Hej!
Oj vad här skrivs
Man hinner inte med mer än att läsa och när man sen ska skriva så är det mat. Samma procedur upprepas varje gång
Nu ligger han och sover på amningskudden i mitt knä. Så söt och go. Åhh vad mysigt det är!
Idag hade vi hembesök från BVC, ringde imorse och de kom samma dag. William har gått upp ca. 300 g. sedan i söndags så han är 20 gram från födelsevikten. Det var skönt att höra att han får tillräckligt med mat i alla fall. Men som han äter så skulle jag bli förvånad om han inte hade gått upp.
Han är ju inte så gammal, bara 5 dagar, men sedan vi kom hem har han varit som mest vaken på förmiddagen och dagen med rätt täta matpass. På eftermiddagen och kvällen sover han mer och mamma och pappa får tid för att äta, se på TV och bara vara. De två nätter vi har varit hemma har han skött sig mycket bra, ätit ca. var 3:e timme. Vi är så nöjda
än så länge i alla fall.
Skönt att höra att fler har problem med viftande armar, näbbande & naffsande och en bebis som släpper bröstet. Kör helt med amningsnapp nu, men enligt barnmorskan som var här idag så är det bara invänjning som gäller och att ha tålamod. Vi ska börja med det, men man blir så ledsen och frustrerad när han börjar skrika och vifta och envisas med att suga på fingrarna i stället, men sen med nappen suga på som bara den.
Vi har också funderat på semesterplaner. Eriks företag stänger ner hela Juli så då är vi lediga tillsammans. Tänkte nog åka till Sundsvall, hans pappas barndoms landställe. Försöka våga oss ut på sjön ensamma med lillen, de första gångerna kommer vi åka med mina föräldrar, det blir annourlunda när man har William som kräver en del och man själv måste kunna agera snabbt. De två sista veckorna kommer vi vara "husvakt" åt mina föräldrar när de är på sjön. Då får vi en villa och trädgård så vi kan röra oss mer och njuta av uteplats och pool. Har även funderat på utlandsresa till November eller efter nyår, men vi vet inte om Erik kan vara borta så länge, så isåfall blir det nog Kanarieöarna. Men får se längre fram, är bara planer än så länge.