• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Även jag håller med om klubben med de bästa mammorna
    Min föräldragrupp kommer inte starta förrän i höst så för mig är ni min föräldragrupp och tror inte den andra kommer bli nära som så trevliga som ni är

W har varit lite kinkig idag, verkar vara lite förkyld. Man hör hur snoret åker när han andas och så är han lite varm emellanåt.
    Tänkte försöka komma iväg till apoteket och köpa sån där slang som man kan suga ur näsan med. Stackarn. Är klängig och bara missnöjd med nästan allt. Men sången med krokodilen får honom att skratta emellanåt...

Bra idé Sannixx att lägga undan saker som är inne och typigst för 2007. Vi har också sparat tidningarna från dagen han föddes och så. Men ska nog försöka bli lite som du i alla fall och lägga undan lite mer saker.

• Hellur

Pippil8 - Du är inte ensam. Jag kan också sakna mitt gamla liv ibland. Men samtidigt är det helt underbart att ha barn. Så det är väldigt delade känslor ibland, men det hör till. Det är ju en stor förändring som tar ett tag att vänja sig vid.

Soffy - Träff nästa vecka låter bra Men håller med Björklöv att onsdag kanske inte är rätt dag.
    Jag hoppar om det blir då, E är ledig så vi ska umgås hela familjen.
    Men blir det torsdag eller fredag hänger jag på.

• Hellur

Jag är nog mitt emellan den yngsta och äldsta då Är 29 fyllda.

Är så skönt med helg! Vara lediga hela familjen tillsammans och få lite avlastning. Hoppas vädret blir bra nu som det sägs så man kan få njuta lite i solen och värmen.

Hoppas ni får en bra fredags kväll. Kramar!

• Hellur

Picknick Rålis (Rålambshovsparken, vid gångbron från Fridhemsplan) tisdag 5 juni 13.00:

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen
    J79
    SanniXx (förhoppningsvis, beror på tiden)
    Karin99
    Hellur

• Hellur

Hej!

Vilket otroligt härligt och underbart väder det har varit i helgen!
    I går var vi ute vid Vinterviken och åt lunch. Sedan var vi i Uppsala på middag och satt ute hela kvällen!
    Idag har vi varit på Värmdö och fikat med några kompisar och sedan grillat hos mina föräldrar. Hur mysigt som helst! Har inte varit inne speciellt mycket.

Angelicious - Stort Grattis! Vad fina ni var

Vad roligt att så många kommer på tisdag. Ska blir riktigt roligt. Vädret ska bli sol och varmt, härligt.

Karin99 - Hoppas det gick bra idag och att all mat och dricka räckte Tur med vädret hade ni i alla fall...

W's dop blir först i september, var tvugna att skjuta på det då E's bror skulle på bröllop när vi bokad i augusti. Lite sent tycker jag, men vi vill att alla föräldrar och bröder ska kunna vara med.
    Har en kompis som gör tårtor så hon ska få göra dem. Vi får välja fyllning och utseende. Hon har precis börjat men är jätte duktig, de blir jätte fina och goda!

• Hellur

Sole - Vilket fint hus! Klart ni ska buda. Jätte mysigt med ett sommarställe.
    Vi var också på visning igår, på ett radhus på Värmdö. Vi vill inte flytta ännu och vi tycker det är för litet (98 kvadrat), men ville kolla in det ändå och följa budgivningen. Vi är intresserade av vissa områden så vill kolla för framtiden

Idag kommer farmor på besök. Hon tar lunchen med sig Skönt att slippa tänka på sånt. Blir nog en lång promenad i solen i em.
    Blir helt till mig av det härliga vädret, helt underbart, vill bara vara ute. Och det ska bli så här hela veckan!

Karin99 - Kul att det blev lyckat!

• Hellur

Har frågat detta förut, men förvirrad och glömsk som man är... Vad heter det nya vaccinet?
    Är det någon som vet ställen man kan boka in tider på för det förutom de stora sjukhusen?

I fredags fick vi dopinbjudningarna så ska sätta mig ner och skriva dem.

• Hellur

Zul - Det tog kanske 1 1/2 vecka. Efter någon dag fick vi korrektur via mailen och när vi "godkänt" den så tog det 4 dagar innan vi hade dem.

Sole - Det här huset var också väldigt fint. Och så pool

Idag vart det lång promenad i solen med farmor och glass i solen. W sov igenom alltihop och fortsatte på balkongen

Har köpt kyckling, sallads tillbehör, bröd osv. tills i morgon, tänkte göra en pastasallad att ta med mig.

W lyfter på huvudet för det mesta när han ligger på mage. Han ligger oftast och kikar, men efter ett tag så börjar även han suga på händerna.

• Hellur

Sole - Ja pool är jätte skönt! Mina föräldrar har det så är lite bortskämd
    Tråkigt att du inte kommer imorgon. Men hoppas det blir kul att kolla på hus istället.

Karin99 - Ja visst är det chockerande Kom på att jag kunde vara det när jag skulle handla middag.

• Hellur

Hörde också om de 23 skolorna. Kommer bli sjukt mycket folk och liv i stan idag. Hoppas det inte blir för stökigt bara.
    Hade tänkt gå till Hornstull och ta bussen över men ändrar nog respaln. Blir tvärbana och t-bana istället.
    Ska gå in och kolla när jag måste åka då, ska vara ute i god tid ändå.

Ang. vart vi ska träffas. Är lite osäker på vart gångbron är, men hoppas hitta rätt. I'll be there.

• Hellur

I sista minuten, jag bangar också. W har varit lite kinkig och är fortfarande, tror han tycker det är jobbigt med värmen. Orkar inte packa ihop oss. Mezzar några också ifall ingen ser detta.
    Ha det så skoj!

• Hellur

Hoppas ni hade det skönt på picknicken idag. Har ju varit helt underbart väder!

Ursäkta att jag hoppade av så där i sista minuten. W hade varit så kinkig och grinig så jag tyckte det skulle bli för jobbigt och så skulle jag absolut inte hinna få ihop allt.
    Men han deckade i min famn efter amning så då körde jag ner honom i vagnen och gick ut på promenad, gick över till söder och mötte upp E och promenerade runt lite nere längs vattnet.
    Självklart vaknade charmtrollet och efter ett tag av gråt och bara kinkighet och upp och ner ur vagnen kom vi på att han ville se vad som hände runt omkring. Tänk vad trög man kan vara ibland

• Hellur

Låter som ni hade det skönt igår. Tråkigt att W var så bråkig men det bir fler picknickar.
    Kan tyvärr inte på måndag, hade varit jätte roligt. Men min föräldragrupp startar då. Trodde det skulle bli efter sommaren men vår bvc sköterska ringde igår och meddelade att den startar på måndag. Tror dock inte att de är lika trevliga som ni

Men senare under veckan eller veckan därpå kanske vi kan träffas för picknick i Vinterviken.

Även vi ska ha picknick idag. Ska ut till Djurgårn med några kompisar. Hade inte tänkt på vinet, men stoppar kanske ner en flaska ;- lät gott.

• Hellur

Lillenlillen och Soffy - Ni är bara för hurtiga
    Känns alldeles för varmt för långa promenader idag, helst skulle jag vilja bada.

Ha en super skön dag! Kramar på er

• Hellur

Halloy i värmen!

Här är det varmt, blir så otroligt varmt i vår lägenhet när det är sånt här väder. W har nästan inga kläder alls på sig innen längre.

Kan man ge dem lite vatten när det är så här varmt? Inte mycket, men lite grann för att släcka törsten och kanske ge lite svalka.

Vi kommer också vara på sjön i sommar. Kommer göra som Sannixx och Swe, klä W i tunna bomulls kläder och solhatt. Om det skulle bli mycket tid vid vattnet kommer jag nog smörja med solskydd också eftersom vattnet reflekterar så mycket.
    Ska tänka på att ha jeans då Swe!
    Vet inte vad W's flytväst kostade, mina föräldrar köpte den till honom. Det är en Baltic.

Hoppas ni får ytterligare en bra dag i sommarvärmen!
    Vi ska ut på eftermiddags picknick med en kompis.

• Hellur

Sole - Hoppas ni hittar ett ställe som faller er in snart som ni kan utnyttja i sommar.

Vivs - Kanske vi kan ses i Vinterviken någon dag och njuta i solen tillsammans?

Ja visst är FL segt ibland. Har inte kunnat logga in på hela morgonen, har stått att det är många besökare och man får försöka senare??!!

• Hellur

Ok, tack. Då kommer jag inte göra det!

• Hellur

Ang. TUPPLUR mörkläggningsgardin, var har såna och det lyser in från sidorna. Har persiennerna neddragna också. Men det fukar bra, W somnar om.

Vad bra att det är ok med solskyddsfaktor. Träffade en kompis igår som hört samma sak, att det är bättre med solskydd än att bränna sig. Dessutom ska det vara helt ok att använda ACOs som Karin99 skrev. Så kommer smörja in W där han inte har kläder så han är skyddad.

Även vi kommer ha insatsen till vagnen i båten, W kommer få sova i den, om han inte sover mellan oss

• Hellur

Björklöv - Usch vad trist! Hoppas du kryar på dig. Kram

Swe - Alla som har barn säger att man blir mer nojig och orolig när man har barn och ska resa. En del som jag känner kollar upp flygplanstyper, statistik osv.

Vi ska ut till mina föräldrar och bada idag. Är för varmt här hemma och när vi går ut blir W bara grinig. Värmen antar jag. Min pappa är ledig idag och min bror landade nyss från USA så han skulle också svalka sig där. Passar på när det finns lite barnvakt också

• Hellur

Åhhh vilken underbar helg detta har varit! I fredags var W och jag ute hos mina föräldrar och badade och solade. I går åkte vi ut dit alla tre och bara slappade och badade, W låg i skuggan i blöjor och även naken. Det var så skönt så vi sov kvar tills idag då vi firade min mammas födelsedag med släkten.

Det var första natten borta förresten. Funkade jätte bra! W sov i sin insats till vagnen, han sov som en stock Fick gå ner med honom till mina föräldrar runt 6 tiden när jag gett honom mat, de ville att han skulle sova mellan dem. När jag kom in med honom låg de med varsitt stort leende och gjorde plats för W, ungefär som om de legat vakna och väntat

Sole - Grattis till huset! Ser jätte fint ut. Vad mysigt. När får vi komma

Karin99 - W är också skitig under naglarna. Är svårt att få bort. Brukar sitta och pilla medans jag ammar, men är inte så populärt.

Vi tänkte ha W i bilbarnstolen när vi ska lägga till och ut om vi är ensamna, men är vi fler kan han sitta i någons famn.

Även W har varit kinkigare i värmen. Han har legat mycket i bara blöjor eller naken och kissat hej vilt på altanen annars har han haft linne eller kortbyxe & linne body. Har legat ute i skuggan nästan hela helgen.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4