• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • Kalinka

FL är en fantastisk källa till information uppenbarligen.... Kalldrag har dödat fler än foster förresten... Just det där med känsla/rädsla i v.5 har jag stött på faktiskt. Verkar väldigt spritt bland abortmotståndare. Ett annat jag hört är att foster vinkar i v.-5 eller nåt.

Har ni sett tråden: Vad har ni lärt er på FL:s kunskapsbank idag? Ligger i sandlådan tror jag. Jag skrattade hur länge som helst när jag läste den tråden.

• Kalinka

Såg förresten nu att på sid 63 finns det en kommentar om oss. Tydligen är vi djävligt dryga. Var det för att vi inte ville svara på frågan om hennes 15mån med UVI eller?

• Kalinka

Nu är det inlägg 46 i rad, jag vet, men:

Morula, vad säger du om trådar av typen: Rakade du muttan innan du åkte in till förlossningen? Du som är gyn/ob tänkte jag.

• SysterHedvig

ja för vem vill inte sitta och sätta diagnoser på små barn via internet?

Fundersam

de gånger jag lägger mig i medicinska trådar klämmer jag alltid in att de ska uppsöka en läkare och bli ordentligt utredda. Det verkar vara beklämmande många som nöjer sig med amatördiagnoser satta av lekmän dock, men det är ju deras problem.

Morula - hahaha ja jag läste tråden om att man tar kål på foster genom kalldrag. Jag orkade inte ens lägga mig i tråden dock (om jag minns rätt). Sparade mina krafter till en mindre sinnesslö debatt

• Kalinka

Är det en ssk tråd om kalldrag och abort? Vart är den? (har inget vettigt för mig uppenbarligen)

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2