• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Karin99

Vivs- tisdag em passar mig också, hur är det med er andra? är tisdag en bra dag?

• Swenglish

Tisdag passar mig också! Det ska bli fint så pciknick låter härligt! Gärna nånstans där vi kan vara under träd, blir så jobbigt med solen annars.

• Lillenlillen

För mig funkar tisdag om vädret är så pass bra att man kan vara ute.

Inez är sedan fyra dagar inne i sin 12-veckors-skrik-period... Det yttrar sig som så att när vi försöker lägga henne vid 19 skriker hon och så får hon sitta med i soffan i nån timme och sen somnar hon på mitt bröst av utmattningen. (Om vi väntar med att lägga henne till senare skriker hon också vid 19-tiden) Sen kan vi lägga henne i takvaggan vid 20 och så sover hon till 6 som vanligt men innan dess hinner hon äta två gånger istället för en gång. Och trots att hennes jobbiga perioder är helt okej om jag ska jämföra med vad jag hört i min mammagrupp så kan jag ju bli helt matt!!

Idag har jag köpt present till mig själv, satte in en bild i bloggen. Jag har inte kollat mitt saldo den här månaden, huuuualigen!

• Lillenlillen

I min mammagrupp på MVC är de flesta lite äldre (runt 30) men det är en kanongrupp. I min mammagrupp på BVC är de flesta i min ålder och nja, kan inte säga att jag har så mycket gemensamt med dem. Fast jag vet inte, jag har nog inte gett det en ärlig chans där. Jag har ju er

• Karin99

Lillen: Tycker du det är jobbigt med 2 amningar?!

Alvin somnar kl 19.30 ungefär - äter kl 00.30, 03, 04.30 och sen ett evigt småsnuttande och bökande tills vi går upp kl 7. Då har jag varit vaken sen kanske 5 eftersom han sparkas och låter så mycket...
    Men å andra sidan, för ett par veckor sen åt han "bara" 1-2 gånger per natt
    , så det där verkar ändras hela tiden... oj vad de utvecklas och har sig
    Precis när man vet var man har honom så ändras beteendet!

ALVIN Henry Diego *070315* Mitt hjärta
  • Lillie74

Det ska tydligen bli fint väder nästa vecka så picknick i Rålis på tisdag blir ju perfekt!

Karin99, exakt så håller F på, A är ju en vecka yngre än F så det verkar som att det är en fas de går igenom. undrar om de själva sover bra eller om det bara får "ytlig" sömn? Snart är F i 12- veckorsfasen som LillenLillen nämnde, puh...

Tack Frill för bilden! Superfint, jag ska dock använda fötterna som motiv, vi har nu ca 10000 bilder på hennes fötter Stackarna, hoppas blixten inte utlöser epelepsi eller nåt sånt tråkigt.

Picknik Rålis tisdag:

Lillie74

• Pippil8

Tack gulliga ni för uppmuntrande ord! Idag har E varit på toppenhumör och då känns ju livet betydligt enklare Jag är nog på på pick-nick på tisdag, behöver ju det där sociala

Picknick Rållis tisdag:

Lillie74
    Pippil8

• Vivs

Majlinsa - Rålis är Rålambshovsparken

Picknick Rållis tisdag:

Lillie74
    Pippil8
    Vivs

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4