• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • SanniXx

Haha Ja, här var det verkligen dött idag. De är lördag. Jag och Ida har laddat upp med myspys ikväll. God mat som ska lagas snart, jordgubbar och mjölk till efterrätt, hyrd film och godis
    Synd att man inte kunde få ta sig ett glas vin

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • J79

I dag har vi varit på Elverket och ätit brunch med några vänner. Sist vi var ute med dem var samma dag som mina värkar satte igång.
    Jag var lite orolig hur det skulle gå då hon senaste dagarna har varit ganska grinig och bara velat vara nära i famnen. Tur hade vi hon låg nästan hela tiden i sin vagn och sprattlade och vevade och var på riktigt gott humör.

E har senaste dagarna kämpat för att inte somna dagtid. Man skulle kunna tro att det gör ont att somna som hon kämpar för att vara vaken. Man hinner ju inte med så mycket hemme när hon är vaken och får all tid och uppmärksamhet. Men det finns inte något ont som inte för något gott med sig, hon har somnade igår 20:00. Trevligt med bara vuxentid en kväll. Var dock tvungen att väcka henne kl00 eftersom mina bröst är vana att amma då men sen sov hon till kl09!

SanniXx vad mycket fint du köpt till Ida. Visst är det roligt att handla till de små. Läste att du även köpt en ny vagn, vad roligt. Vad blev det för vagn?
    Jag har också köpt PoP vindfleece, en röd i stl 80! Blir nog bra till nästa vår.

Trevlig lördagkväll!

• SanniXx
    J79: Tack! Ja, det är superkul att köpa kläder till de små. Roligare än att köpa till sig själv iaf Haha. Jag köpte en Emmaljunga city cross i soft pink Ljusrosa och svart. Längtar tills den kommer. Smart att ta en lite större stl, men jag har ingen aning om vad Ida kommer ha då så ja köpte en som passarnu så får vi väl köpa en till sen På nästa rea.. hehe..
  • J79

SanniXx: Jag kikade in på Emmaljungas hemsida och såg vagnen vad fin den var hoppas att du och Ida blir nöjda. Får man fråga varför du köper en ny vagn? Jag håller med om att det är mycket roligare att handla till E än till mig själv. Jag gick efter deras storleksguid när jag valde storlek, 80 = 9-12 mån.

• ABC08

SanniXx- det låter så lyxigt att få sova hela natten. Våran kille vill oftast inte sova mer än ett tre timmars pass från typ 22, sen kortare perioder vid typ 4-8 tiden.

Han har nu börjat le en hel del, vilket är såå gulligt. Man blir så glad av det.

En bajsfråga: Fram tills nu har hans bajs varit gult, men nu är det nästan mörkgröngult, nån som vet om det är nåt att oroa sig för? (Helammar)

• Pippil8

Hej på er! Vad skönt det är med långhelg!

ABC08 - har tyvärr ingen aning.

SanniXx - vilken lyx att få sova så länge! Jag helammar och är så glad att E numera sover 21-03 ca. Sen är han precis som Karins Alvin vaken från 05. Jag är normalt ganska morgonpigg så jag håller med om teorin att de blir som sina mammor. Har dock ingen lust att gå upp kl 05 så efter amningen brukar M ta över och leka lite med E om han inte somnar om.

Igår var min mamma här (bor 20 mil bort) och tog hand om E så fick jag greja lite i trädgården - det var så härligt! M skötte markservicen.

Sole - är du hemma igen? Har det varit bra när din man fick lediga dagar? Vad gjorde ni?

Nån som åkt tåg med bebisen? Får man plats med både barnvagn och babyskydd?

• Swenglish

Hej igen! Nu har vi varit i Dalarna, tittat på Carl Larssons hem, härliga dalabyar osv. Freddy var jätterolig att ha med, hans första resa!

ABC- det är nog ingen fara, Freddy har också haft broccoli-bajs!

Lillen- Freddy vill oftast äta två gånger på natten, och hans natt börjar ca 21 och slutar ca 08. Han kan vara pigg vid 5-snåret, men han är nöjd för sig själv och somnar sedan om.

Dags för lite kvällsmat och ett glas rödvin tror jag!

• SanniXx
    J79: Jag vill byta vagn dels för färgen Hehe. Jag vill ha en rosa, men sen för att jag vill ha en smidigare vagn som går lättare att fälla ihop. Visste inte att vi skulle åka så mycket bil som vi gör (sjukhusbesök)

Pippil8: Jag har åkt tåg. Det beror på vilket tåg du ska åka. På X2000 var det jättesvårt att få plats med vagnen, min fick stå ute i gången där man går in och ut. På kustpilen fanns det gott om plats och på de tåget som har 2 våningar fanns det oxå gott om plats. Barnvagnsparkeringar..
  • Pippil8

Tack SanniXx! TÄnkte jag skulle åka ner och hälsa på mina föräldrar någon vardag och vill inte åka bil 2h ensam med E.

Förresten, måste tipsa om en mysig, kort och lättläst bok: "Koka makaroner" av Johan Nilsson. Handlar om att bli pappa men är jättemysig att läsa även för en nybliven mamma tyckte jag. Läs mer på www.kokamakaroner.nu

• Pippil8

Swe - vad mysigt med en resa till Dalarna så här års - är ju SÅ vackert där

J79 - jag känner igen det där med att inte vilja somna. Trodde inte det kunde vara så så här tidigt, men jag tolkar verkligen E så på förmiddagarna. Han är jättetrött men ska ändå titta på allt och gnäller. Sen däckar han bara jag lägger honom i vagnen och rör lite på den eller går ut och går. De verkar redan ha sina egna viljor

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4