• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Emma3

Swe och Sole: Okej ja jag har bara testat igår och gav då NAN1, men tänkte bara ge när jag märker att han inte blir mätt. Jag blir ju så nojjig av att han går upp så lite varje vecka får försöka sluta oroa mig han bajsar och kissar som han ska och verkar må bra så.
    Bra det där med olivolja det ska jag lägga på minnet

Mamma till underbara Leo 070320
  • Vivs

Cirpen - tack för tipset om inbjudningskort! Ska titta mer på dem, såg riktigt fina ut! Jag tror vi gör snittar och sen har tårtor och kaffe till dopet, ingen riktig mat. Har funderat på smörgåstårtor men jag vill ha riktig tårta, det blir ju lite mycket tårtor!

Ang. försäkring så har vi IF. Vi har våra andra försäkringar där så man får rabatt ju fler man har.

• Björklöv

Har varit till BVC idag och K har gått upp 190 g på en vecka och väger nu 4360 g

Funderar starkt på att komma med till Sickla i morgon, känner mig ganska så pigg och stark, så får jag bara en bra nattsömn så borde jag klara av det. Bestämmer mig i morgon!

• SanniXx
    Ser att ni pratar dop Här kommer världens sötaste trollunge med mamma Dopet vart jättelyckat. Kunde inte bli en bättre dag!

Fler bilder finns i galleriet
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • SanniXx

Nu börjar det bli lite väl långt bort för oss med träffen (sickla) Haha.. Har ingen aning om hur man tar sig dit. Sole? Du ska ju dit. Hur tar du dig dit? Vad är dieselverkstaden? Mycket att lära märker jag

Vi kanske dyker upp..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Hellur

Vilken fin bild Sannixx, roligt att det blev en lyckad dag!
    Går inte att gå in och titta på fler bilder, står att sidan bara är för auktoriserade besökare.

Även vi har Trygghansas försäkring.

Funderar även jag mer och mer på att komma i morgon. Känns lite trist att sitta hemma ensam. William brukar sova som mest på eftermiddagen så om allt går som det brukar så borde han somna in runt ett tiden och sova någon timma.

• bianca2

sannix - underbar bild.
    tack för all pepping tjejer!
    igår sov inte august på hela dagen o slocknade inte förrän 02.30. idag sover han i gen sig så hoppas dt funkar för mig imorgon.
    lillie - gärna sällskap. har aldrig varit där så jag ska kolla på internet hur man tar sig dit!

• J79

Sannixx vilken fin bild!

Swe- jag läste att du tycker att bh inläggen fastnade i såren. Jag hade själv samma problem när jag använde Natusan bh inlägg fick då tips om att använda Pigeon istället för de fastnar inte i sår. Jag har även använt Medela och de fungerar lika bra.

Skönt att läsa att man inte är ensam om amningsmaraton. I förrgår och igår åt Esther hela tiden. På bb sa de till mig att när barnet har en tillväxtperiod så vill de äta hela tiden för att få igång ännu mer mjölkproduktion i brösten. Det tar ca två dagar för brösten att komma ikapp barnets behov av mjölk. De sa till mig då att jag inte skulle ge ersättning för det gör att man själv inte producerar tillräckligt mjölk. Man ska bara låta barnet få suga så mycket den vill för då kommer mjölken och att man inte ska oroa sig för att mjölken inte ska räcka till, för det kommer den att göra.

Efter dessa två amningsdagar är Esther nu helt slut. Hon ammade igår kl.20 och sov sen till kl.03 ammade och somnade sov till kl.09 ammade. Idag har hon inte alls varit särskillt hungrig utan vill mest bara sova. Mina stackars bröst som nu är vana att bli ammade hela tiden kommer snart att sprängas!

Vi var igår till bvc och hon hade gått upp från 3580g till 3920g på en vecka! Hon är världens snällaste bebis (enligt hennes mamma och pappa). Så nöjd hela tiden, har inte ens skrikit en hel minut sen hon föddes. Jag kommer att få en chock den dan hon bestämmer sig för att skrika.

Tråkigt att jag missade träffen i fred verkar som ni hade det himla mysigt. Kan inte nu på tor heller för mina föräldrar kommer på besök. Men kanske att nästa gång passar...

• Swenglish

Vilken fin bild Sannixx! Kul att det blev en lyckad dag!

tack för tipset J79, var köper man de andra amingsinlägg? Jag trixar ju med små klippta bomullsbitar i inläggen, vore skönt att slippa det.

Bvc idag, F väger nu över fem kilo! (5075 gram) Och 57 centimeter.
    Har ammat två gånger idag, det gick bra. Nu ska jag nog vila brösten ikväll och fortsätta träna imorgon. Jag förstår inte riktigt hur ni ammar på övre bröstet när ni liggammar, ligger ni i framstupa sidoläge då? Sover ni med BH? Jag måste det, annars vaknar jag av att lakanet och täcket är genomblöta...

Sole- precis där ska du hoppa av, hållplatsen heter Sickla bro. Fast vänta nu, du hade visst nån specialbuss, är det den som går från Söder? Bion ligger i Dieselverkstaden och cafét ligger vid biblioteket, ingången till vänster om bion.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4