• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • bianca2

PIPPIL8: jag har köpt på hm. de e helt ok, och billiga oxå.

• Swenglish

hellur- vi ställde mjölken direkt i kylen i plastburkar. det spelar ingen roll vilken tid på dygnet du pumpar ur. kanske kan du ha mjölkuppsamlare på det bröstet du inte ammar ifrån och få ihop lite på så sätt? det är inte säkert att du får ut så mycket med pumpning, bebisen är oftast mycket bttre på att få ut mjölken än pumpen. du kan räkna mec ca 130 ml för ett mål för att vara på den säkra sidan. du får gärna prova min avntpump om du vill innan du köper en egen. tänk på att vissa barn blir sugförvirrade av nappflaska och kan rata bröstet sen, och man kan inte veta på förhand om han blir det eller inte. man kan blanda mjölk från olika pumpningar, men de måste kylas var för sig innan man häller ihop. den håller 3 dygn i kylen. fråga mer om det är nåt mer du vill veta!

zul- vi får promenera tillsammans nån dag!

lillen- samma här, oftast räcker ett bröst, möjligtvis en liten slurk från det andra.

• Björklöv

Pippil8 - Är det en medela harmony? Hittade nämligen en oanvänd sådan på blocket... för 250:-

• Sole

Karin99
    grattis och välkommen hit igen
    V är också en stor kille nu, vägde 3290 när han föddes och när jag vägde honom förra veckan vägde han 5200 så nu är det nog mkt nära 6-kilos strecket.

Vi ska faktiskt träffas imorgon kl 14 på fiket i Brunogallerian och du är välkommen dit om du vill/kan!

snart ska jag iväg och äta middag med två tjejkompisar och L och V får roa sig själva men det brukar ju gå kalasbra!

Synd bara att vi ska äta på Helenes krog (jättesmå portioner - NOT!) och jag gick med i Viktklubb i måndags, nu ska mina kilon bort!

• Emma3

Välkommen hit igen Karin. Oj vilken stor kille du har Leo vägde 3715 när han föddes och är nu 6 veckor och väger 4425. Han går upp sakta men säkert han.

Bianca: Skönt att August gått upp så bra. Leo har oxå gått upp bara runt 100 till 160g några veckor. Men denna gången iallafall 245g så det tyckte jag var bra

Pippil: Min sambo köpte oxå en amningsbh åt mig på babyland men jag gillar dom jag köpte på ullared bättre men det är ju lite långt dit Flört

Mamma till underbara Leo 070320
  • Hellur

Karin99 - Kommer ihåg dig. Välkommen tillbaka!
    William var är en stor kille, vägde 4335 g när han föddes. För lite mer än en vecka sedan (nästan 3 veckor gammal) vägde han 4830 g. Han har ökat bra i vikt hittills

Swe - Tack för inlägget om pumpning och matning med flaska. Vill försöka börja med det snart. Kommer nog fråga mer om det
    Har fått låna en aventpump av en kompis, men tack ändå! Så du är nöjd med den?

Pippil8 - Har köpt mina amningsbh på Lindex, de är sköna men gillar de jag fått låna av min svägerska bättre, tror de är från H&M. Mina är mer täckta när man knäpper upp så det blir ett litet hål, påminner mycket om amningströjorna. Blir blött.

• Zul

Björklöv: jag har oxå en enkel Medela som är bra. Gillar inte min aventpump, men det är ju många som är nöjda med den.

Måste amma båda brösten varje gång.

Angående BH har jag köpt två olika på Lindex som är ok.

Swe: promenerar gärna vid sicklasjön nån dag!

• Pippil8

Amningströjor på HM - vilket HM? Jag har kollat på något ställe men inte sett några amningsBH-ar...

Björklöv, japp "Harmony" står det på kartongen.

Emma3 - ja Ullared låter lite långt Förutom resan lät det billigt

• Jåll

Jag hoppar gärna med om jag får...
    Kompis till SanniXx och påhejad av Sole (tuff body förresten) kliver jag in fast jag har två barn...
    Är mamma till Cornelia som föddes på Södra bb 10mars, 48cm 3130g fast hon legat en vecka inne på övertid! En liten tjej!
    Har också Oliver, född 4okt -05, så ja, det är fullt upp här hemma nu för tiden

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4