Så gör jag ett tredje försök att skriva något
W har varit vaken nästan hela dagen, från 8 till nästan 2. Har haft två kortare sovstunder. Han har dessutom fått hysteriskt utbrott och skrikit, inget funkade. Man blir så hjälplös och liten som mamma!
Ska det vara så svårt att sova på dagen? Det verkar som att vara ute är det som får honom att somna bäst och sova längre.
Han har även ätit jätte mycket idag. Jag bytte kläder och blöja, satte på overall och mössa och la ner honom i vagnen trots att han var pigg, stoppade in nappen och drog ut honom på balkongen och drog honom där. Nu sover han äntligen! Känner mig taskig som gör så, men vad ska man göra, han vill ju inte sova trots att han är trött.
Så nu har jag precis ätit lunch...
William äter oftast också bara runt 10 minuter, och då ofta åt gången. Äter dock rätt tätt på dagarna så känns som jag ammar hela tiden.
Björklöv - Vad skönt att brösten känns bättre.
Bianca - Om du kan och vill lämna bort så gör det. Själv kan jag inte då jag helammar, skulle vara någon timma då om jag vet att W är fullmatad och sover någon timma. Han är så liten ännu, en månad, så har ingen brådska. Han har inga rutiner heller så är svårt.
Vi ska på bröllop i början av augusti så då hoppas jag att vi vant in nappflaska.
Ang. invänjning av nappflaska - Har tänkt pumpa ut för att se hur mycket jag har och för att försöka vänja med nappflaska. Kan också vara skönt om E kan ta ett mål.
Hur gör man med mjölken, ska den stå framme först innan man stoppar in den i kylskåpet och isåfall hur länge? Kan man blanda mjölk från olika pumpningar? Kan jag pumpa när som helst eller är det bäst på morgonen?
Hur gör ni???