• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Karin99

cirpen: ja, det är verkligen skillnad! Äen idag sov Alvin till kl 7, och han har innan alltid vaknat vid 5-snåret... Lycka till med garndinerna!

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Lillenlillen

Jag har druckit fyra halva glas vin vid fyra olika tillfällen, men ett halvt har verkligen räckt hittills. Jag blev totalt yr av bara några munnar

Är det någon vars bebis klarar sig på bröstmjölk hela natten? Alltså typ 22-07 eller liknande?

Inez sov i natt 19-23 (amning) 23-04:30 (amning) och sen vägrade hon somna om för det var för ljust (min tolkning). Och hon sover ju alltid ett pass till (till minst 7 och ibland igen till 10) men NEJ, inte idag. Så vi sov jag och Erik och hon låg vaken och fördrev tiden genom att sparka sin mamma i magen, kanon va!? Att bli sparkad i magen i två timmar alltså... Nja.

Karin99: Hehe, är det där alltid samma alltid som att allt alltid varit som nu?

• bianca2

God morgon!
    Lillen - Samma m August. när vi inte ger ersättning på kvällen så vaknar han runt fyra - fem och är supergald och vill leka. vanligtvis somnar han om ettt par timmar senare. idag vaknade han vid 08.00! jag var så sjukt trött. amma de lite men sen fick killen gå upp o leka med honom. han somnade om nu vid tio men jag måste väcka honom fört mitt ena bröst håller på att sprängas, har inte ammat just det bröstet sen fyra i natt! AJ!
    ikväll ska jag till en kompis på middag. det är 2 gravida par o 2 par m barn. vi tjejer känner varandra men inte killarna. ett litet desperat o patetiskt försök att para ihop våra killar. men man vet ju aldrig - det kan ju bli trevligt!!!
    kram på er

• Lillenlillen

bianca2: Ge dem som vill ett glas att dricka så brukar killar lösa det där smidigare än tjejer Alltid har de någon sport (fördomar) eller sina tjejer att prata om. Kan ju vara värt ett försök att leda in dem på snack om gravida tjejer och hur hormoner flödat - där lär de ju ha en del att del amed sig av, haha.

• SanniXx
    LillenLillen: Ida klarar sig på bara bröstmjölk hela natten. Nu har hon nyss haft en liten tillväxtperiod så hon har ätit på natten, men annars så äter hon vid 22, sen sover hon till 6-7..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • bianca2

lillen - ja, min kille har nog massor att säga om graviditet o hormoner!
    vart tog solen vägen?

• Karin99

SanniXx: Vad skönt, hur länge har det varit så? Fast jag tycker inte att det är så värst jobbigt att amma på natten, det går så fort och han somnar om direkt efteråt. Om jag inte gjorde det skulle mina bröst sprängas...

lillen: jag kan inte göra nog med reklam för hur bra det är att mörklägga ordentligt i sovrummet. Det har blivit jättestor skillnad sen vi gjorde det - han sover tre timmar längre innan han vaknar

Just nu är Dan nere och handlar på systembolaget och Ica, han tog med sig Alvin i bärselen, hur sött som helst... Hoppas han är nöjd och glad (Alvin alltså)

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • SanniXx
    Karin99: Det har varit så ganska länge nu faktiskt Vet inte riktigt hur länge. Nä, det är inte jobbigt att amma på natten, men det är skönast att sova

bianca: Ja, vart tog solen vägen? Här regnar det, en riktig innedag..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Lillenlillen

Apropå regn så skulle vi ha varit på 25-årsfest på en takterass på Kungsholmen klockan 15. Födelsedagsbarnet har varit upp sedan 9 och dekorerat och fixat... Stackarn! Nu har de flyttat det hit till Råsunda och det börjar två timmar senare pga att JAG gick in på SMH:s hemsida och visade henne att "nej, det blir inte sol på Kungsholmen ikväll heller, det blir kallare och uppehåll"... Trist för henne som måste göra om allt men skönt för oss som får nära dit och hem

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4