• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Hellur

Hej!

Nu har jag läst ikapp igen

Har haft två helt underbara dagar i sommarvärmen. Idag är det dock tristare ute I söndags var vi hos mormor och morfar hela eftermiddagen och grillade på kvällen. Båda mina föräldrar lämnade snabbt matbordet och lade sig på varsin sida om William på filten
    Igår var vi i Uppsala hos farmor och farmar. Även där gjorde William succé, vi är inte så intressanta längre

Idag är det sista dagen som Erik är hemma, han har två dagar kvar men tar ut dem senare i vår så vi får lång helg tillsammans. Vi "känade" ju två dagar med att det var påsk när William kom.
    Ska bli läskigt att vara ensam, får se hur det går. Känns lite nervöst, man är van att ha hjälp och att Erik tröstar och underhåller, men nu ska man göra allt själv.

Mitt enda problem nu är att jag inte får lyfta mer än Williams vikt och inte dra vagn i uppförsbackar. Har en lång uppförsbacke till oss, får vänta några dagar antar jag, om jag inte kan tima in att Erik är på väg hem när jag ska hem.
    Kan köra bil, men bör inte lyfta in eller ur vagnen. Blir problem. Erik kan hjälpa mig här om jag vet att jag ska ta bilen, men när jag är framme måste jag ha hjälp med det.
    Men förhoppningsvis finns det alltid någon som kan lyta ur och i åt mig.

Ang. Vinterviken - Möter gärna upp för promenader där för de som bor nära eller vill ta sig dit. Som sagt bor Vivs också nära.

När vi åker bil har jag suttit bak. Men ska blir spännande att se hur det går när jag ska åka själv. Tänkte köpa en sån där backspegel så man ser W i fram backspegeln.
    Har inte velat köra ännu då jag går på medicin fortfarande, har dock börjat trappa ner så borde inte vara några problem nu.

• Hellur

Skriver upp mig på listan för fika men får se hur det känns efter första dagen ensam i morgon. Tycker det känns lite jobbigt att behöva amma med amningsnappen offentligt, har inte gjort det någon gång. Har inte riktigt övat in ännu, är så kladdigt nu.
    Kan nog varsom, bara jag kan köra och i så fall får hjälp med ur och ilastning av barnvagnen.

Rålis (eller annat förslag vid dåligt väder) den 19e kl ? (Är 13 en bra tid?)
    Sole
    Swenglish
    Lillie74
    Vivs
    Bianca
    Zul
    Pippil8
    Hellur

• Sole

Hellur
    klart du får hjälp av oss med ur och ilastning!

• Lillie74

Hellur, vi köpte en sån spegel man sätter på sätet bak så man ser bebisen i backspegeln, den funkar jättebra dagtid, lite sämre när det är mörkt ute av förklarliga skäl. Första gången jag körde själv var jag en total trafikfara för jag satt och tittade på F hela tiden i backspegeln

• Swenglish

hellur- vi hjälper!

Sole- nej det är inte pga förlossningen, hon sa redan innan jag födde att jag skulle ringa efter 12 veckor. Konstigt länge tycker jag. Vad tidigt du har fått mammagrupp! Jag har inte hört nåt om det än, men ska till BVC imorgon, ska fråga hur det brukar vara.

• Swenglish

Blir det alltså Dieselverkstraden nu?

Dieselverkstaden (Sickla) torsdagen den 19 april kl 13.

Sole
    Swenglish
    Lillie74
    Vivs
    Bianca
    Zul
    Pippil8
    Hellur

• bianca2

hej tjejer!
    hoppas ni mår bra. själv har jag haft en härlig förmiddag men nu har detvarit amning i ett par timmar. segt. men snart kommer besök! kram

• Sole

swe

hur var det man hittade till Dieselverkstan?

• Hellur

Vad snällt av er att hjälpa mig!
    Dieselverkstan blir jätte bra. Men meddelar på torsdag förmiddag om jag kommer eller ej. Får se hur det känns i morgon, är ju första dagen ensam med William då.

Swe - Dieselerkstan, är det den som ligger bredvid Bowlers?

Björklöv - Vad söt hon är Klara
    Säger som Sole har sagt tidigare, alla bebisar är jätte söta!

Har försökt lägga upp bilder flera gånger, men det visar sig att de är för stora så måste göra om dem. Vet inte riktigt hur man gör så ska ta reda på det så jag kan lägga upp dem. Inte så bra på sånt

Ang. efterkontroll. Pratade med min BM på MVC igår och hon sa att jag skulle boka tid hos henne efter semestern i augusti. Har ju inga stygn eller så att kolla. Utan blir mer preventivmedel och sånt. Vi pratade en del om förlossningen igår. Men tycker ändå det är långt dit! Om det blir för långt bokar jag in tid tidigare hos någon annan.

• Emma3

Hej!

Ska på efterkontroll den 7 maj, det blir väl hm c.a 6 veckor efter förlossningen.

Var på bvc idag, Leo hade gått upp 100g på en vecka nu väger han iallafall över 4000g. Tänkte jag skulle börja ge lite ersättning på kvällen. Är det någon här som gör det? Eller alla pumpar kanske?

Mamma till underbara Leo 070320
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4