• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Pippil8

Inte varit inne på hela helgen! Men det var inte så många sidor att skriva i kapp.

Jag var ifrån E i säkert 7 timmar i lördags när jag gjorde klipp/sling samt fikade m kompis. Tack för att bröstpumpen finns!! Pumpade på toa hos frisören M matade lilla E med tidigare urpumpat. Han har även tagit E under de tjorviga morgontimmarna (ca 04-07) hela helgen mha urpumpad mjölk. Gudomligt att få sova då! Känner mig utvilad! Har även sovit borta för första gången, hos mina föräldrar. Gick toppenbra!

Ang alkohol så gör jag som flera andra och dricker 1-2 glas ibland. Såååå gott är det!

Måste ta E, hörs senare. Kram på er!

• Emma3
    Medusa: Jag ammar Leo vid 22 tiden och då somnar han ofta vid bröstet och så lägger vi honom bara i sin egen säng så somnar han där till c.a 04. När jag ammar då så har han lite problem att somna om då brukar han få sova med mig.

Swe: Leo äter länge han oftast iallafall 15 min på varje bröst och han äter alltid från båda. Tycker oxå han har börjat kräkas mera så köpte några små hakklappar idag så man slipper slänga så många kläder i tvätten hela tiden

Imorse hade jag en sådan glad Leo, satt och sjöng för honom och han satt bara och lyssna och jag fick massa leenden och riktigt stora oxå *sött*

Idag har jag och en kompis tagit en promenad tog en sväng till bvc och vägde Leo fast jag inte har tid förrens nästa vecka. Och nu hade Leo gått upp 245g på en vecka och väger 4425 så nu behöver jag inte vara orolig för att han inte får i sig tillräckligt iallafall.

Sannixx: Åh spännande
    Har inga skor till Leo ännu så jag vet inte.
    Mamma till underbara Leo 070320
  • Pippil8

Var har ni hittat amnings-bh:ar? Eftersom E just kräktes ner min ena av två och jag inte har lust att köra en tvättmaskin med BARA den i (allt annat tvättat i helgen) måste jag köpa nån mer. Mina är från Lindex.

• SanniXx

Pippil8: Jag har köpt på babyland.. Kostar tyvärr 500, men de är de värt

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • bianca2

hej!
    Vill bara skriva att August hade gått upp 410 g!!!!!!!!!!! Hurra!!! Så nu väger han 5180! Han hade ju bara gått upp 120 resp 90g veckorna innan. Hurra! kram på er. trevligt att ses imorgon.

• Björklöv

Jag funderar på att köpa en bröstpump, då jag är så kass på att mjölka ur för hand. Jag vill ha en bra, smidig, liten och framför allt billig pump. Vad ska jag satsa på då? Apotekets har jag förstått är kass...

• Karin99

Den här tråden har jag letat efter! Brukade läsa i den förra innan Alvin föddes. Har aldrig varit med på någon träff, men det kanske kan bli av någon gång?

Alvin föddes iaf den 15 mars på SöS. Han vägde 4110 g och en månad senare 6155 g! På tisdag ska vi till bvc igen, jag bävar... tror han väger över 7 kg nu. Är det någon annan som fått en jättebebis?
    Jag helammar kan jag ju tillägga.

Alvin, vår älskling 070315
  • Pippil8

Björklöv - jag köpte en nästan oanvänd Medela på Blocket för 100 kr. Som nya kostar de 495 tror jag. Är jättenöjd, men har ingen annan att jämföra med. Tycker den funkar supersmidigt, den är min räddning och min möjlighet till ett par timmars frihet då och då

• Pippil8

Karin99 - GRATTIS till sonen! Vilken stor kille! Min Edvin vägde 3910 när han föddes och vägde vid 4 veckor 4750, så det är lite skillnad... Helammar oxå.

Bianca - vad skönt att han gått upp ordentligt! Jag har ingen uppfattning om vad som är "normalt" men BVC-sköterskan verkar nöjd så då är jag nöjd

• Pippil8

SanniXx - något speciellt som är bra med just den BH:n?

Ursäkta spamningen i tråden Blir så ivrig när lilleman nannar en stund så jag kan skriva

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4