• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Swenglish

Halloj!

Jag brukar hänga för en tunn bomullsfilt på vagne, F gillar inte att få solen i ögonen.

Igårkväll var F övertrött och ville inte somna, då la vi honom i vagnen och körde över en tröskel, farm och tillbaka; han somnade på några minuter...

Idag har vi varit på amningscentrum, såren har fortfarande inte läkt, men vi ammade på båda brösten och det gjorde ont, men var hanterbart. Nu ska jag amma ibland och fortsätta att pumpa och mata med flaska ibland. Hoppas hoppas det läker snart! har ju mjölk så det räcker och blir över, BM på amningscentrum sa att det är sällan hon föreslår det, men vill jag fundera på att sälja mjölk till Sös? Tror inte man blir rik på det, men man gör ju en god gärning, så om amningen börjar funka så kanske.

hoppas era tre-veckors har gått upp så att ni inte behöver oroa er för att de inte får i sig!

Kram på er!

• Pippil8

Kämpa på Swenglish, hoppas det ger sig snart!!

• Lillie74

Ja du är verkligen tapper Swenglish, jag beundrar ditt tålamod. Ska vi ses på det där stället du föreslog på torsdag? Vad hette det igen och var ligger det exakt? Vilket är enklast, bil eller åka kommunalt?

Soffy, synd att jag inte såg ditt inlägg, då hade jag kommit in och mött upp dig idag. Vi har varit ute och gått hemmavid idag. Sen måste jag erkänna att jag varit lite ful och köpt ett likadant parasoll som du köpte till Ebba.....det var ju så fint.

• Swenglish

Zul- precis vad jag också gjorde igår! Vad vi är genialiska! Jag brukar klippa mig på Sthlm Haircare (på Grindsgatan nära Skanstull), har för mig att klippning ligger på ca 400, jag brukar slinga och klippa och då brukar det bli 8-900. Tel nr:
    644 68 14. Hon som klipper mig heter Sofia, tycker hon är bra!

Tack Lillie!

Stället jag föreslog heter Dieselverkstaden. Kafét är inte det mysigaste, men det får plats många barnvagnar (om det inte är ett annat gäng där då!). Det går bra både att åka bil som att åka kommunalt. Åker du kommunalt tar du antingen Satsjöbanan till Sickla eller bussen till Sickla bro (bussen gratis, Saltsjöbanan måste man pröjsa på). Det är skyltat till Dieselverkstaden.

Ja, visst är det varmt! F har bara haft på sig body igår och idag och ändå tyckte jag han kändes varm, bävar inför sommaren! Men kanske de vänjer sig.

• Vivs

Ha ha ha.. Frill, vilken smart människa du träffade! Man undrar ju hur såna klarar sig genom livet!?!

Soffy - ja, I-landsproblem kan vara nog så jobbiga ibland

Nu har det gått drygt 5v sen Jennifer föddes, tror ni det är okej att börja träna? Jogga tänker jag på... Jag har för mig att de sa 6-8v efter förlossningen på BB?

Swe - jag frågade min BVC-syrra på skämt om man kan sälja mjölk, ha ha! Trodde inte man kunde det!

• Sole

Frill
    den där människan kan ju inte ha kopplat på sin hjärna, hade hon barn själv??

Pippil8
    det var rejält med ersättning som slank ner, Viktor (som nu bara äter ersättning) äter ca 60-150 per gång.

Swe
    Du är min hjälte så som du kämpar med din amning! Hoppas det löser sig snart så du får lön för mödan!

Ang sol
    jag har fått veta att bebisar inte skall vara i solen, men dit räknar jag inte en snabb stund om solen råkar ligga på barnvagnen, men jag täcker för med filt för man tycker ju inte själv att det är skönt med solen i ögonen.

Ang. träff torsdag
    Dielselverkstan funkar för mig! är de tkl 13 som gäller?

Vivs
    jag tror inte du ska börja jogga än, vänta tills du varit på efterkontroll och fått ok!

Är det någon som varit på efterkontroll förresten? Jag ska nästa vecka.

ha en skön kväll tjejer!

• Vivs

Sole - min kontroll är inte förrän i juni! Så lång tid kan jag bara inte hålla mig

• Sole

Vivs
    förstår att du vill ut o springa, men tänk på risken för framfall bara, det är ju inte kul att få det!

• SanniXx
    Lillie74: haha, läste att du köpte likdant parasoll som sofffy.. Jag som oxå tänkte slå till på ett
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4