• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Har era nummer kvar. Vet inte riktigt när jag kommer, beror på herren här som inte har sovit något alls idag nästan. Har är övertrött och kinkig vid bröstet.
    Gör så att jag ringer Swe och kollar vart hon är, annars Sole eftersom hon är där i tid, kanske någon annan är där som kan hjälpa. Det löser sig på något sätt.

Ses snart!

• Hellur

Lillie74 - Skickar mitt nummer till din inbox, då ser bara du det.

• Hellur

Tack för fikat i dag tjejer. Det var mycket trevligt!
    Det måste vi göra om snart.

Grattis Angelicious! Vad roligt

William sov ju igenom hela fikat, och lagom när jag lägger ner honom för att ta av overallen så vaknar han. Kallar jag bra timing
    Nu sover han sött igen, tar väl igen den sömn han inte fick imorse... får se hur sen denna kvällen blir.
    I morgon tänkte jag börja med andra knep för att få honom att sova, han sover bara korta stunder och är trött emellan och blir övertrött. Ska försöka köra runt vagnen, den brukar vara poppis när vi är på promenad, kanske kan funka inne också?

• Hellur

God morgon!

Tack för tipsen om hur man kan få en övertrött bebis att somna.
    När han somnade vid bröstet tidigare lade jag ner honom i vagnen och drog den fram och tillbaka och ruckade på den. Funkade bra, han grymtar till och tittar upp ibland, då är jag där och drar och ruckar Får se hur det går. Han har sovit en timma nu, men nu grymtas det igen...

• Hellur

Ja där vaknades det. Ammade länge också. Nu är han bytt på och tvättad samt rena kläder. De luktar så gott då. Hela tiden i och för sig, men ibland blir det lite mycket kräklukt...

I eftermiddag kommer min mamma på fika, kanske blir en promenad också. Alltid roligt med lite sällskap, är en social person som lätt blir rastlös.

Aiwendil - Välkommen hit! Håller med föregående talare, en mycket trevlig tråd

Sole - Har ingen två månaders, bara två veckors men om jag kände mig trygg med honom när han var i Victors ålder och att det går bra när jag är ute med honom och så så skulle jag åka. Men som sagt, man vill känna att man klarar av honom ensam på ett hotell i en annan stad.

• Hellur

Har nu varit ute på en promenad med min mamma och hon drog stolt vagnen under hela promenaden, fick inte ta över när hennes telefon ringde

Swe - Låter skönt med era sovmorgnar. Har inte fått några sådana ännu men får väl lägga mig och sova på dagen de få gånger och korta tid som W sover.
    Vad kul att amningen funkar så bra! Hopopas det är felfritt snart.

Sannixx - Grattis till att du kommer i vanliga byxorna. Måste kännas skönt.

Har inte vågat pröva mina byxor ännu, inte de som är storleken större heller, men borde kunna ha dem. Mamma kläderna är sköna! speciellt när jag känner av såret fortfarande.
    Men igår hade jag på mig en "vanlig" tröja, kändes bra.
    Är nog en av de lyckligt lottade för har runt 2 kg. kvar till min vikt innan graviditeten, men lite "häng" mage har man som måste bort.

Sole - Skulle nog använt vagnen som säng. Om ni vill ha honom i sängen kan ni ju antingen lägga något runt honom (om vi gör det lägger vi amningskudden runt honom) eller ställa insatsen mellan er, om ni har en förstås.

• Hellur

God morgon tjejer! Eller god middag kanske jag ska säga

Här har det varit fullt ös i någon timma. Nu när det är helg och Erik är hemma hinner man så mycket mer! Har städat badrummet riktigt ordentligt, plockat och fixat hemma. Känns skönt.
    Snart bär det av till Williams kusin för lite lunch. Senare ivkäll kommer några av våra kompisar och tittar på W.

Såg också fler födelse annonser från tråden i DN i morse, såg Swe och Pippil8 och så vår William.

Frill - Vad skönt att operationen gick bra! Hoppas det läker som det ska i helgen.

Ska nog passa på att åka nu när William är mätt och sover.

Ha en skön lördag tjejer!

• Hellur

Hej tjejer!

Oj vad dagarna flyger fram när man har barn Och då har dagarna blivit mycket längre nu också för vi går upp mycket tidigare än förut.

Idag var vi på promenad på förmiddagen och sedan hade vi några kompisar på lunch besök. De hade med sig paj och sallad så vi behövde inte göra någonting, var jätte skönt! Det är bra med andra föräldrar för de vet hur det känns och att man inte vill eller orkar fixa mat.

Även vi hade lite kompisar över igår kväll. Fast vi körde det enkla, köpte hem färdig mat. Men det blev nog lite för mycket för lilla William. Han brukar amma mycket på kvällarna och bli mer grinig och övertrött, men igår var det värre. Det var två andra barn med också så nivån vart lite hög emellanåt. Tror han vart stressad, kanske kände av att jag vart okoncentrerad också?

Idag blir det en skön hemma kväll i alla fall. Om han kör sin vanliga amningsmartaton tänkte jag bänka mig framför TV'n, en bra vän

• Hellur

Ang. babywatch - Vi fick en Philips i present av nyblivna farmor och farfar, de hade köpt den på specialerbjudande för några veckor sedan. Den är lite dyrare tror jag. Men vi är nöjda med den!

Mina bröst sympatiläcker ibland, mest på nätterna och om det gått längre tid mellan amningarna. Har då en mjölkuppsamlare från apoteket. En del av det som hamnar i den brukar jag smörja in hans rumpa med om den är röd.

Zul - Oj vad traumatiskt! Vad skönt att allt gick bra!

Nu är det matskrik...

• Hellur

Hej!

Det där med skrikiga kvällar skriver jag också under på. W brukar äta ofta och vara kinkik och gnällig emellan amningarna.
    Han har svårt att komma till ro och att somna in ordentligt inomhus, på kvällarna brukar han decka till slut, men då är han bra skrikig innan, ska försöka mer med nappen då och se hur det går, ibland verkar han bara vilja suga och snutta.
    Men det är jobbigt på dagarna, somnar i vagnen om jag drar honom men vaknar efter tio minuter, max en timma. I dag har jag varit på kort promenad så nu sover han på balkongen, det är då han sover som bäst och längst.
    Lite jobbigt att gå på promenad, jag får ju inte dra vagn i uppförsbacke ännu och vi har en lång upp till oss. Så går fram och tillbaka på strandpromenaden nedanför oss, mysigt men lite långtråkigt.

Swe - Tycker det kan vara jobbigt att hålla upp W ibland när jag ammar, man blir trött i armarna och han kan slänga med huvudet och åma sig en del ibland. Hemma har jag amningskudde som ger hyfsat stöd, men brukar oftast ha en kudde eller nåt under den för att kunna vila min arm ordentligt.
    Hoppas det går bra att amma offentligt idag! Har inte gjort det någongång, är nervös inför den dagen.

Lillen - Låter som du haft en toppen resa till Italien. Ska in och kika på bilderna vid tillfälle. Välkommen hem

Trots att W tar mycket tid, speciellt eftersom han sover så lite men när han sover så blir jag rastlös. Nu sover han förhoppningsvis ett tag, men har svårt att bara sätta mig och koppla av och göra ingenting, utan tvättar, diskar, plockar och fixar istället. Ja ja, får väl försöka att koppla bort allt som måste göras och låta Erik ta hand om det när han kommer hem, vilket han gärna gör. Men är man envis och pedant så är man

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4