• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Karin99

Grattis Angelicious, vad fina ni var och vilket fint vder ni fick! Och lilla Andreas, vad fin han är i kostym och allt Det är så gulligt med kostym på småkillar, de ser liksom ut som förkrmpta vuxna, hihi, jättesött!
    Nu längtar jag tillbaka till mitt eget bröllop, å vad tiden går fort ändå... snart är det 1 år sen!

Tårtkalaset igår gick hursomhelst jättebra! Även om det var lite bökigt att ta sig dit - med massa tårtor, 5 lådor vin, filtar, saft osv osv - vi åkte kommunalt med t-bana, färjan från slussen, buss och sen promenad... pust. Tur att vi hade Irma och hennes kompis med, annars hade vi aldrig fått med oss allt...

Vädret var fint och Alvin var glad och snäll hela tiden, låg mest i vagnen och tittade på sina ryska gummor (har satt upp dem där också nu). Vi (dvs Alvin) fick jättefina presenter, bl a en tripp-trappstol som han kan ha från att han börjar sitta tills att han kan sitta på "vuxenstol" - perfekt!

Dan höll ett jättefint tal där han bland annat berättade hur det gick till när vi fick veta att vi väntade Alvin, svårt att hålla borta tårarna då

Och tårtorna räckte! Vi hade 9 olika, de flesta tog av flera sorter, men det räckte bra ändå!

• Angelicious

Tack alla..!! Ja, d var verkligen en perfekt helg att gifta sig på..!! Kommer fler bilder så fort jag hinner lägga ut dom..!!

****** Engla Amanda******
  • murgrönan

Angelicious: Stort grattis...vill oxå gifta mig, kanske blir snart

Sole: Vilket hus, klart ni ska buda! Vill också ha ett sånt sommarställe!!

Jag kommer nog i morgon, ska bara till BVC och väga lillan och se om hon går upp i vikt som hon ska...

Idag ska jag till Kungsträdgården och strosa lite på restaurangernas dag(ar). Sen blir det Claes Ohlsson för inköp av hörselkåpor.

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen
    J79
    Karin99
    Hellur
    Swe
    Sole
    Vivs
    Zul
    ABC08
    Bianca2
    Sofffy
    Ginger
    Frill
    Murgrönan

• Hellur

Sole - Vilket fint hus! Klart ni ska buda. Jätte mysigt med ett sommarställe.
    Vi var också på visning igår, på ett radhus på Värmdö. Vi vill inte flytta ännu och vi tycker det är för litet (98 kvadrat), men ville kolla in det ändå och följa budgivningen. Vi är intresserade av vissa områden så vill kolla för framtiden

Idag kommer farmor på besök. Hon tar lunchen med sig Skönt att slippa tänka på sånt. Blir nog en lång promenad i solen i em.
    Blir helt till mig av det härliga vädret, helt underbart, vill bara vara ute. Och det ska bli så här hela veckan!

Karin99 - Kul att det blev lyckat!

• Hellur

Har frågat detta förut, men förvirrad och glömsk som man är... Vad heter det nya vaccinet?
    Är det någon som vet ställen man kan boka in tider på för det förutom de stora sjukhusen?

I fredags fick vi dopinbjudningarna så ska sätta mig ner och skriva dem.

• bianca2

hej tjejer!
    hoppas ni alla mår bra. ser verkligen fram emot att ses imorgon
    vi har haft besök av killen syster hela helgen så det har varit full rulle. lillgrisen har visat upp sin bästa sida o allt har varit super. o han fortsätter sova sig genom hela nätterna
    ha en härlig dag. kram

• SanniXx
    Hellur: Pneumokockvaccinet.. Man tar dom än så länge bara på sjukhus..

Sole: Jättefint hus! Verkligen. Tycker ni ska buda!

Karin99: Va kul att det blev lyckat

Jåll: Är de säkrt att man har garanterad plats på dagis efter 4 månader? Vad har ni för dagis till Oliver? Har du hört något om Båten?
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Jåll

Sannix: SKA vara säkert MEN ingen "lag" på det så det går att slingra sig juridiskt... Vår kommun har tyvärr väldigt svårt med platser varje år i januari!! Men om ni börjar i aug brukar det inte vara ngr som helst problem!!!
    Har bara hört bra om båten, känner en mamma som har sina barn där och rektorn är samma som för jållen och av egen erfarenhet kan jag säga att hon är suuuper!! tips: det är ett år kvar tills ni börjar, kolla då om jollen fått större gård, för det är skitfint där och väldigt nära er ju Flört Men finns det fortf ingen gård (den där lilla gills ju inte!) så tycker jag båten är ett bättre alt -eller speldosan, oxå nära ju! Vilket fall är det inte lönt å ställa dig i dagiskö nu såvida de inte gör om systemet. Du kan ju alltid ringa å höra men då de köar på födelsedatum så tjänar man ju inget extra på å köa redan nu.

Du ska inte heller med på tisd? funderar på om jag ska be om dagishämtning så jag kan haka... får se! Kan ju egentligen bara om lunchen är vid 12.00... vi får väl ta bussturen en annan gång då!! (tar gärna emot lite tips från en erfaren bussmamma!!Skrattande)

• Jåll

Vivs: Jaa, hon e tidig, har vänt sig från mage-rygg sen hon var knappt 5v Glad Ska bli spännande å se när hon vänder sig från ryggen? borde ju va ett tag kvar...

Karin: Kul att det blev så lyckat!! Fick ni mkt tårta över?

Angel: vilken tur ni hade med vädret Skrattande grattis igen!

ska försöka slita mig från sidan nu, men bägge barnen sover och då är det ju sååå svårt Flört

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4