• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • bianca2

Björklöv - lycka till!!!!!!!!!!!!!!
    Lillen - gärna en promenad snart! jag ska ju ha kryckor nästa vecka oxå men idag gick vi till solna centrum o en sväng därinne o det funkade super m vagnen som "stöd". august är ju bara 5 darg ammal så jag känner mig ganska stolt som var ute idag
    mina syrror o respektive e här o myser m lillkillen. oj, vi har haft besök varje dag sen vi kom hem. men som pippil8 skrev: man vill ju bara visa upp sin lilla älskling för hela världen!
    swe - det låter ju hur härligt som helst
    kramar

• Sole

hej hej!

sista dagen med pappa hemma på dagarna - känns trist att han kommer börja jobba imorgon

Jag fikar/promenerar gärna, har koll på ersättning ute och idag så åt Viktor 1 1/2 timme från båda brösten två gånger - hurrarop!! Dock klämde han i sig ca 70 ml utpumpad brsötmjölk efter det men han åt iallafall!!

• Sole

hörrni - på vår BF-lista står massa folk nu som inte är inne aktivt i tråden - ska vi göra om den med våra bebisar + namn och ta med dem som är aktiva?

eller är det taskigt?

De som sen ska flyttas upp är ju Hellur och Björklöv

• Sole

Swe
    muuu är rätta ordet - sen låter den ju verkligen som ett tröskverk, börjar verkligen irritera mig på den!
    Hoppas dina bröstvårtor läker snart!

Frill
    tack för att du tänker på mig, önskar verkligen att amningen börjar funka nu!

• Sofffy

Hallå tjejer!

Hoppas att ni haft en härlig helg. Själv har jag haft fullt upp med besök från Göteborg, mina föräldrar o småmostrarna har varit här sedan torsdag och mysat med lilla Ebba. Har varit supermysigt att ha dem här, men oerhört skönt när de åkte hem idag så man kunde vila upp sig.

Ser att det har hänt massor här o såå många nytillskott.
    Stort grattis till er nyblivna!!

Amningen med min lilla fungerar jättebra, men dygnsrytmen är ju riktigt uppfuckad nu o man e ju inte van vid det så man märker att man är riktigt trött, känns som man e lättirriterad och lite halvborta hela tiden. Känns lite jobbigt när folk börjar tjata om bröllop, dop, planer för sommaren o dylikt. Orkar liksom inte tänka längre fram än att orka med morgondagen just nu.

Tänkte höra med er hur era bebisar reagerar på det ni äter?!. Jag försöker att undvika gasbildande saker och kaffe men det är så svårt att undvika allt. Man har ju längtat så mkt efter att få äta o dricka vissa saker efter graviditeten. När ja drack ett halvt glas champagne o några klunkar rödvin vid en middag förra veckan så gallskrek lillan hela natten Har haft dåligt samvete hela veckan, men ja tror att det berodde på att ja hade ätit brysselkål som e gasbildande o ätit choklad och druckit kaffe sent på kvällen.

Jag känner mig för övrigt riktigt bra i bäckenet nu och det är verkligen skönt att gå långpromenader, så om det är någon som är sugen på att promenera på Kungsholmen framöver så hör gärna av er till mig

• Swenglish

Lillen- Freddy har också börjat med att vilja äta efter 1 1/2 timme nu. På amningscentrum sa en BM att föräldrar ofta tror att de flesta skrik är magknip (om man inte vet att dne är hungrig), men oftast kan det bara vara att den vill ha närhet, och då är lite amning perfekt!

Ang att tänka på vad man äter så undviker jag kaffe (hade en skrikig kväll efter att jag druckit kaffe), ärtor, bönor, paprika, kål. Sen föröker jag att inte äta så mycket choklad heller.

Sole- tack! Ja, hoppas antibiotikan gör susen och att det inte kommer tilbaka sen igen! När var det du skulle till amningscentrum?
    har också tänkt på det där med listan och jag tycker vi kan ta bort dem som vi tror inte är aktiva. Sen om det är någon som alltid läser tråden men inte brukar skriva så kan den lägga till sig igen.

• Frill

Nu har vi bestämt oss för Vimmerby till Påsk. Vi tar det extremt lugnt dit och hem och pausar minst en gång i timmen. Och funkar det inte när vi är där så får vi väl helt enkelt åka hem igen. Ska dessutom till BVC innan vi åker, så om hon vill avråda oss då så har hon chansen.

Har tänkt skippa kaffet, men halkar dit hela tiden när man har besök och fikar jämt och dessutom är så trött pga sömnbrist. Tror annars inte att jag har ätit nåt direkt gasbildande.

Sole, grattis till amningsframsteget!

Soffy, nej visst är det svårt att tänka långt fram i tiden. Man har ju ingen koll på hur barnen och tillvaron kommer att vara vid ett visst tillfälle och vad man kommer att orka med och klara av.

Tycker också vi rensar i listan, förmodligen är det flera där som fått sina barn men som slutat läsa här. De som vill kan ju som sagt gärna få lägga till sig igen sen.

Lillenlillen och Bianca, jag är mil efter er. Idag var första gången som jag inte hade mammabyxor. Hittade ett par gamla jeans som jag av någon anledning köpt alldeles för stora. Nu var de lite för trånga, men gick på. Alltid någon fördel med att var shopping-inkompetent...

• Lillenlillen

Bianca2:
    Du kan väl ropa hej när mannen inte är hemma längre och du känner dig redo för en liten prommis, måste ju inte alls vara något långt och behöver vi sitta ner ås gör vi det :)

Jag promenerar nu fram och tillbaka på shoppingturer till Sumpan och bort till Gröna stugan och Haga för fika/lunch i vårsolen nästan varje dag. Får lite ont i bäckenet i efterhand men har svårt att känna att det ska få hindra mig!! Det är ju så underbart väder och härligt att vara ute med lillan!

Swe:
    Jättebra info, tack! Det enda som hjälper är amning och magen är liksom inte uppsvullen så det måste ju inte vara magknip. Mamman har kanske helt enkelt varit för snål med tutten!!

Jag sa förresten det (angående att jag kanske snålar med tutten) nyss till min sambo varpå han svarade "du gör alltså mot Inez som mot mig, du snålar med tuttarna".. Hmmm! *garv* Har ni också lite hands-off-status för sambon/mannen när det gäller brösten? Jag har det garanterat, känns så.. jag vet inte.. konstigt.

Frill:

Ta det lugnt, du kommer dit! Jag har ett allvarligt shoppingbehov efter att ha gått ner 6 kilo mer än jag gick upp! Och det är inget jag önskade eller känner mig speciellt snygg i! Känner mig som en smal pinne med lös hur och stora tuttar (när de är fulla), när de är tomma vill jag inte ens våga mig på att beskriva synen..hahaha

• Hellur

Hallå tjejer!

Kom nyligen hem efter en jätte skön vårdag i solen. Först blev det långpromenad (i över en timma!). Efter lunch bar det av till en av mina svågrar och svägerskor och vår ljuvliga guddotter på fika och skön stund i solen. Sedan åkte vi tvärs över stan till mina föräldrar och grillade för första gången i år. Supergott! Speciellt när man inte kan grilla själv hemma.

I morgon förmiddag ska vi till Huddinge för den "andra delen" av överburenhetskontrollen, gyn undersökningen. Då får jag reda på om jag är öppen något eller inte och får en tid för igångsättning.
    Har nu ställt in mig på igångsättning i alla fall, bör bli på onsdag om jag förstått det rätt. Bara tre dagar kvar...

• bianca2

Lillen! Gärna promenad snart. även jag har ju svårt att sitta inne m det underbara vädret. lovade sjukgymnsten att försöka vila minst näste vecka oxå men efter det så!
    Frill - alltså jag vill ha nya kläder för att jag inte får på mig ngt. jag har fotfarande mammabyxor på mig.

hellur - lycka till, men som sagt, snart är det deadline.

nu har vi haft besök konstant sen vi kom hem i fredags så det ska bli lite skönt att vara ensamma imorgo. på tisdag blir det besök igen för då fyller jag 31!

ha en skön kväll. kram

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4