• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • KickStart
    Kalinka skrev 2007-04-15 19:54:49 följande:
    Nu är det inlägg 46 i rad, jag vet, men:Morula, vad säger du om trådar av typen: Rakade du muttan innan du åkte in till förlossningen? Du som är gyn/ob tänkte jag.
    Det är intressanta trådar
    För det visar ju att det är väldigt känsligt detta med hur andra uppfattar ens mutta
    Det är sällan som jag ryggar tillbaka i förskräckelse över en orakat eller fel rakad mutta samtidigt som jag förtvivlat försöker sätta en "klocka"
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • white cheese

ÅsaKJ:
    Jag har faktiskt varit med om att den skrevs ut i alla fall (även om jag inte bevittnade själva inmundigandet). Nån äldre man som fått en stroke, och sedan dess hade sväljproblem.
    Sen försökte läkaren förklara för mig vad Malvitona innehöll. Gick sådär. Vet inte om han hade koll själv - jag vet att Vermouth nämndes - men att försöka förklara för mig (som nätt och jämnt vet skillnad på lättöl och starköl) var nog slöseri med tid...

• KickStart
    Kalinka skrev 2007-04-15 21:04:49 följande:
    En gång när jag var på Flashback (hänger där nån gång ibland), var det en som definierade skillnaden mellan psykiater och psykolog som:"En psykiater är den du kan få piller ifrån, psykologen vill bara prata"
    Det var en bra definition *asgarv*
  • KickStart
    Kalinka skrev 2007-04-15 21:19:59 följande:
    Vem ska dricka det? Måste ju bli asplakata! Fast man tar väl inte så mycket iofs
    Kanske något att avgifta etyliker med
    Få dem att landa låååååååångsamt.
  • white cheese

Morula:
    Vad är felrakat? Finns det rätt och fel? *orolig att ha missat nåt viktigt, men har iofs inte läst nån gyn/ob-kurs än*

• SysterHedvig

Morula - haha jag kan nästan höra dig väsa "Du kunde väl ha rakat dig! Så jäkla ofräscht nu när jag ska sugklocka ungen"

• annry
    KickStart skrev 2007-04-15 21:31:30 följande:
    Kanske något att avgifta etyliker med Få dem att landa låååååååångsamt.
    Ja koffein borde ju minska takykardin ...fast man kan ju alltid öka stesolidschemat samtidigt.
  • Kalinka

Bästa kommentaren från en av dessa trådar:

"Nä, det hade jag nog inte.

Känns lite meningslöst att ligga naken,fet,svettig skrikande med slem och blod och lavemang och bajs och tårar och porrfitta mitt i allting.

Poängen? "

• Kalinka
    KickStart skrev 2007-04-15 21:30:20 följande:
    Det var en bra definition *asgarv*
    Ja visst var den underbar! Jag tycker Flashback är underhållande ibland. Sen är det bra att hålla sig någorlunda uppdaterad mot missbrukarna som hänger där, när man är på psyk.
Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2