• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Sole - Usch, stackare. Det låter inte alls roligt. Hoppas det inte hindrar dig från att resa! Stor kram.

Ang. ersättning - Vi ger ingen ersättning till W. Han äter mycket och går upp som han ska så tycker inte det finns någon anledning. Men visst lockar det att slippa nåt mål ibland, fast det kommer tillräckligt med såna tillfällen senare.

Igår em/kväll började jag känna lite ömt runt såret och började få ont i ryggen. Det har inte gått över. Har varit lite orolig så det inte är något med ärret, men det är inte rött, svullet eller varigt och det gör inte ont hela tiden, ömmar emellanåt i vissa ställningar och rörelser. Ryggen känns nästan hela tiden dock. Tror jag har lyft W för mycket. I förrgår hade jag honom i Babybjörn en lång stund, kanske är det som har fått mig att få ont?

• Hellur

God morgon!

Var så trött igår! W somnade runt 22 och då kollade jag klart på alla bidrag, sedan gick jag och lade mig, var sååå otroligt trött. E hade somnat i soffan strax efter och vaknat efter 1!
    Det är tröttsamt att ha småbarn

Hoppas det går bra för dig i dag Sole. Håller tummarna att det blir bra och att du kan åka i morgon.

Jag vet inte heller någonting om några standardmetoder, kör precis som Vivs mitt och W's eget race. Han sover ok på nätterna och dagarna är för det mesta också ok. Vissa dagar är ju mer äta än andra, så är det.

• Hellur

Phu, idag är det en jobbig dag. W har ätit och snuttat hela dagen. Somnat efter varje amning men vaknat så fort jag lagt ner honom och velat äta och snutta mer. Det är mysigt, men också jobbigt att inte hinna och kunna göra något annat. Får sittsår snart
    Nu sover han äntligen i vagnen, hoppas han sover ett tag nu.

Idag har jag bokat dop. Det blir den 18 augusti i Värmdö Kyrka. Kommer därifrån och är själv konfirmerad där så det känns rätt. Dessutom vill vi gifta oss där också, fast det blir inte förrän tidigast nästa år.

Håller med om att det är en trist dag idag. Är skönt att mysa och slippa gå ut. Hoppas Karin har rätt om morgondagens väder, det såg ljust ut på vädret i morse.

• Hellur

Verkar som fler har haft liknande dag som vi haft då

Pippil8 - Värmöd Kyrka ligger på vägen ut mot Kalvsvik och Stenslätten, strax innan Ängsvik (man åker förbi Hemmesta och tar vänster vid Hemmesta vägskäl, mot Vaxholmshållet).

Jag möter också upp vid Åhlens 13:45 imorgon.

• Hellur

God morgon!

Har haft en riktigt skön natt. W somnade in runt 23 tror jag, jag deckade innan E bar runt på honom tills han somnade. Han vaknade vid halv 3 och sedan vid 6. Skönt med lite sömn!

Vill inte förstöra några förhoppningar idag men det ska bara bli runt 14 grader. Om det är kyliga vindar så hoppar jag dagens fika, tycker det blir för kallt för att sitta ute. Men återkommer så ni vet.

• Hellur

Karin - Ja jag vet inte. Ni kanske tycker det är ok. Har varit lite hängig pga. att jag klätt av mig för mycket och suttit i drag det är därför jag kanske hoppar över.
    Men om det känns för kallt så kan vi ändra.
    Vet dock inte vart Street ligger. Får alla plats där?

• Hellur

Håller också med om att det blir för sent att ändra nu, alla kommer inte hinna se det.

Känner tyvärr inte till några ställen i närheten.
    Kulturhuset funkar ju bra, men som sagt kommer inte alla se om vi ändrar dit.

• Hellur

Swe - Bra förslag! Låter som en bra plan.

• Hellur

Hittar inte heller, möter vid Åhlens.
    Har ditt nummer Swe, tror du har mitt med.

• Hellur

Kommer också dit Lillie. Ses snart!
    Och har ditt nummer.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4