• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sole

godmorgon!

har lagt in en bild från igår!
    Ha en skön helg och njut av solen!

• Swenglish

Fin bild Sole (trots att det blev svartvitt )

Glömde ju alldeles att frågan dig Lillen om resan, ska ni hyra bil i Italien, flyger ni ner, berätta!

Idag ska vi nog grilla hos mina föräldrar, härligt!

• Emma3

Ja det såg riktigt härligt ut på bilden

Idag ska vi ut på en härlig promenad till stan så skönt att det är helg och att maken är hemma

Mamma till underbara Leo 070320
  • Sole

Swe
    måste ha framstått som världens mest förvirrade och otekniska person

roligast var nog när lillen sa nåt kul och Inez "skrattade" och jag frustade ut vatten över hela bordet!

• Lillenlillen
    Sole:
    Jaaa det var roligast! För er som inte var där just då kommer här bild..

Och fler fina bilder finns i mitt galleri. Det tog massa tid att lägga upp dem så titta nu ordentligt!!

Swe:
    Vi flyger med Sterling och tar med buggan men hyr babyskydd därnere och kör BabyBjörn på resan. Har hyrt hus i en by mitt inne i Toscana och därifrån ska vi ta oss till Siena, Pisa och Florens på dagsturer. Och så kommer min killkompis o hans tjej (de bor i Milano) och hälsar på oss, ska bli såå kul och skönt och grymt!
  • BasseKatt

Även jag har lagt upp ett gäng bilder nu från gårdagen. Det ser ju riktigt skönt ut...

Har försökt få plutten att sova ute i insatsen på altanen, men det har hittills gått sådär. Men skam den som ger sig!

• Lillenlillen

Haha, det är inte en själ här! Är alla ute i det fina vädret, kanske? Vi har fikat och druckit citronjuice i solen och promenerat låångt men fick gå hem för att möta upp tjejen som ska köpa vår Bugaboo-skötväska. Men sen bär det av ut igen

• Hellur

Hej!

Nu har jag äntligen läst ikapp. Hoppas jag hinner skriva lite också.

Idag har vi varit på långpromenad, inte så långt kanske men var ute länge och så blir det långis när man går som en snigel Var till Vinterviken, och där träffade jag Sole och hennes lilla Viktor. Så söt han var!
    En riktigt underbar dag med barnvagn i solen och en snäll och sovande William.

Hörde att ni hade det trevligt på träffen igår. Hoppas det blir en till snart, då följer jag gärna med!

Vad jag förstår eftre allt läsande är det fler som använder amningsnapp. Använder ni den hela tiden?
    William stånkar, flaxar och blir frustrerad när han ska ta bröstet. Suger tre fyra tag och släpper, börjar sedan om från början. Så använder den varje gång. Tycker det är omständigt och det blir kladdigare. Håller med om att den blir fet och dessutom blir de lösa och fastnar inte ordentligt.
    Vi har varit lata med att försöka vänja honom vid bröstet.
    Hemma är det ok, men känns jobbigt när man ska bort eller ut, det blir mer pyssel och kladd liksom. Hur gör ni som använder nappen?

Ang. badolja i badet - Vi har bara badat William en gång hemma, första gången var på BB. Vi ska bada honom igen ikväll. De sa att de ska bada max 2 ggr. i veckan. Men hur länge gäller det? Brukar tvätta av honom med våt tvättlapp varje dag.
    De sa till oss att ha lite barnolja i vattnet, men ha i det efter vi blött och torkat huvudet, fast det kanske är för att fontanellen ska växa ihop ordentligt först?
    William är torr så vi har även smörjt honom med olivolja, vilket BM på BB sa att vi skulle göra.

• Hellur

Tycker det är svårt att klä honom rätt. Blir rätt varmt i lgh. när det är sol och varmt ute, men det är ok, funkar ofast i bara body. Men svårare när man ska ut på promenad. Som idag klädde jag honom med mössa och vantar och stoppade om honom med filt. Men han började åma sig efter ett tag och var jätte varm, så mössa och vantar åkte av och jag öppnade upp filten lite, det verkar göra susen för han sover fortfarande
    Men man lär sig väl. Är ju bättre att ta av honom än att han har för lite från början.

Det är sååå underbart härligt nu när han är här. Och att Erik fortfarande är hemma är jätte skönt. Är så mysigt.

Nu vaknas det.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4