rålis (eller annat förslag vid dåligt väder) den 19e kl ? (Är 13 en bra tid?)
    Sole
    Swenglish
    Lillie74
    Vivs
    Bianca
    Zul

• Ginger6

Halloj tjejer!

Zul! Här är det också kris! Puh...Sen i lördags vill J inte göra annat än äta äta äta. Jag har ammat dygnet runt sen i lördags och har nu ont i ryggen och känner mig lite maktlös. Brösten hinner inte bli fulla nån gång och jag vet inte hur jag ska bete mig. Blä! Man blir ju smått galen. Efter att han skrikit hela lördagen från morgon till kl 05.00 och jag ammat i ett kör gav jag honom till sist Baby Semp. Han gjorde stora ögon och slukade HELA paketet. 2 DL!! Man undrar ju om det är nått annat än vatten i tuttarna. Läste också i Anna W att det kan komma mat-kris efter tre veckor. Hoppas den går över snart! Har inte kunnat njuta nått av det fina vädret.
    DEt var supermysigt i fredags och riktigt kul att träffa alla igen med sina sötnosar! Jag ska på hörseltest med J den 19de så kan tyvärr inte då. Snyft! Hoppas ni får trevligt och det blir säkert fler gånger.
    Frill vad var det för monster-kvinna du träffade, riktigt smidig?!
    Soffy, jag hade gärna kommit till Smedsudden men måste tyvärr amma...
    Kram på er!

• bianca2

zul o ginger!
    har precis samma problem - det e endast tutte som gäller! o våra små är ju lika gamla! skönt för mig att höra att jag inte e ensam... kram

• Ginger6

Kram Bianca, hoppas våra älsklingar blir mätta och glada snart!

• bianca2

kram tillbaks! ska till bvc imorgon, hoppas att han gått upp så man ser resultat i alla fall!

• Angelicious

Nu har jag äntligen skrivit ner min förlossningsberättelse!!

Hoppas alla har haft en bra dag i det underbara vårvädret!!

21/3 01.19 föddes vår Engla Amanda..!!!
  • Zul

ginger, bianca: blä för matkris, samma här! ger du baby semp i flaska då? vi toppar oxå med semp, men på kopp fortfarande, börjar kännas väldigt fånigt nu när hon är så "stor"... köpte minsta dinapp o flaska idag, ska testa om hon accepterar det.

har 2 frågor: är det farligt för bebbarna att få sol på sig? undrar om man alltid ska hänga för ett tyg för vagnen. tyckte hon kisade så väldigt idag. var på skrik-promenad till globen, hon var INTE nöjd o jag fick inte shopppat. ammade på mcdonalds o sen på en parkbänk istället...

andra frågan är om nån har tips på frisör runt 400 kr? hon jag brukar klippa mig hos på söder kostar 600 o det är för dyrt nu helt enkelt!

• Pippil8

Nu blir jag helt full i skratt. Loggade in mig för att skriva och fråga om det verkligen är normalt att E äter SÅ HÄR MYCKET?! Och så läser jag om Zul, Bianca och Ginger och hmm, det kanske ÄR normalt... Han sov visserligen mellan 11 och 1430 idag men förutom det: mat, mat, mat, mat... Hann knappt gå på toa själv mellan gångerna.

Men en sak slog mig just - kan det inte vara att de blir törstiga av värmen och därför vill ha mer käk? Det är ju deras sätt att släcka törsten oxå. Åtminstone vi har väldigt varmt inomhus just nu. I så fall ser jag fram emot lite svalare dagar...

Skriver upp mig på listan för fika (gärna Sickla )
    Rålis (eller annat förslag vid dåligt väder) den 19e kl ? (Är 13 en bra tid?)
    Sole
    Swenglish
    Lillie74
    Vivs
    Bianca
    Zul
    Pippil8

• Pippil8

Zul - ang sol - jag tycker det verkar som om E somnar lättare om jag hänger över filten över vagnen, han grimaserar så av solen. De ska ju inte vistas i solen länge i alla fall, men lite kan ju knappast vara farligt.

• Pippil8

Björklöv - mysigt att hon gillar fällen! Jag får träna E lite! Är nog inte fällen det är fel på egentligen. Han gillar inte att ligga själv bara.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4