• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • SanniXx
    Angelicious: GRATTIS! Vad vackra ni var allihopa!! Jättefint!

Picknick Rålis (Rålambshovsparken, vid gångbron från Fridhemsplan) tisdag 5 juni 13.00:

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen
    J79
    Karin99
    Hellur
    Swe
    Sole
    Vivs
    Zul
    ABC08
    Bianca2
    Sofffy
    Ginger

Jag hoppar av. Kanske ses, men troligtvis inte.. Men man vet aldrig vad jag kan få för ryck
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Hellur

Hej!

Vilket otroligt härligt och underbart väder det har varit i helgen!
    I går var vi ute vid Vinterviken och åt lunch. Sedan var vi i Uppsala på middag och satt ute hela kvällen!
    Idag har vi varit på Värmdö och fikat med några kompisar och sedan grillat hos mina föräldrar. Hur mysigt som helst! Har inte varit inne speciellt mycket.

Angelicious - Stort Grattis! Vad fina ni var

Vad roligt att så många kommer på tisdag. Ska blir riktigt roligt. Vädret ska bli sol och varmt, härligt.

Karin99 - Hoppas det gick bra idag och att all mat och dricka räckte Tur med vädret hade ni i alla fall...

W's dop blir först i september, var tvugna att skjuta på det då E's bror skulle på bröllop när vi bokad i augusti. Lite sent tycker jag, men vi vill att alla föräldrar och bröder ska kunna vara med.
    Har en kompis som gör tårtor så hon ska få göra dem. Vi får välja fyllning och utseende. Hon har precis börjat men är jätte duktig, de blir jätte fina och goda!

• Jåll

Karin: Här så ställer man sig i dagiskön 3-4mån innan man vill börja på dagis, då är man garanterad plats. De köar på barnens födelsedatum nämligen. Antar att det inte är så i kat-sof? köar man till resp "stuga" då eller?

här har "bebisvändaren"n gjort entre´... C sover ju på mage (med andningslarm) och nu rullar hon hej vilt från mage till rygg och blir såååå lessen för det är ju sååååå läskigt -tokfia Kyss Första tanden på g upp oxå, alldeles vasst...

• Vivs

Jåll - oj, vänder hon sig redan! Såg att våra är födda samma dag men Jennifer verkar inte vilja vända sig alls än. Och inga tänder heller.. tänk vad olika det kan vara

• Frill

Grattis Angelicious! Vilken toppenhelg att gifta sig Och vad fina ni var.

Vi var i Viksjö på grillmiddag hos E:s arberskamrater igår. Trevligt och full fart med tre(!) tvååringar som sprang runt. Tre av hans kollegor fick nämligen barn nästan samtidigt för två år sen, och i år föddes Adam och en av tvååringarnas lillasyster med två timmars mellanrum Cheferna är väl inte helt överlyckliga över att personalen är så i fas...

Idag har vi fikat på Lasse i parken med två kompisar och promenerat runt först Långholmen och sen Reimersholme. Jättemysigt, men nu krånglar ett av hjulen på vagnen så vi får försöka fixa det i morgon.

Adam rullar inte runt alls och har heller inga tänder. Men för ett par dagar sedan började han slå målmedvetet på sina leksaker i babygymmet och försöka (och ibland lycaks) ta tag i dem, så det tycker vi är fantastiskt. Häftigt hur det kan gå från en dag till en annan. Vi har dessutom sett honom ta sats och sparka på spökena i Laban-mobilen över sängen för att den ska röra på sig. Han ser ut precis som en kampsportare där han ligger och måttar med händerna innan han kickar

• Frill

E är ledig må, ti, on. Men han tänker pyssla lite hemma och jag tycker ju att det är så kul att träffa er så...

Picknick Rålis (Rålambshovsparken, vid gångbron från Fridhemsplan) tisdag 5 juni 13.00:

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen
    J79
    Karin99
    Hellur
    Swe
    Sole
    Vivs
    Zul
    ABC08
    Bianca2
    Sofffy
    Ginger
    Frill

Förresten Sofffy, kul med recepthemsidan! Jag har ju en väldigt vilande matblogg som jag ska återuppta nångång när jag orkar. (broccoli2.blogspot.com om nån vill kika.)

• Sole
    Angelicious:
    grattis! va fina ni var!!

hoppas ni alla haft en fin helg! Vi fick ett ryck och var på sommastuge-visning igår i Östhammar (ca 2 tim från Stan utanför Uppsala) och vi funderar på att buda!
    Helt galet jag vet men det var såå fint!!

http://w4.objektdata.se/pregen/581/OBJ18671_828313581/wp.htm

inatt vaknade V kl 02 och sen kl 05, sen vid 06.30 vaknade jag av telefonen, då hade L (som skulle till Umeå) gått hemifrån utan, dator, nycklar etc så han stod utanför dörren
    *Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4