• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • BasseKatt

Vi har föräldrakurs på torsdag (och det var fler som hade det), men den slutar vid 12 tror jag. Eftermiddagsfika kanske? Finns det sittplatser i Rålis? Tänkte att det kanske är lite för vått i marken för picknickfilt...

• Lillie74

Vi ska till BVC på torsdag men det är på förmiddagen så en eftermiddagsträff blir perfekt för oss. Vi var faktiskt där igår och om det inte regnar i veckan så kan man gott sitta på picknickfilt.

Hellur, var ligger Vinterviken?

Nästa träff

Rålis den 19e kl ? (Är 13 en bra tid?)
    Sole
    Swenglish
    Lillie74

• Vivs

Jag följer med!!! Vilken tid som helst passar mig...

Nästa träff

Rålis den 19e kl ? (Är 13 en bra tid?)
    Sole
    Swenglish
    Lillie74
    Vivs

Lillie - Vinterviken ligger vid Liljeholmen/Gröndal, vid mälaren!

• Swenglish

Tror tyvärr det ska bli rätt kallt mot mitten av veckan, så kanske ska vi fundera ut en plan B? Har tyvärr inga förslag, utom Dieselverkstaden i Sickla, men det är rätt långt för de flesta tror jag?

• BasseKatt

Vi promenerade vid Vinterviken i tisdags efter tvillingträffen. Hur fint som helst! Ni som varit där - såg ni svanbo't? Det låg precis vid stranden och föräldrarna höll på och boade som sjutton.

Kl 13 i Rålis är ingen bra tid för oss. Typ 14 eller hellre 15 skulle vara bättre? Annars får vi nog hoppa denna gång och satsa på nästa.

• Björklöv

HAr varit ute på en "lång"promenad och Klara sov så gott i vagnen hela tiden men sedan vi kom in har hon varit svårtröstad, det är så jobbigt... När det inte ens fungerar med att ligga på pappas bröst då är det inte kul Fast nu blev hon visst tyst... Ska kanske testa och se om hon vill sova lite ute på balkongen då....

• Vivs

Usch, dåligt väder låter ju inget vidare! Vi kan väl se hur vädret ska bli framåt veckan, blir det fint så kan vi ses i Rålis annars skjuta upp picknicken till en finare dag?

BasseKatt - jag har helt missat svanboet! Måste kolla, brukar promenera där några ggr i veckan!

• Björklöv

Har suttit vid datorn med Klara i selen en stund nu Så äääntligen har jag lagt upp lite bilder på henne

• bianca2

hej på er!
    vill bara tacka för i fredags. tråkigt att jag bara kunde vara m så kort tid. men jag kan på torsdag. tyvärr ska det ju bli kallt. finns det ngt ställe inomhus?
    hr varit i vasaparken både idag o igår o det har funkat så bra!!! :-

)Rålis den 19e kl ? (Är 13 en bra tid?)
    Sole
    Swenglish
    Lillie74
    Vivs

opps! såg nu att det kanske blir inställt men jag skriver upp mig ifall!!!

• Pippil8

BasseKatt - apropå multitasking - inte konstigt kvinnor blir bra på att göra flera saker samtidigt, man måste ju t ex äta och amma samtidigt ibland. Om man inte står ut med gallskrik från pyret förstås...

Swe - ja du borde ju ha hunnit lista ut vad som funkar i BHn och inte. Tyvärr. Lider med dig o hoppas att det löser sig så du kan amma smärtfritt!!

Jag vet inte heller något annat ställe än Dieselverkstaden som klarar SÅ många barnvagnar... Jag hänger nog gärna på, beroende på var det blir.

Sole - någon av oss har suttit bak i bilen, mest för att kolla att allt ser ok ut och det där med solen som Swe skrev om. Är också trött på mammakläderna, men är på 10 kg plus. Har köpt 2 par billiga byxor som jag försöker klara mig med.

Björklöv - vad söt Klara är! Får ni henne att somna på fårskinnet? Vi fick ett i present men E vill inte sova där...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4