• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Tellie - Välkommen till vår supertrevliga tråd

Pippil8 - Vår guddotter har den där skivan med krokodilen och hon älskar den, gjorde redan som väldigt liten. Hon dansar när hon lyssnar på den, så sött (hon blir 2 år i sommar).
    Har inte beställt eller köpt några själv ännu, börjar nog bli dax för det.

• Hellur

Murgrönan - Boken du pratar om, den silvriga barnkammarboken, heter den så? Finns den på någon speciell affär?

Även jag och William har tagit en promenad i solen. Härligt

Ska nog slappa och göra ingenting medans W sover vidare på balkongen. Känner mig så trött och seg.

• Hellur

Här äts det också mycket, W har nästan bott vid mina bröst hela dagen. Igår var han lika dan. Det enda som håller honom borta är sovtimmarna.
    Men nu när pappa är hemma ligger han och sprattlar och slår på sina gubbar i babygymet.
    Tror W håller på att komma ur 8 veckors fasen, den har inte varit lika jobbig som 5 veckors fasen. Nästa fas är runt 12 veckor och enligt alla kompisar med barn är den värre än de som varit. Hoppas inte de har rätt.

• Hellur

Sannixx - Likadant som Emma och Karin här också.

• Hellur

Pippil8 - Du är inte ensam! Även W sover lite. Somnar mellan 22 och 23 på kvällarna och vaknar allt mellan halv två och tre. Därefter varje till varannan timme. Vaknar oftast runt 6 eller 7.
    På dagarna tar han korta powernaps vid brösten efter amning och som längst ca. 30 min när man lägger ner honom. Sedan oftast en längre stund, 2-3 h, på em.

Idag har vi varit på IKEA och köpt mörkläggningsgardiner. Så hoppa W ska sova längre nu. Vi har hängt upp lakan för fönstren några nätter och han har sovit längre! Innan vaknade han runt 4. Har fått sova till 8 halv 9 i tre dagar nu. Fast han vaknar i och för sig ofta på morgonen och håller på med magen däremellan i sömnen.
    W sover alltid några timmar på eftermiddagen, men inte idag inte. Han låg och kikade och sprattlade i vagnen nästan hela tiden. Har inte sovit mycket alls idag, bara några korta powernaps på max 30 min åt gången. Är fortfarande vaken och pigg, han borde vara super trött. Hoppas på sovmorgon i morgon

• Hellur

Soffy - De kostade 229:- för längden 120 cm.

Kommer hoppa på det tåg som ni som kommer från st eriksplan åker med i Gullmarsplan.

Ses imorgon!

• Hellur

Menade för bredden 120 cm såklart, inte längden. Virrig igen

• Hellur

Halloy i sommarvädret!

Idag har det varit / är en helt underbar dag! Åkte iväg en snabbis för att handla mat och vin tills ikväll när några kompisar kommer på middag. Sedan hem för lite lunch och sedan ut på promenad och glass i solen

Är så glad. Idag åt William direkt från brösten, utan amningsnapp! Jag blev helt chockad, men glad. Han tog det och började bara äta. Kändes så bra och mysigt. Ska inte ropa hej, men hoppas han fortsätter.

Tack för ytterligare en trevlig träff igår. Och tack Sole för att du bjöd in oss till din pappas hem. Skönt att du hann med allt när vi gick. Tiden går alltid så fort så man har ingen koll.

Lillen - En mycket bra idé! Jag inboxar.

• Hellur

God morgon tjejer!

Ja visst var det en helt underbar morsdag igår. Var hos mina föräldrar hela dagen och vart ompysslad. William var omringad hela tiden så jag kunde sola och bada Badade för första gången i år.

William äter fortfarande direkt från brösten utan amningsnapp. Är jätte glad! Det känns så mycket lättare att amma nu.

J79 och Frill - Jag har en teori om hur W började äta vid bröstet. För 1-2 veckor sedan köpte jag två nya Meleda amningsnappar, och de var stl S. Är en mindre pip och mer i tjocklek som bröstvårtan. Kan vart den som gjorde det? Behöver inte vara så men man vet aldrig. En ide bara.

Usch vilket trist väder! Vill inte gå ut idag, vill bara vara inne och städa och fixa. Ska dock till BVC för 2 mån kontroll i em. Så får pallra oss ut ändå.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4