• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • bianca2

spännande idag Björklöv! äntligen!!!!!!
    förstår verkligen hur du känner dig Hellur. gick ju själv över 12 dagar. men som sagt - det finns ju en deadline!
    lillen - du e INTE den enda som e utseendefixerad. har redan vägt mig ett par ggr o svurit o börjat hetsa killen att vi måste dra o shoppa lite snygga kläder till mig snrt.- de jag planerat att ha e för sm i brösten. e även lite bitteratt jag intye kan vara ute o sola ansiktet. vi kom ju hem i förrhgår så jag e fortfarande rätt mör, kryckor o allt. mem vi ska gå vår första vagnpromenad idag! kram

• Hellur

Björklöv - Ett stort lycka till idag!
    I morgon har du din bebis hos dig

• Sole

Hellur
    en stor kram till dig, vi ser alla fram emt att se din bebis och som swe skrev så är det ju inte så lång tid kvar nu!

Björklöv
    kommer tänka på dig ikväll, lycka till!

Viktor sitter i babysittern nu och "pratar" med mig, vi försöker göra oss i ordning här hemma för att gå ut en sväng, men tack vare min j**la elpump som jag har date med var tredje timme så blir att så tidspressat. Känns inga problem med ett ge Viktor ersättning ute så det är elpumpen som verkligen drar ner mitt humör och jag blir sjukt irriterad över allt meck!
    Amningen har ju inte förändrats ett dugg heller, han äter på ena bröstet och sen slurkar glatt i sig massa ersättning.

Ang. väckning
    vi fick stränga order att det skall gå max fem timmar mellan att bebis ätit klart till nästa matning och max en gång per dygn som det ska gå fem timmar, annnars bör man väcka dem efter fyra timmar.
    NU har Viktor börjat äta väldigt ofta, har förstått att flera bebisar börjat göra så också?
    Men det är dom FRill skrev förut, det är så sjukt mkt olika råd om bebisar och vad man ska göra och inte göra, inte konstigt att man blir alldeles nojjig.

Önskar er alla en skön dag i solen!

• Swenglish

precis kommit hem från mina föräldrar, har grillat och ätit ute, härligt! Freddy har sovit nästan hela eftermiddagen, tror han gillar friska luften!

Sole- ja usch pumpa är inget kul alls! Ska strax sätta mig och mjölka, muuuuu... man kan ju inte göra nåt annat heller samtidigt (jag har en vanlig pump)så man blir lite fast. Hoppas hoppas amningen kommer igång för oss båda snart! Ska ge mig på att amma från ena bröstet imorgon om jag vågar. Hoppas antibiotikan börjar verka snart!

• Frill

Grattis till tjejen J79!!! Håller tummarna för att gulsoten snabbt ger med sig.

Bianca, vilket charmtroll! Ser ut som han ler på en av bilderna

Lillie74, vi velar också om påsken. Funderar på att åka till svärföräldrarna i Vimmerby, men tvekar inför lång bilresa och de har både hund, häst och katt. Vet inte hur spädbarn reagerar?

Adam somnar också i princip när man lägger honom i vagnenoch sover så länge den rör sig om han inte blir hungrig. Men jag blir lite stressad över att mata honom ute, med amningsnapp och dräll så jag går bara när han är nymatad. Har i alla fall övat i väntrum på bvc och sös. Och utanför globen...

Swe, skönt att det känns bättre.

Sole, hoppas det löser sig för dig snart.

• Frill

Vi väckte på natten i början, men nu litar vi på att han vaknar. Tyvärr vill han inte somna om sen igen utan ligger och knorrar om magen och vill ha sällskap. Har också funderat på minifom. Tycker det är svårt att veta om nåt man äter påverkar.

Han var ganska regelbunden tidigare men nu är det hur som helst. Matade i princip konstant mellan fyra och nio igår...

• Frill

Och sist, men inte minst (skriver långsamt, sovande barn på armen) LYCKA TILL BJÖRKLÖV! Bara nån timme kvar nu

• Lillenlillen
    Har en fråga ang amning/matknip:
    Ni vars bebisar börjar bli några veckor (Inez är 22 dagar idag). Har era små börjat äta oftare än de gjorde innan? Inez åt exakt var tredje timme de första två och en halv veckorna men nu skriker hon ofta redan efter 1½ timme och jag vet liksom inte om det är magknip (har köpt minifom idag och ska prova) eller om hon vill äta så ofta helt plötsligt... Hur som helst så hjälper det mot skriket att amma, är det inte magknip då?? Jag kan ju dock inte amma HELA tiden, då hinner ju inte mjölken återbildas!

Bianca2:
    Jag hade en plan att ha en massa fina blommiga och rutiga och söta klänningar nu efteråt men HUR LÄTT ÄR DET att amma i sånna? Totalt omöjligt!! Vi kan väl promenera tillsammans snart!?

Björklöv:
    SNART kommer du hem med ett fantastiskt litet pyre, LYCKA TILL!!

Emma3:
    Vi väcker inte Inez men vi har inte behövt göra det heller, hon är som en tidsinställd "bomb", eller ja, en mat-och-sov-klocka i stil med Skalmans. Fast skulle hon sova mer än fem timmar så skulle jag INTE väcka henne.

Hellur:
    Håll ut och försök som Swe säger att utnyttja tiden! Fast jag vet hur man har det när man är där du är nu. Man ser inga möjligheter att "ta vara på tiden" för allt annat känns ju rätt trist i jämförelse med det roliga i att åka marsch pannkaka till sjukhuset och få ut sin skatt. Men som sagt, håll ut, snart är det äntligen dags!! Och JAAA det är såå värt väntan
  • Björklöv

Hej då tjejer, så ses vi om några dar!

• J79

Grattis till alla som nu senast fått små bebisar (ingen nämd ingen glömd)! Lycka till idag Björklöv. Hellur hoppas att det kommer igång nu! Förstår att du känner dig deppig.

Så äntligen är vi hemma på riktigt! Provsvaret visade att det hade gått ner ännu mer så hon behöver inte sola mer. Känner mig så glad.
    Vår lilla prinsessa har inte något namn ännu provsmakar på två namn och kan inte riktigt besämma oss. Men jag kommer att raportera när jag vet. Hon var 51cm lång och vägde 3370g när hon föddes och idag vägde hon 3317g. Hon äter som en liten häst. Fortsätter hon med viktökningen som hon gjort senaste dagarna är hon uppe i sin födelsevikt imorgon när hon då blir en vecka gammal.
    Måste avsluta och gå och amma igen...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4