• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Melisabeth

taco - haha... jag tar det absolut =)
    Hon får komma när hon vill, bara det inte blir efter BF... då kmmer jag sura - ända tills hon kommer =)

v 37 - Ella är väntad 4 maj =)
  • CaMi

mel: Ja, man blir lite gråtmild när man tittar tillbaka på såna bilder. Usch vad tiden går fort. Och det värsta är att man aldrig får tillbaka dagar som gått även om varje ny dag också är rolig. Fast jag tror verkligen att man kan njuta mer av första tiden med barn nummer två. Allt var ju så nytt med Alvar och man hann ju verkligen oroa sig att han inte skulle ha det bra...

• Winnertaco

cami
    Jag börjar nästan gråta varje gång vi åker förbi sjukhuset... "Minns du när vi gick in genom den där dörren för ett snabbt ul och det slutade med att vi kom ut med en bebis" säger jag till sambon med gråten i halsen. Han bara suckar och himlar med ögonen

Johanna 061223
  • Melisabeth

Haha, men det är väl så det ska vara antar jag =)

Jaman lär väl böla ögonen ur sig när man ser gamla bilder =)

• pucken

åh jag är likadan. kan inte titta på förlossningsbilder utan att fälla ett par tårar. det är knappt så jag kan åka förbi huddingeskylten när vi åker buss till/från handen. det var verkligen en helt fantastisk upplevelse att bli mamma.

• Winnertaco

Jag tror att man kommer att njuta mer av nr 2 just för att man vet hur snabbt det går!

Johanna 061223
  • Winnertaco

puck
    Ja, helt fantastiskt är det! Även fast allt emst var kaos och jag bara ville dö på slutet så är det det mest fantastiska som hänt!

Johanna 061223
  • CaMi

taco: Och jag var så nojjig med amningen som inte fungerade i början eftersom jag förlorade 3 liter blod vid förlossningen så jag var rädd att han var hungrig jämt, trots att vi stödde upp med tillägg. Sedan var han så ledsen på kvällarna och man ville ju bara att han skulle vara glad så jag hade ju ingen aning om vad man skulle göra när han inte slutade vara ledsen...

• pucken

ja, gud ja, det är mest synd om ettan som får bli försökskanin

• Melisabeth

NI får mig att se fram emot det och fasa på samma gång ju =P

Hmm jag funderar på om jag skall äta innan jag går och lägger mig.. eller om jag skall hoppa det och lägga mig direkt....

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)