• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Winnertaco

cami
    ALLTID sover de ju inte sådär dåligt Det är sällan en tonåring vaknar på nätterna Eller en 5-åring för den delen... Hur sov Alvar när han var 3-4 månader? Hur många gånger vaknade han per natt?

Johanna 061223
  • CaMi

Då han var så gammal gick det knappt att få i säng han på kvällen. Somnade kanske vid 23 och vaknade sedan kanske 10 gånger första två timmarna. Sedan sov han bra till kanske 3 och åt då. Sedan vaknade han varannan timme tills han ville upp klockan 7-8 nån gång.

• CaMi

Förresten så vet man ju aldrig, han kanske fortsätter vakna på nätterna resten av livet! Fast skillnaden är väl att han inte kommer att skrika efter närhet när han är 15, då sitter han väl uppe framför tv:n eller datorn och så får man tjata honom i säng istället.

• CaMi

Visst segar det lite här idag igen? Vad har hänt med fl egentligen???

• Winnertaco

När de blir 4-5 år kan man helt enkelt säga att "det är natt, gå och lägg dig igen", så att de vaknar då är inte lika jobbigt som att de vaknar då. Svärmor säger alltid till mig när jag klagar över att hon inte sover att "vänta bara tills de blir tonåringar, då klagar ni över att de sover för mycket"!

Johanna 061223
  • CaMi

taco: Jo jag förstår det, är lite ironisk och pessimistisk bara. Det var då tur att jag inte hann börja tro att han har lärt sig komma till ro på natten under de tre veckor som det gick bra för honom att sova, för då hade jag nog blivt väldigt besviken nu.

• Melisabeth

Morrn morrn =)

JAg fick inte heller sova då min unge envisades med att använda min blåsa som stressboll hela natten, att ligga och klämma på... men men, what to do.... =)

v 37 - Ella är väntad 4 maj =)
  • CaMi

Mel: *haha* Ella kanske tränar hoppa hopprep. Får vårkänslor så här efter påsk.

• Melisabeth

Ja nått pysslar hon med hela nätterna iaf.. Så hon skall kunna sova hela dagarna, förutom någon fot då och då upp i revbebet.... Jäkla nattdjur alltså =)
    Man får hoppas det går över när hon kommer ut, annars får A mycket att göra eftersom jag är så dödens kvälls och nattrött =)

v 37 - Ella är väntad 4 maj =)
  • CaMi

Mel: Alvar var oxå aktiv på nätterna. Det var faktiskt häftigt! Så fort jag lade täcket över magen började han sparka och trycka som bara den, och när jag tog bort täcket blev han lugnare. Var kanske lite mörkrädd? Fast med honom har det ju strulat lite på nätterna. Vaknar ofta och mycket.

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)