• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Swenglish

Frill- har exakt samma problem, har inte ens lust att föröka hitta nåt snyggt när jag vet att jag kommer se tjock ut ändå... Tror det får bli kjol och topp för min del pga amning, hade mycket hellre velat ha en fin klänning!

Zul - hoppas det gick bra på amingscentrum.

Bassekatt- hoppas ni får en fin dag imorgon!

Karin- grattis till läggningen, visst är det skönt när det går som på räls!

Sannixx- ja, skulle inte ha några som helst problem att lägga MYCKET pengar på Polarn och pyret... Som den ekonomiska situationen ser ut just nu får det bli begagnat dock... Har dock också inhandlat den fina fleecajackan till kanonpris, en mörkblå blev det!

Ska vi säga måndag för promenad och ev fika för dem som vill? (som komplement till fredagen)

PROMENAD MÅNDAG:
    Swe

FIKA FREDAG:

bianca2
    hellur
    pippil8

• Karin99

Hmmm - skrattar bäst som skrattar sist...

En klarvaken liten sprattelgubbe ville gå upp kl 5 idag (efter den tidiga läggningen som jag skröt så om) Jag försöktte förjäves få honom att somna om, men gav upp kl 6 och gick upp. Nu ligger han och vevar med armar o ben i babygymmet, jättenöjd o glad... Ska sova lite nästa gång han sover!

men det är skönt att ha lite "vuxentid" på kvällen iallafall!

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Frill

Och jag som sagt att Adam är så regelbunden på nätterna, nu har han två nätter i rad vaknat bara nån timme efter första matningen.
    Var först orolig att det skulle betyda tätare matningar, men han har verkat nöjd och ohungrig när han vaknat. Så jag har helt enkelt gett honom nappen och sen somnat om.

• Hellur

Oj här var det dött. Det märks att det är helg. Tänkte bara kika in och läsa ikapp, men det gick fort

Idag har vi varit på en riktigt lång promenad. Gick över till Södermalm och vidare till Långholmen.
    Fikade på ett ställe som skulle funka bra för oss. Tror det hette Lasse i parken, ligger i en park på vägen till Reimersholme. Har åkt förbi där så många gånger men inte tänkt på att man kan både fika och äta där. Vi frågade oss varför har vi inte upptäckt/tänkt på det tidigare?

Följer gärna med på promenad på måndag. Några förslag om vart?

PROMENAD MÅNDAG:
    Swe
    Hellur

FIKA FREDAG:

bianca2
    hellur
    pippil8

Hoppas ni har en skön långhelg allesammans!

• Swenglish

Hellur- ja just det, Lasse i parken! Jättemysigt ju! Tänkte vi kankse kunde promenera längs Söers stränder och då kunde det passa med Lasse i parken eftråt kanske?

Ja, här var det verkligen dött... Vi ska till Falun med mina föräldrar och bo på hotell, Freddys första resa! vilket projekt att packa för honom!

• Karin99

Hellur: håller med, var är alla? Har alla landställen att åka till eller? (lite avis)

Skönt med några dagar längre helg, så att hela familjen får mysa

ha det så bra alla marsmammorna!

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Björklöv

Här har det varit hårdrock ikväll!!!

Klara i gammelmosters present!

• Sofffy

Hallå tjejer!

Hoppas allt e bra med er alla.
    Vi mår superbra. Idag somnade Ebba för natten vid 21, så sköönt. Vanligtvis somnar hon när vi går o lägger oss vid 23 så vi får ingen kvalitetstid för oss själva, men idag såå

Jag ska förmodligen o luncha med mitt jobb i morgon men om det inte blir av så fikar jag gärna i morgon. Vart blir det någonstans? I vilket fall som helst så hakar jag gärna på promenaden på måndag.

Nu ska ja kela med min man

Kram kram

PROMENAD MÅNDAG:
    Swe
    Hellur
    Sofffy

FIKA FREDAG:

bianca2
    hellur
    pippil8
    Sofffy (kanske)

• Lillenlillen

Karin99: Jag har landställe med små gula hus med vita knutar, äppelträd och sjötomt på Värmdö (har dock inte varit där än i år) men du och lillen är så välkomna eftersom du klagade på att du inte verkar ha nåt eget Som mamma med barnvagn kan man ju åka gratis buss dit från Slussen vettja!

Apropå läggning så skulle även jag natta mitt barn igår och somnade som en hel trädstock klockan 19.30 (bredvid henne). Väcktes av sambon vid midnatt när han tyckte jag borde borsta tänderna Idag är klockan 22:30 och Inez har inte gjort ett ljud på fem timmar. Hon somnade 19:00 hos min farmor, vaknade till och fick mat i vår säng, jag la henne i sin takvagga, gungade den lite och hon somnade med nappen guppandes. Men som Karin säger, skrattar bäst som skrattar sist. Nu skriker hon väl dubbelt imorgon eller nåt Men nu har hon sovit 19-07 i fyra dagar med tre korta amningsstopp och omedelbar insomning efter maten, det är jag nöjd med!

MÅSTE till slut ge er ett superbra recept som låter corny men är kalasgott och går fort samtidigt som det ser ut som man lagt ner massa jobb. Jag har blivit bjuden på det en gång och lagade det själv idag:
    http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=554763

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4