• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Melisabeth

OJ... men då har hon ätit annat antar jag.. för hon fastar väl inte ? =)

v 36 - Ella är väntad 4 maj =)
  • pucken

så nu har jag köpt en påse leifs nötmix det är ju lite nyttigt iaf, kan jag stoppa i mig framför tvn.

• Fru Indosaurie

Mel
    haha nä. Hon har ätit mat och gröt (!).

Jag tycker det är svårt med mat bara, hur vet man när barnet är mätt? är en portion en portion eller "får" man ge mer?

• Melisabeth

Hmm man ger tills ungen är mätt kanske??
    Mätta är de väl när de slutar äta =)

Jag vet inte, men är nog så jag har gjort när jag jobbat.. ungen äter tills den inte vill ha mer typ =)
    Men han var iofs rätt stor så han kanske åt för mkt =)

• Fru Indosaurie

fast bara för att hon slutar äta så kanske hon inte är mätt?
    Eller jag vet inte.
    Sen kanske dom kan äta mer än till mätt.
    Jag har aldrig fött ett barn förut så
    Tur att vi ska till bvc imorrn, då kan vi få lite uppdaterad information.

• Melisabeth

Nej det klart att de kan bli distraherade av annat osv.. men om de avböjer "flera gånger" så anser jag nog att de är tillräkligt mätta iaf.... Skulle de vara hungriga senare får man väl ge mat igen.. eller nått =)

Jag vet faktiskt inte, men grabben som jag hade hand om brukade tappa intresset för maten och bry sig om allt annat när han hade ätit tillräckligt... Men olika barn kanske har olika sätt att signalera, så det är nog svårt att säga... Men BVC borde väl kunna säga något vettigt =)

• pucken

agge säger till när han är mätt, jag lovar. han är jätteduktig på at putta bort skedar/gafflar och glas när han inte vill ha mer.

• Melisabeth

Ganska naturlig reaktion kan man tänka sig.... är väl som vi gör typ.. fast de måste putta bort eftersom vi proppar in annars =)

• pucken

nu har jag betalt traderaräkningen också. skulle jag gjort innan helgen, men men.

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)