White cheese:
Din man har ju en poäng. Många psykiatriker, i alla fall här i Uppsala, är lite knäppa (säger jag som ska spendera hela sommaren på psyk). Jag hoppas att din pappa har lite självironi.... Annars är det ett skämt i min klass, att alla manliga psykiatriker har kofta. Vi kallar den psykiatrikerkoftan!
Skulle du kunna lägga till i trådstarten att vi inte vill ha några medicinska frågor här förresten? Eller är det bara jag som vill få vara ifred för patienter här...
ÅsaKj:
Vad konstigt att det är så olika mellan ögonklinikerna. Här i Uppsala är det en hel del som är bara lite knäppa, även om de inte har några psykiatriska diagnoser. En av mina kursare blev härom dagen uttryckt från operation och utskälld av chefsöverläkaren. Anledningen var att han 30 min tidigare i samband med avd.rond påpekat för nämnda chefsöverläkare att han faktiskt inte var så snäll mot en patient. (pat och sköterskan hade gått ut). Vilket var en underdrift, han skällde på pat för att hon inte satt ordentligt i spaltlampan...
Chefsöverläkaren hotade med att gå till professorn och berätta detta med min kursare. (och berätta vadå?)
60 min lunch, låter som en dröm för mig som äter långsamt.