• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Winnertaco

Morrn!

Blä, höll på att bli toklig på jobbet igår, om man inte ens klarar av att städa då ska man nog inte ha nått jobb

Tokig
    Fy, vad jobbigt det låter! Som puck säger kanske det är bra att prata med en psykolog, do m är ju liksom helt opartiska och det du säger där stannar där, när du gå¨r därifrån är det som att det du sagt aldrig sagts för ingen annan kommer att få veta det. Jag förstår känslan av att vara ivägen och "undanskuffad" som mamma för att alla andra "vet" så mycket om småbarn. Det är i alla fall bara du och c som vet exakt hur Albin funkar och vad han är mogen för!

• pucken

haha igår fick vi in två jönsar som skulle hjälpa oss. de pallade i 30 min, sen gick de utan att meddela mig (jag är ju då lillchef, inofficiellt). gud va jag skrattade om ni bara visste hur många karlar jag jobbat skiten ur!

• Winnertaco

puck
    Haha... Jag är ju chef "på riktigt" så de vågar nog inte gå hur mycket jag än skäller på dem

Nä, kanske man skulle ta och fxa lite kaffe. Jobbigt att gå upp för trappen bara, jag måste ta hit vår perkulator så att jag kan gör kaffe här nere!

• pucken

det är så kul att se alla reaktion när de ser att en TJEJ lyfter tungt inne på vår avdelning. de brukar skratta och fråga vad fan jag gör där. då kommer storchefen och säger "Petra? hon är vår bästa plockare, hon plockar fan skiten ur alla" vad snopna folk blir då!

• pucken

tokig
    hmm bra fråga. om du vill ha maskinen ska du självklart köpa den. om det är nån hjälp så tycker tanten i "min" syaffär att brothers är jättebra och lätta att använda!

• Småtokig

puck

Han gjorde en demo på maskinen för mig och jag blev ju såld direkt.. Den ska ju bara användas till att fålla gardiner och lägga upp byxor ev sy något i klädesväg men inte mer.. Kommer antagligen köpa ny maskin om ett par år ändå.. Denna satans beslutsångest.. Måste bestämma mig snart annars finns den inte för det priset..

• Melisabeth

Tokig - ja men är det bara "lättare" jobb så funkar den säkert sketa bra =)

Lilla Isabella kom 24 april 2007 =)
  • pucken

ja, är det inte något avancerat du ska sy så tror jag att den blir bra. jag funderar på att ge upp eu-moppe och köpa en symaskin jag med

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)