• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Karin99

Swe: haha, nej det är klart jag kan säga det Vi ska vara på djurgården, framför Rosendals slott, på gräsmattan där.

ja, vi ska ta med massa saft och bubbelvatten också... det går säkert åt!

ALVIN Henry Diego *070315* Mitt hjärta
  • Zul

Jag e på nu på tisdag!

Bra att läsa om hur alla bebisar har det i 12-veckorskrisen. Agnes är ju lite yngre, 10 v imorgon. I o för sig tycker jag hon krisar så smått hela tiden...
    Men igår var vi på examenskalas o hon skrek väldigt lite faktiskt, var väl helt chockad av alla människor.

Hénnes viktkurva har planat ut o hon är lite spinkig, lite orolig för det. tror vi ska ge lite ersättning igen på kvällen.

Picknick Rålis (Rålambshovsparken, vid gångbron från Fridhemsplan) tisdag 5 juni 13.00:

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen
    J79
    SanniXx (förhoppningsvis, beror på tiden)
    Karin99
    Hellur
    Swe
    Sole
    Vivs
    Zul

• ABC08

Vilket härligt väder vi har! Lite kallt i skuggan dock, men det ska tydligen bli varmare snart. Hoppas det blir bra väder på tisdag då hänger jag gärna med.

Picknick Rålis (Rålambshovsparken, vid gångbron från Fridhemsplan) tisdag 5 juni 13.00:

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen
    J79
    Karin99
    Hellur
    Swe
    Sole
    Vivs
    Zul
    ABC08

Gustav ligger och sover i farsans famn medan han kollar på fotbollen. Hoppas bara han kommer ihåg att inte skrika för högt när det blir mål.

Själv har jag fått mjölkstockning. Nån som har nåt tips på hur man blir av med det?

Ang dagis har vi redan ställt G i kö. Verkar va många bebbar som föds nu så det är lika bra tänkte vi. Då borde man ju få plats tills i aug nästa år?

• Björklöv

ABC08 - Amma är det bästa sättet att bli av med stockningen. Stryk (försiktigt) över stockningen under tiden du ammar, mot bröstvårtan så att du hjälper mjölken fram. Värme kan kännas skönt, så kanske en varm dusch där du samtidigt gör samma varsamma strykningar på bröstet. Läs mer på amninghjälpen:

www.amningshjalpen.se

• SanniXx

Såpan fortsätter.. Haha.. Tänkte bara säga de..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • bianca2

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen
    J79
    Karin99
    Hellur
    Swe
    Sole
    Vivs
    Zul
    ABC08
    Bianca2

har inte riktigt tidatt skriva nu. min killes syrra är här, men ska bli kul att träffa er. kram

• Karin99

Hej hej... här har ni en liten morgonpigg kille som håller sin mamma vaken... igår gick Dan upp tidigt och jag fick sova, nu lät jag honom sova klart. Snart ska jag baka tårta nr 3 till kalaset idag.

Vad kul att vi blir så många på tisdag!! Nu när det är sommar är det ju mycket mycket lättare för oss alla att få plats.. är ju bara att vara utomhus

hoppas alla får en skön söndag! håll tummarna för mig att solen skiner, alla är glada och att tårtor och vin räcker

ALVIN Henry Diego *070315* Mitt hjärta
  • Sofffy

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen
    J79
    Karin99
    Hellur
    Swe
    Sole
    Vivs
    Zul
    ABC08
    Bianca2
    Sofffy

Nu ska ja på morgonpix, känns riktigt motiverande idag faktiskt nu när det e så fint väder. Åhh haft två supernätter nu i helgen Ebba har sovit 21:00-06:30 Helt ok

Vill tipsa er om en superbra receptsida nu inför dopkalas o grillning i sommar. Min sambo är delägare i företaget och har varit med och startat sidan.
    Och jag har lagat en del av recepten

www.menyse.com

Kram

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4