• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

God morgon!

Hoppas alla haft en bra och lugn natt!
    Själv har det varit ok, W var lugnare igår kväll och sov mer inatt. Vaknar dock lite oftare, men äter kortare stunder. Varje morgon vaknar han och ligger och åmar sig och trycker och klämmer, lite problem med magen. I dag vaknade han sex, så lade honom bredvid mig så jag hade koll på honom, kunde blunda emellanåt.

Jaha, vad ska man göra nu då W somnade på sitt babygym så då blir jag helt ställd, vad ska jag hitta på då. Men känner jag honom rätt så är han vaken om ett litet tag igen, och då lär det vara mat...
    Kanske ska passa på att bädda och plocka bort lite. Känns inte som man gör annat när de sover. I går struntade jag i allt sånt, jätte skönt!

• Hellur

Pippil8 - Säger som Sole. Njut av att mannen tar nattpass. Om vi gav flaska skulle jag låta Erik göra det oftare, i alla fall på helger.

Sole - Åhh, städhjälp. Det vill jag också ha. Har pratat om det men aldrig blivit av. Behövs speciellt nu när vi fått en liten att ta hand om. Hinns inte med på samma sätt längre.
    Men vi har en som tvättar fönstren 2 ggr. om året, jätte skönt!

Skulle gärna följt med på en prommis eller fika idag. Men ska till Farsta med en kompis. Vart sista minuten. Kan inte bära in vagnen själv i bilen, men hon är snäll och vill ha sällskap så hon kommer förbi och hjälper mig. Vilka underbara vänner man har

Hoppas ni alla får en underbar dag i solen!

• Hellur

Hej tjejer!

Har även jag haft en riktigt bra dag. Har dock inte varit ute så mycket. Var i Farsta med en kompis och åt lunch, fikade och shoppade lite kläder till William. Samt nya gardiner till köket och lite fler handdukar för blöjbyten.
    Ammade för första gången offentligt. Gick jätte bra! Känns skönt att ha det avklarat. W skötte sig jätte bra och skrek inte en enda gång som han annars kan göra ibland. Sedan satt han och tittade och filurade i bilbarnstolen hela vägen hem. Är nöjd med mig själv och William idag!

Ang. hormonrand, min är jätte tydlig! Mycket större än när jag var gravid. Verkar som jag kommer få stå ut med den i sommar.

Ska kolla in den där boken ni pratar om på Designtorget. Är ute efter någon att skriva lite i och sätta in bilder.

Nu har E komit hem och ska vara hemma i fyra dagar! Känns jätte roligt att få umgås hela familjen under några dagar. Och få lite avlastning på dagarna, kanske hinner ta en "lång" dusch och raka benen

Ha en skön fredagskväll!

• Hellur

God eftermiddag!

Vår William har börjat sova mer. Igår sova han till och från hela dagen och igår somnade han vid 20, istället för normala 23. Sov hela natten med tre amningar och vaknade vid 7, som vanligt. Känns bra. Har sovit en del idag med. Sover nu.
    Snart kommer min bästa kompis med sin kille på första besök. Hon bor i södra Sverige och var uppe sist i påskas när vi var på BB. Ska bli roligt att träffa henne och få visa upp vår guldklimp

Vivs - Roligt att se bilder från träffen. Kul att du tagit med bebisarna.

Björklöv - Låter inte roligt! Vad skönt att det gick bättre att amma i dag på dagen. Hoppas det blir bra snart.

Bassekatt - Gör som Sole skriver, maila dem och säg att de är välkomna att titta på er guldklimp. Skulle nog också vara avvaktsamm, man vill inte tränga sig på eller stressa om någon är i sorg.

Soffy - Mums vad gott det låter med vin. Vill också ha Kanske kan ta någon klunk till middagen om W är färdigmatad.

Ha en skön lördag!

• Hellur

God morgon!

Idag är E hemma. Jätte skönt! Och William sov till nästan 8 i morse, vilken lyx Känner mig lite mer utvilad än vanligt.

William har fortfarande perioder när han gallskriker, riktigt hjärtskärande skrik. Jobbigt, men har slutat gråta när han gör så och är lugnare. De kommer oftast när han ska äta eller när han äter. Vet inte vad det beror på. Någon som har bebis som gör samma sak?
    Inbillar mig att han är övertrött och har ont i magen. Men det jobbiga är att man vet inte. Brukar bli lugn när man bär runt på han, ett tag i alla fall. Har köpt Minfom som jag tänkte prova, kanske blir bättre då?

Ang. amningströjor - Håller helt med om att de är dåliga. Har en tröja från H&M som är litet hål på. Har lämnat tillbaka två också. Brukar för det mesta göra som Majlinsa och Lillen, vill inte visa upp allt
    Har fått låna ett linne av min svägerska som hon sytt själv när hon ammade. Hon har sytt fast en amningsbh i ett vanligt linne, så det blir som ett amningslinne. När man hakar bort bh:n hakas ena överdelen på linnet av, men band sitter kvar och allt. Förstår ni vad jag menar? Jätte bra och det går varmt i tvättmaskinen. Ska försöka göra ett eget. Det rekomenderar jag!

• Hellur

Soffy - Låter som du haft en riktigt mysig helg.
    Måste man vara plusmedlem för att lägga upp bilder?
    Har försökt lägga upp bilder men det står att det är fel format, måste göra om dem men det är inte min starka sida så har inte blivit av eller funnits tid. Men kanske funkar om man är plusmedlem?

• Hellur

Ja här var det verkligen lugnt.

Idag är det E's födelsedag så våra föräldrar var här på lunch. Lugnt och skönt. W har varit vaken sedan 8 i morse med två kort powernaps bara, så nu sover han gått på balkongen efter en kortare promenad.
    Är det fler som har bebisar som sover väldigt lite på dagarna? Tycker han borde vara super trött och bara decka. Trött är han, men deckar gör han inte. Måste rullas i vagnen utomhus, då går det som bäst.

Jag fikar gärna på torsdag.

Fika torsdag
    Lillie74
    Sole
    Hellur

• Hellur

Så gör jag ett tredje försök att skriva något
    W har varit vaken nästan hela dagen, från 8 till nästan 2. Har haft två kortare sovstunder. Han har dessutom fått hysteriskt utbrott och skrikit, inget funkade. Man blir så hjälplös och liten som mamma!
    Ska det vara så svårt att sova på dagen? Det verkar som att vara ute är det som får honom att somna bäst och sova längre.
    Han har även ätit jätte mycket idag. Jag bytte kläder och blöja, satte på overall och mössa och la ner honom i vagnen trots att han var pigg, stoppade in nappen och drog ut honom på balkongen och drog honom där. Nu sover han äntligen! Känner mig taskig som gör så, men vad ska man göra, han vill ju inte sova trots att han är trött.
    Så nu har jag precis ätit lunch...

William äter oftast också bara runt 10 minuter, och då ofta åt gången. Äter dock rätt tätt på dagarna så känns som jag ammar hela tiden.

Björklöv - Vad skönt att brösten känns bättre.

Bianca - Om du kan och vill lämna bort så gör det. Själv kan jag inte då jag helammar, skulle vara någon timma då om jag vet att W är fullmatad och sover någon timma. Han är så liten ännu, en månad, så har ingen brådska. Han har inga rutiner heller så är svårt.
    Vi ska på bröllop i början av augusti så då hoppas jag att vi vant in nappflaska.

Ang. invänjning av nappflaska - Har tänkt pumpa ut för att se hur mycket jag har och för att försöka vänja med nappflaska. Kan också vara skönt om E kan ta ett mål.
    Hur gör man med mjölken, ska den stå framme först innan man stoppar in den i kylskåpet och isåfall hur länge? Kan man blanda mjölk från olika pumpningar? Kan jag pumpa när som helst eller är det bäst på morgonen?
    Hur gör ni???

• Hellur

Karin99 - Kommer ihåg dig. Välkommen tillbaka!
    William var är en stor kille, vägde 4335 g när han föddes. För lite mer än en vecka sedan (nästan 3 veckor gammal) vägde han 4830 g. Han har ökat bra i vikt hittills

Swe - Tack för inlägget om pumpning och matning med flaska. Vill försöka börja med det snart. Kommer nog fråga mer om det
    Har fått låna en aventpump av en kompis, men tack ändå! Så du är nöjd med den?

Pippil8 - Har köpt mina amningsbh på Lindex, de är sköna men gillar de jag fått låna av min svägerska bättre, tror de är från H&M. Mina är mer täckta när man knäpper upp så det blir ett litet hål, påminner mycket om amningströjorna. Blir blött.

• Hellur

Karin - Kul att du kommer idag! Ska bli roligt att träffa dig.

Björklöv - Vad skönt att K sover! Visst är det konstigt när man helt plötsligt har tid för sig själv och inte vet vad man ska göra av den

I natt har varit en jobbig natt. W somnade in runt kvart i elva och vaknade inte förrän vid 3. Men där efter har han legat och åmat sig och grymtat, velat äta varje timma och varit allmänt grinig. Verkar ha mycket problem med magen på morgonkvisten.
    Men somnade äntligen om en timma vid åtta så fick lite sovmorgon och dessutom ta igen lite sömn iallafall.

Ska bli roligt att ses idag!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4