• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • Kalinka

Jag tycker att det är så gulligt. Varje gång jag går in i en aborttråd, så finns det alltid ett inlägg från Morula...

• Kalinka

I alla fall så har jag nyheter för er. Folk dör av sepsis. Jag har fattat det nu. Fast jag är ju lite trög.

Och dessutom har jag för lite viktigt i livet. I alla fall enligt den rabiata djurälskaren röd i Kattråden. Fast jag har kommit på att h*n har rätt. Jag ägnar mina dagar åt att försöka rädda livet på folk som envisas med att fortsätta röka, äta fet mat och inte ta sina LM som de ska.

Det måste ju finnas nånting vettigare att göra av sitt liv! Vara med i Big Brother kanske?

• KickStart

Nej du Hedvig den har jag missat
    Men tackar

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • KickStart

Kalinka:
    OK BigBrother- kan vara en idé
    Eller så ställer du upp i Idol.

Ja, Sepsis är farliga grejor. Ändå har väl dödligheten gått ner relativt mycket. Förr dog folk som myggskockar av det.
    Fast i och för sig dog de av en gammal hederlig lunginfl också

• Kalinka

Morula:
    Kan inte sjunga, annars hade det kanske varit en idé. Fast det kan å andra sidan inte de flesta som kommer på audition heller.... Nej jag tror mer på att skämma ut sig och ha sex offentligt (fast jag tvivlar på att maken skulle uppskatta det, så jag skippar nog det). Se riktigt trashig ut och säga mycket korkade saker i tv. Det är ju det folk blir kända för nu för tiden.

Nej skämt åsido. Läkare är världens roligaste jobb, men ibland får jag en svacka i min övertygelse att det är det här jag vill hålla på med resten av livet. Vanligtvis när jag träffar på för många patienter av typen ovan.

Fast nu är jag nervös också för i sommar. Har jag tagit mig vatten över huvudet, som ska gå ensam primärjour? Och 24 h i sträck dessutom. Kommer knappt att få någon semester heller. Någon vecka här och där.

Jag har mera nyheter till dig. Folk dör av lunginflammation idag också. Fast de är betydligt färre.

Måste lära mig att göra smilies!

• Kalinka

Algots Pappa skrev 2007-05-10 21:17:20 följande:

Hi hi: Känner igen det där om ALS och neurologen. Veckan efter jag hade avslutat min utplacering där fick jag en massa fasciculationer i vaden. När jag pratade med en annan kursare så visade det sig att han faktiskt fått remiss till neurologen och EMG undersökning utförd pga sina muskelryckningar.Vi skyller båda på benigna träningsfasciculationer Kalinka: Kul det där med folksjukdomar. I Umeå är det porfyri som fyller hela föreläsningsdagar (Dessa inavlade norrlänningar). Dessutom får man inte glömma världens mesta boksjukdom "Feokromocytom".
    Ah, pheokromocytom! En vanlig sjukdom va?
  • SysterHedvig

naw titta, MorulaAilith engagerade sig genast i "min" tråd men den TS är också en av dem som startar de mest rabiata anti-abort trådarna här på FL

• KickStart
    SysterHedvig skrev 2007-05-11 17:39:26 följande:
    naw titta, MorulaAilith engagerade sig genast i "min" tråd men den TS är också en av dem som startar de mest rabiata anti-abort trådarna här på FL
    hehehe men självklart!
    Du har inte sett senaste tråden där vi läkare i princip styckar barn lägger dom i bäcken och tar ihjäl dem på så vis.
    Det var visst "nån" som jobbat på KK och "visste" nog hur det gick till- men nu efter all barbari som vi läkare ställer till med blivit helt emot abort
    Man vet inte om man ska skratta eller gråta Fundersam
    Det värsta är de som dessutom köper historien..

Kalinka:
    Kan du inte sjunga?
    Vet du inte att det är det viktigaste att kunna om man går primärjour
    Vet man inte vad som ligger bakom patientens problem sjunger man med hög och glad stämma "Det var en kyckling som hette Gullefjuuun som skulleee ut på prooommmmenaad"
    Sjunger man tillräckligt högt kommer psyk.jouren och lägger in en och sedan är problemet ur världen
    Just kidding
    Det kommer att gå bra!
  • Kalinka

Morula:
    Fast när det är JAG som är psyk.jouren då? Lägger jag in mig själv då?

Åh, kan du inte länka styckningstråden förresten? Finns inget bättre att göra på fredag kväll än att läsa vad galna abortmotståndare tycker!

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2