• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sole

oj vad här har skrivits sedan igår kväll!

Sofffy och swe
    jag är också Greys anatomy-fan, dock kollar jag nuföritden på de avsnitt som sänds på tv och inte nerladdade som förut så ni får inte avslöja nåt!

Frill
    lycka till på amningscentrum, själv ska jag försöka ta mg dit o lämna tillbaka pumpen, det borde man väl inte behöva tid för?

ang. dagisplats
    har också hört att man ska ställa sig i kö så fort de fått personnummer och det är i aug 08 vi vill ha in han så det är väl värt att börja kika nu!

igår monterade vi på vyssan lull på spjälsängen, funkade kanon!

• Björklöv

God morgon tjejer

Igårkväll fick vi uppleva en liten bajsorgie här Det kom på mammas byxor (de enda "normala" jag kan ha ), på soffan och framförallt i handduken Klara låg i. Nåja, det hör väl till

Jag har en liten fråga till er som "kommit lite längre"... W ska till Göteborg med jobbet i början av maj och jag funderar då på att passa på att åka upp till Umeå så mormor, morfar, morbror/moster och kusinerna får träffa K. K kommer att vara 5 veckor då. Tror ni att jag klarar av en timmas flygresa ensam med K då? Alternativet är att mormor kommer ned...

• SanniXx
    Björklöv: De tror jag att du klarar för man behöver inte sitta fast på samma sätt som i en bil. Tåg är nog enklast för där kan man röra sig helt fritt. Se till så liten inte sitter för länge i bilstol bara (om man får ha de på flyg) för det är inte bra för deras ryggar.. Jag har åkt tåd med I och det funkade utmärkt! Man kunde både amma och byta på tåget
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Björklöv
    SanniXx - Har funderat på tåg, men det tar så lååång tid att åka till Umeå, dessutom är det så dyrt med egen kupé för det är det enda alternativet tycker jag när man åker nattåg. För dagtid vill jag inte åka, det blir så många byten då....
  • Swenglish

björklöv- jag tror jag skulle klara det med freddy, bara jag har mat i beredskap!

sole- i vår kommun får man inte ställa sigi kö förrän barnet är tre månader. men jag stressar redan, nacka kommun har hemska köer!

soffy- bröstmjölk håller 3-3-3, tre timmar i rumstemp, tre dygn i kylen och tre månader i frysen.

zul- njemas problemas! jag använder en avent handpump, funkar jättebra. kostar 500 spänn.

• Björklöv
    Swe - Jo, maten måste ju finnas nära till hands... det är ju en viktigt detalj
  • Lillie74

Soffy, fick du hem info om dagis eller har du skaffa dig det själv? Det där är verkligen ångest, jag har ingen aning om vilka dagis som är bra här ute och inte, eller man kanske bara får vara glad om man får en plats över huvudtaget.

Ang. återbesök ska jag ta kontakt med min gamla BM i början av juni, då är F 3 mån, jag tyckte det lät långt men det kanske är så att det beror på hur "skadad" man blev, jag blev ju klippt och det tar ju lite längre tid att läka.

Björklöv, F blir 6 veckor i morgon och jag tror definitivt att jag hade grejat att flyga med henne för en vecka sen, som Swe sa, bara man kan ge dem mat så verkar allt fixa sig

• Vivs

Satt faktiskt och kollade hur man gör med dagisplatser igår, man kan gå in på Stockholms kommuns hemsida och ställa sig i kö därifrån, mycket praktiskt! Bara att bestämma sig för vilka dagis man kan tänka sig...

Swe - ja, en hundring för en liter var ju inte så mycket... fast kanske mot slutet på månaden när pengarna börjar sina
    Jag har sparat ett par burkar mjölk i frysen men jag tycker det är såååå jobbigt att koka pumpen hela tiden, gör du det varje gång? Jag menar, på natten har man ju inte direkt tid med såna grejer...

Soffy - städningen får vänta... här ser det också hemskt ut! Garderoberna är helstökiga, vet inte vad som ligger vart längre men varje gång jag ska börja fixa så börjar bebis skrika! Igår tog jag Jennifer i Babybjörnen när jag skulle fixa i tvättstugan, inte alls enkelt att hänga tvätt med en bebis på magen!

• Swenglish

Vivs- jag sköljer med kallt vatten, lägger alla delar i en skål och häller kokande vatten från vattenkokaren över, smidigt och snabbt!

• Sole

hej hej!

Va sent många av er skall på efterkontroll, men det är kanske beroende på förlossning?

Idag har vi första mammagruppen, ska bli spännande att se ifall det finns några trevliga mammor o bebisar

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4