• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Pippil8

Hej och tack för igår, det var supermysigt ju Jag känner mig superstolt som fixade att ta mig iväg själv med Liten Edvin i bilen och vara borta flera timmar På eftermiddagen gick jag en långpromenad med vagnen och kände mig så glad och stolt att allt funkade så hiiimla bra. Sedan började E gny och gnyendet eskalerade snart till ett jätteskrikande. Jag provade nappen, vyssjade, gungade extra mycket på vagnen osv, inget hjälpte. Inte lika cool morsa längre Till slut satte jag mig på en bänk på en busshållplats och ammade. Då lugnade han ner sig. Puh!

Fråga om amningsinlägg: jag använder dem jag har köpt på apoteket men gillar dem inte eftersom de luddar. Någon som vet några bättre?

Hellur - jag har fattat det som att man kan bada oftare när naveln läkt helt. Men det är inte nödvändigt. Vi har bara badat E 2 ggr på 2 veckor, och tvättat med tvättlapp. Ang barnoljan så ska man nog slippa att håret blir fett om man gör som du skriver. Gissar jag. Håller med om att det är svårt med kläder!! Jag går och jänner efter mest hela tiden...

• Pippil8

Lillen, Sole & BasseKatt - tack för titten på alla bilder, jättekul att se!

• Swenglish

Tack för fina bilder!

Pippil8- jag tycker också att de luddar och har löst det med att lägga i små bitar av gammalt bomullslakan. Lite omständigt, men annars fastnar inlägget i såren-aj! Sen kan man klämma ut lite mjölk också innan man tar bort inlägget så släpper det bättre.

lillen- låter som en drömsemester-riktigt avis! Hoppas ni får det jääteskönt! (och hoppas ni fick i BBn i väskan!)

Hellur- ja, jag träffas gärna snart igen!

• Vivs

Vad fina bilder alla har tagit i parken, det såg så härligt ut och jag blir såå avis!
    Nästa träff kanske kan bli picknick i Rålis som någon föreslog? Då är det lite närmre för mig och jag kanske klarar mig om jag pumpar ordenligt hemma innan!

Hellur - jag gick också till Vinterviken häromdagen, och fikade på caféet, herregud vad mycket barnvagnar det var där!! Vi kanske kan ses där och fika någon fin dag? Det är ju nära oss båda!

Svårt att klä på bebis nu, håller också med! J fick ha på sig en luvtröja idag och en gallerfilt, skippade overall, vantar och mössa och det verkade vara rätt lagom... det är ju ändå sommarvärme!

Ha en härlig lördagkväll!!

• Sole

godmorgon!

inatt sov jag på soffan och fick en ordetlig natts sömn, gud vad det var underbart! Får sova där när Lasse tar nattpassen, annars får jag aldrig sova ordentligt.

Hellur
    vilken söting William var, så kul att träffa er alla tre!
    Njut av pappadagarna nu!

Lillen
    håller med de andra, låter som en kanonsemester!!

Pippil8
    förstår vad du menar att man känenr sig modig, jag åkte ju också bil och hade Viktor därbak. Dock var det rätt stressande när han började gnälla i i bilkön på vägen hem, men det gick bra!

Ni som har bebis därbak, sitter ni fram båda två när ni kör eller sitter nån bak med bebis? Vi sitter fram om läget bak verkar lungt.

Jag är på för en ny fika, Rålis funkar för mig!
    Ska vi försöka med ny träff nu på torsdag?

kram

• Swenglish

God morgon! Klockan är bara 10 och det är redan 15 grader varmt!

Rålis låter bra, om jag fortfarande pumpar så kan jag pumpa precis innan jag åker!

Sole- jag åker bak med F, mest för att kolla så han inte får sole i ansiktet. Och i fredags var det prakiskt för jag kunde mata honom samtidigt. Och skönt att du fick sova!

Hellur- vi badar lite då och då, särskilt när han bajsat utmed hela ryggen!

Sista dagen på mannens påsklov, så imorgon ska jag mata och pumpa samtidigt... Men imorgon ska jag också till amningscentrum, och jag tycker nog att såren ser bättre ut, så hoppas hoppas att vi kan börja amma igen! Belv så avundsjuk på er andra som ammade i Haga i fredags, såg så lätt ut (fast jag vet att ni också kämpar med amningsnappar osv) och framförallt mysigt! Som jag hade föreställt mig att det skulle vara.

Nu har Freddy legat helt nöjd i babygymet i över en halvtimme, vilken genialisk uppfinning! Men ska nog gå och byta blöja och leka lite med honom hu, han älskar att byta blöja! Igår bytte vi till större storlek Libero efter att han tredje dagen i rad läckt igenom newborn-storleken.

• Sole

ja det kommer bli kalasväder idag!

tycker det är jobbigt med egna kläder nu, väger 15 kg för mkt och 10 kg mer än när jag tyckte gränsen var nådd innan graviditeten så jag kommer inte i vanliga kläder så det blir mammakläder *suck*

• Sole

Nästa träff

Rålis den 19e kl ?
    Sole
    Swenglish

• Swenglish

Sole- samma problem här, har minst 10 kg för mycket. Suck. Har "löst" problemet med att köpa nya kläder, inte massor med så att jag klarar mig. Mammabyxorna sitter inte uppe, finns ju ingen basketboll som håller uppe dem, men mammatröjorna och kjolen använder jag fortfarande.

Ni som har babybjörn, hur tycker ni att deras huvud hålls på plats? Och hur mycket sticker det upp ovanför kanten? Har F i den nu och verkar trivas som en prins, men tycker att huvudet hänger och slänger lite.

• BasseKatt
    LillenLillen: Hoppas ni får en underbar semester!!!

Idag är det nya friska tag! Hade ju hoppats på att Emil skulle vilja sova ute i friska luften lääänge igår. Men icke... Några korta pauser fick jag, men sedan var det bära bebis som gällde hela dagen. Jag som hade velat sola lite. Men det går ju inte med en plutt i famnen. Sambon var och fixade lite med sin pappas båt. Han är där idag med så jag håller tummarna för att det ska gå bättre. Ska försöka söva honom på vagnpromenad först tror jag. Sitter nu och ammar, käkar frulle och knapprar samtidigt. Man blir verkligen expert på enhands-multitasking med en liten

Nej, dax för rapning...
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4