• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sole

J79
    skönt att hon är så lätthanterlig, vi har också fått en sån bebis

Swe
    jag kan ta buss 74 som går från söder via Hammarby sjöstad och sen går den förbi Sickla köpkvarter, men då skulle jag ju kunna hoppa av en hållplats tidigare och inte framför ICA som förra gången?

Sannixx
    se svar till Swe, jag åker en buss från söder och om du vill kan vi ha sällis!
    Svårt när vi alla bor utspridda att hitta ställen att träffas som är bra för alla.

• Swenglish

Vad mångas om fått lätta bebisar-vi med! Tur det när andra saker krånglar. Man får kanske inte mer än man klarar av... *filosoferar*

Sole- just det, och sen tror jag du tar vänster vid en rondell så ligger Dieselverkstaden framför dig.

• J79

Ja vilken tur vi har sole. Men vem vet kanske de bara samlar energi för att kunna slå på stora trumman när vi minst anar det...

swe jag har köpt inläggen både på babyland och på babyproffsen. Grattis till lyckade amningen idag!

• Frill

Tack för uppmuntran allihop Vi var på SÖS idag och träffade läkaren som skrev ut antibiotika, och på fredag morgon ska jag dit på fastande mage (får inte äta eller ens dricka vatten efter tre på natten, hur ska det gå?) för att sen med största sannolikhet vänta på operationstid. Blir i såfall sövd i fem minuter, så det är snabbt avklarat.

Swe, det började med en sån där apoteket-BH som jag bara drog upp över ena bröstet när jag ammade. Resåren satt då snett över bröstet och blockerade. Detta i kombination med att A:s mungipa hamnar precis framför stället så att det förmodligen inte tömts ordentligt.
    Kul att det börjar funka med amningen för dig!
    Träffade en gammal kursare (som också gick samma föräldrautbildning som oss) på Amningscentrum. När man hör sig för så verkar ju nästan alla ha åtminstone nåt litet krångel med amningen.

I vilket fall som helst så är jag ju "ledig" efter föräldragruppen i morgon, så jag försöker ta mig till Dieselverkstaden jag med.

Åh vad alla verkar vara rediga och planerande. Pratar redan om dagis!!! Vi har ingen koll alls på dagis, har bara Trygg hansas gratis gravidförsäkring än så länge, har inga planer alls för sommaren och har inte ens bestämt om vi ska döpa eller ej. Och jag har FORTFARANDE inte skickat in min förhandsdeklaration för företaget och papprena om grupplivförsäkring.

• Frill

Sannixx, vad fina ni var!

A måste också räknas som väldigt lätt att ha att göra med. På senare tid har han börjat gnälla för sin mage, men det går alltid att få honom tyst på några minuter med amning eller bärande. Däremot är han inte alls så lätt att lägga ner som han var i början.

Ska väga honom efter föräldragruppen i morgon, men OJ vad stor han kändes jämfört med nyfödingarna i väntrummet på Amningscentrum. Min lilla skrutt...

• Frill

Sannixx och andra söderifrån: buss 74 går från Skanstull mot Sickla köpkvarter 12:34 och är framme 12:49.

• Pippil8

Bianca - jag känner verkligen igen mig. Igår var en toppendag, allt flöt på så HIMLA bra. Idag var det tok-kaos... Är helt slut. Hoppas natten blir bättre... Annars vet jag inte om jag orkar ta mig till Sickla i morgon.

Angående försäkringar. Jag jobbar ju på ett försäkringsbolag och har på vårt intranät hittat en länk till en sida där försäkringar jämförs. Vet inte hur man klistrar in länkar, men jag provar: http://www.konsumenternasforsakringsbyra.se/frames.asp?url=/jamfor/jamfor_forsakring.asp?_ci_insurance_type_id=11&avd=JAMFOR&menu=JAMFOR

(om den inte funkar, så googla på "konsumenternas försäkring" typ.

Matdags för lillen!

• Pippil8

Vad kul att dopet gick så bra Sannixx! Jättefin bild - lillan är så söt Sickla är inte så långt från dig, bara knepigt att ta sig kommunalt. Men du åker väl buss till gullmars och sedan t-bana till slussen och därifrån är det nära!

swe - vet inte hur jag ska förklara att jag gör när jag ammar från det övre bröstet. Jag liksom tippar över lite över honom. När jag ammar från det nedre så ligger han på sida, men när jag ammar från det övre ligger han nog mer på rygg eftersom bröstet kommer lite mer uppifrån. Min liggställning blir inte jättebekväm, men det är ändå enklare än att hoppa runt i sängen eller lyfta över honom till andra sidan har jag tyckt. För övrigt känner jag mig urkorkad som inte har kommit på att sova med BH på. Jag har ju sjöar med mjölk i sängen vissa nätter. Måste nog köpa fler amningsBH:ar.

J79 - jag undrar också var man köper de amningsinläggen?

• Pippil8

Några frågor förresten:
    Min lilla älskling äter så himla länge varje gång tycker jag. Gör era det också? Jag har inte precis tagit tid, men det tar aldrig mindre än en halvtimme för ett bröst. Det känns ju lite som att han ligger där "jämt". När slutar de med det?

Han verkar ha ont i magen när han ska bajsa. Han kryper ihop och grimaserar och skriker ganska ofta då. Gör era det också?

• J79

Pippil8 Jag har köpt amningsinläggen både på babyland och på babyproffsen. Esther äter också länge tror det är ganska vanligt. Han skriker nog för att han även har gaser i magen som trycker på.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4