• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Zul

hej!
    har inte skrivit på några dar, har haft mamma från gbg här... Väldigt skönt med avlastning, lagad mat, städning... Samtidigt lite jobbigt när man är trött och mamma är så intensiv hela tiden. men väldigt praktiskt att ha henne med att dra vagnen när jag skulle prova amnings-bh. inser att jag verkligen kommer sakan att vi inte har våra familjer här i sthlm.

synd jag missar träffen, det har det nog underbart i solen! Men mamma ska åka i e.m, och så är jag nog inte helt redo för utflykter i t-banan än!

Hon har i 2 nätter nu sovit hela 4 h i sträck i början av natten, underbart. hoppas det fortsätter. Bara det att hon låter efter 2 h så man vaknar ändå och ligger och hoppas att hon ska somna om... Stackars mannen, han sov knappt nåt i natt för hon gnydde så. känns hemskt om han ska sova i gästrummet när han jobbar.

Håller på och skriver massvis av tackkort, hjälp vad jobbigt med alla adresser osv... Men det blev väldigt fina bilder på lilla dockan.

kram

• Medusa2001

Tack för napptipsen! Ska köpa en Esska minilatexnapp imorgon *ler*

Har haft en skön promenad i hemmatrakten, shoppat en tröja och köpte med lunch hem (maken är ute och fiskar idag). Just nu ligger Lily och sover (lyckades buffa henne till sömns i spjälsängen, oftast har vi lagt henne på ett täcke i soffan, ska försöka sluta med det så att hon vänjer sig vid sin egen säng).

Lily var också vaken väldigt långa pass förra veckan och jag frågade på BVC om det. Jag fick tipset att sätta henne i bärsele eller lägga ner i vagnen (och gå på promenad) om hon varit vaken för länge (över 3 timmar i sträck), för att på sätt hjälpa henne att komma till ro och somna. Syn- och ljudintrycken minskas på så sätt, vilket hjälper den lill* att somna.

Har även blivit lite längre mellan amningstillfällena på nätterna igen, skönt, håller tummarna att det håller i sig. Ett pass vid 1 och ett vid 4-4.30 är helt Ok, tycker jag.

Hoppas att ni har en jättefin babyträff idag! Jag hänger gärna med nästa gång!

• Sole

kikar in här för att tacka för en jättetrevlig eftermiddag,är helt slut!

• Lillenlillen

Tackar också för himla mysig eftermiddag! Jag har sagt det förr, de som inte tillhörde vårt gäng lär knappast besöka Haga igen på ett tag Kan höra dem säga "Alltså har du varit i Haga, så sjuuukt mycket barnvagnar i flockar"

• Swenglish

Tack för trevlig fika! Freddy vaknade lagom till vi satte oss i bilen och gallskrek, då är det praktiskt med flaska, kunde mata under gång! Annars var det ju ett perfekt ställe att fika på, kan inte finnas så många ställen där 13 barnvagnar får plats!

• Lillie74

Det var supertrevligt idag och vilket väder!! Det måste vi göra om igen snart! Vi får försöka hitta andra ställen också som vi kan vara på, kan var kul att variera sig lite, annars kan vi ju ha picknick i någon park bara, då behöver får alla vagnar plats.
    Ha en skön helg!

• Lillenlillen

Sååå ja. Nu har vi först träffat er och myst i solen, sen promenerat med Erik, köpt lite saker till resan, kommit hem, ätit upp två stora hämtpizzor, lillan duschat med sin far och sen har hon fått babymassage efter duschen (blir väldigt lugn och glad!). Vilken BRA dag det blev idag!

• cirpen

Tackar tackar för idag.
    Idag är första gången på länge som Anna är så lugn och harmoniskt..tror minsann den friska luften gjorde susen!
    Hädanefter skall hon sova ute minst en gång per dag!

• Sofffy

Tackar också för en superhärlig babyträff i solen

Jag röstar för picknick i Rålis nästa gång!

Usch va trött man är nu när man vart ute i solen hela dagen, för att inte tala om lilla Ebba som härjade o gnällde hela dagen, hon somnade precis lagom tills vi skulle gå hem, och har sedan sovit hemma hela kvällen *typiskt.

Ha en härlig helg!!

kram

• BasseKatt

Ville bara instämma i kören och tacka för idag. Jättemysig eftermiddag i solen. Har minsann blivit lite röd om nosen också Och kul att träffas (igen för vissa och för första gången för andra).
    Emil sov så himla bra i värmen att det inte blev nån mat förrän precis innan vi gick. Sedan kräktes han i princip oavbrutet tills jag kom hem vid 20. Åkte förbi Kortstugan och blev lite inspirerad inför tackkort- och dopinbjudningspyssel. Emil var jättesnäll, men som sagt blött blev det. Vet inte om han kände sig stressad eller så av att vara borta hela dagen. Nu har vi bestämt att bara vara hemma och ta det lugnt i helgen. Ska ju bli fortsatt fint väder vad jag förstår.

Natti, natti!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4