• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Jåll

Kör ni lunch-picknick eller em-picknick? Tänkte försöka komma... om vi får vara friska vill säga, har snörvlat ikapp här hemma ett tag nu!

C har oxå ändrat sina tider nu, förut vakna hon jämt 3.00 för å äta, nu vaknar hon redan kl 00 men sover hela natten istället!!! Så det är ju bra (tror jag) har inte riktigt bestämt vad jag gillar mest, måste ju ändå gå upp! Men vad jag gillar spelar ju å andra sidan ingen roll, är  ju ändå hon som bestämmer Skrattande

• Lillenlillen
    Josefin: Nja, det är väl inte egentligen amningen som är jobbig utan skrik och gråt på kvällen men sen också att hon blir sådär sparkig på natten också. Men det har jag egentligen mig själv att skylla för jag lägger henne nära nära mig... Hon sover fortfarande första passet i sin säng och resten i vår (brukar vara från omkring 1-2-tiden). Och sen är det ju det där att man blir bortskämd när de har lätta perioder.. Då är det så mycket jobbigare när de börjar åma sig och tjorva igen!

Majlinsa: Vägbeskrivning Rålambshovsparken: T-bana/buss 1/buss 4 till Fridhemsplan (t-baneuppgång Drottningholmsvägen). Gå rakt fram över gatan utanför tunnelbanan, ta höger på andra sidan gatan och sen första vänster ned för backen till den enorma parken Tycker vi kan mötas på andra sidan den lilla gångbron?´

Picknick Rålis (Rålambshovsparken, möts vid gångbron från Fridhemsplan?) tisdag 5 juni:

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen, förutsatt att det blir riktigt bra väder!

• Jåll

Pippi8: du är definitivt inte ensam!! Här är en till... längtar efter å få vara bara mig själv igen och inte bara mamma även om barnen är det bästa som hänt mig! Känns oerhört långt kvar emellanåt tills man får gå ut och jobba igen... samtidigt vill man ju vara hemma men ändå...

så du grejar bussen du? Gör ni ALLA det?!! Jag har åkt buss totalt 3ggr nånsin i hela mitt liv med barnvagn (sonen är ju 1år och 8mån nu, jag har ju "fuskat" mig in här) men avskyr fortf å åka buss!! Fixar det bara inte!! Kommer knappt av och på och tycker det är sååå stressigt när de tjoar och tjimmar! vilket de ju gör typ hela tiden!! Tur jag har bil så jag slipper det där jobbiga Flört fast jag önskar jag kunde åka buss, skulle ju bli bra mkt billigare då!

• J79

Picknick Rålis (Rålambshovsparken, möts vid gångbron från Fridhemsplan?) tisdag 5 juni:

Lillie74
    Pippil8
    J79

• SanniXx
    Jåll: Här åks de buss (som du vet ), men om vi åker tillsammans så kan vi ju hjälpas åt när vi ändå kliver på på samma busshållplats..

Lillie74
    Pippil8
    J79
    SanniXx (förhoppningsvis, beror på tiden)
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Emma3
    Pippil: Känner oxå igen mig i det där, längtar inte så mycket tillbaka till jobbet men ibland vill man ha sitt gamla liv tillbaka där man kunde göra vad man ville.

Leo har börjat bli lite gnällig kanske börjar komma in i den där 12-veckorsfasen. Han blir 11 veckor på tis. Han har fortfarande inte *peppar,peppar* ändrat sina sömn vanor. Han äter 19 och sen somnar han och sen äter han 22 och sover till 5-6.

Jag kan tyvärr inte på tis, har återbesök på Aurora då, ska gå igenom förlossningen.

Här åks det oxå buss massa

Lillen: Tror du att du kan skicka adress listan till min inbox jag kunde inte öppna den filen du skcikade till hotmailen.
    Mamma till underbara Leo 070320
  • Karin99

Jag är också med om det inte blir för tidigt - ska på vår första dagisvisning kl 9.30

Vad sägs om kl 13?

• Emma3

Just de, jag tror jag tillhör de yngre är 25 men blir 26 i år Glad

Mamma till underbara Leo 070320
  • Lillenlillen

Josefin: 13:00 är en bra tid! Den som vill vara ute tidigare om det är kanonväder kan ju gå ut innan ändå...

Idag hoppas jag att vi ska åka till vårt landställe i Öregrund. För er som inte har varit där så går det SL-bussar dit om man vill åka över dagen när det är fint väder. Det är KANONVACKERT med båtar och glassbar och hamnbarer!!

Picknick Rålis (Rålambshovsparken, vid gångbron från Fridhemsplan) tisdag 5 juni 13.00:

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen
    J79

• Karin99

Picknick Rålis (Rålambshovsparken, vid gångbron från Fridhemsplan) tisdag 5 juni 13.00:

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen
    J79
    Karin99

ALVIN Henry Diego *070315* Mitt hjärta
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4