• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Zul

Lillen och Vivs: tack! Tror att jag kommer likna er med en lång latensfas.
    svårt vivs att veta vad som är vad (börjar förstå), vad skönt att det gick så snabbt till sist.

Idag är det mkt lugnare och jag blir ju lite besviken... Men är väldigt trött och stannar mest i sängen idag faktiskt, lite konstig känsla. usch läste om en tjej med typ en veckas latensfas...

Intressanta tips om amningen förresten!

hellur, tack för tumhållning, samma till dig!

Nu kanske Soffy fått sin? hon hade ju täta värkar inatt...

• Pippil8

Grattis Sole till första natten utan nässpray, hoppas det blir bättre och bättre nu!

Håller med Hellur - det känns så konstigt att läsa om amning, det känns så långt borta fastän det kanske bara är några dagar bort. Känns det inte overkligt ni som redan är där? Grymt skönt att ha så många i tråden som kommer vara experter vid det laget

Har varit hos bm idag och alla värden var ok. Fick tid bokad för överburenhetskontroll/ ev igångsättning på måndag på SöS. Hade du fått sån tid Zul?

Sofffy - jag hoppas vi är flera som kommer till BB sthlm och gör dig och bebisen (som kanske är född nu) sällskap innan du har åkt därifrån

Puh vad ansträngade det var att äta lunch i stan och sedan bm-besök. Måste vila lite nu!

• Björklöv

Va komiskt att vi alla kvarvarande BB Sthlmare varit/ska till bm idag

Har sovit en stund efter lunchen, ska nu fixa lite i badrummet så att jag får plats för sånt som bör finnas inom räckhåll från skötbordet!

• Hellur

Kom precis hem från BM. Allt var bra och huvudet är nu fixerat. Hon trodde att de känningar jag haft i magen och mycket mer tryck neråt och sammandragningar kan vara början. Hon sa att kramperna/magknipen i magen kan vara förvärkar. Nu är det bara att vänta och se.
    Fick remiss till Huddinge för överburenhetskontroll, ska ringa nästa onsdag och vanligtvis får man komma samma dag. Men hoppas min bebbe vill titta ut innan dess

• Lillie74

Appropå amning så fick jag sår och blåsor på bröstvårtorna redan från dag 1, jag har inte använt någon salva utan smörjt med bröstmjölk och det börjar bli bra nu så det har tagit ca två veckor. Filippa bajsar också jättemycket, hon passar också på att göra det när vi tagit av blöjan, och även sen när hon är färdigbytt

Hur gör ni, rapar ni era bebisar efter amning? Jag har börjat göra det eftersom hon har mycket luft i magen, hon är duktig på att fisa också, ibland tror jag att det är sambon som släpper sig men inte då...

Sole, har ni blivit tillsagda att ge extra ersättning eller gör ni det bara ändå?

Bassekatt, jag instämmer med bra och dåliga nätter, idag har jag varit toktrött, hoppas på en bättre natt i natt.

• Pippil8

Vad roligt (som i komiskt) det låter med era bajsbebisar, Lillie och Swenglish. Speciellt kaskadbajsandet Jag skrattade högt när jag läste om det

Visst är det en märklig känsla att bara gå och vänta på att det största i livet ska hända och man vet att det händer inom 1-2 veckor?! Fast det är förmodligare ännu märkligare känslor när det där väl har hänt...

Hellur - nog ska vi väl ses på BB sthlm innan du ska på överburenhetskontroll?! Det tycker jag i alla fall!

• Sole

Jag skrattade också när jag läste om kaskadbajsandet!

Vi har en kissbebis, han kissar oftast när blöjan är av och det kissas överallt, inklusive mamma och pappa.

Idag var vi på vår första promenad - livrädda att han skulle börja skrika för vad gör amn då liksom

men det gick bra och han vaknade och ville ha mat när vi kom hem så det var perfekt timing.

Björklöv och Hellur
    skönt att det gick bra hos BM idag!

Pippil
    Bokning av tid för överburenhetskontroll kanske livar till din bebis? Vi får hoppas det!

• Sole

Lillie74
    De tyckte det var bra att vi gav ersättning på BB om han inte blev mätt men jag tror vi ska försöka ta bort det nu då mjölken runnit till (som Swe säger bröst nr 2 sympatiläcker när man ammar med bröst nr 1)

Idag verkar han vara nöjd med bara mjölk.

• Frill

Här har vi ännu en bajsbebis. Knappt några kissblöjor alls. Och precis som man ska enligt fördomen så diskuterades det mycket färg och konsistens i början Men det är ju för att man vill veta att de mår bra.

Kissar gör han gärna på skötbordet däremot. Men jag har märkt att man har förvånansvärt snabba reflexer när det gäller att blockera.

Lillie, vi försöker rapa honom. Han sväljer mycket luft, särskilt när han är arg/ivrig och får ont i magen efteråt.

Lycka till ni som är på G!

• Zul

Sole: vad duktig och stark du är som redan är på fötter och t.o.m ute och promenerar!

Hellur: härligt att huvudet är fixerat. Låter som det närmar sig för dig med...

Pippil8: jag har samma överburenhetskontroll på fre morgon, men vet inte om de sätter igång det, hoppas det, om man vill.
    I så fall har den inte många dar på sig att komma ut självmant! Hoppas på kraftigare värkar inatt...

Vilken dag jag haft idag, har verkligen inte gjort nåt, bara läst Mama, Amelia, vilat... Känner mig nöjd med det, brukar ha svårt för det! Men har verkligen inte haft nån lust alls att gå ut.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4