• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • Kalinka
    SysterHedvig skrev 2007-05-09 14:02:04 följande:
    Det är kaffets fel att jag lätt kommer upp i ½-liter om dagen
    Men, Hedvig, du har väl inte tänkt bli gravid igen inom en sådär 2,5 år, för då ska du faktiskt inte dricka kaffe!

Irish cream smak lät fantastiskt gott förresten. Är det bryggkaffe?
  • KickStart

Vi kör på det Hedvig!

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • SysterHedvig

Kalinka - !!! jag hade ju förvisso tänkt klämma ut en till nån gång under AT:n och dit är det ju bara 2 år! Shit asså!

bryggkaffe kan man få det som, de maler det i butiken. Jag har en sån där press

• KickStart

Jag återkommer till Kaffesessionen om en stund. Hundarna tittar elakt på mig. Antar att de vill ut en sväng.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Kalinka

Jag undersöker hur fort pat med septisk chock får sin AB och iv vätska egentligen (ska ju få allra senast inom 1 timme)

Och tyvärr tror jag inte att akutjournalen är borttappad. De registrerar nämligen i Cosmic när pat kommer, och han finns inte reg av ssk där. Och läkaren har gjort en inskr, men utan status! Han kom med amb till akuten, det är så jag vet att han kommit dit.

Pat hade blivit utskriven fr en vårdavd tidigare på dagen, och min teori är att de bara tyckte att han fick gå tillbaka dit. Men ett sketet bltr borde man ju kunna kolla! Nu fick pat ligga septisk på vårdavd hela natten, utan övervak.

• Kalinka

Jo, JAG tycker att det är allvarligt.

Åh, nu vill jag prata om något annat! Som kaffe tex, och kardemummabullar!

• SysterHedvig

Ortostatisk eller post-ortostatisk intolerans - är det det man testar när man ska ställa sig upp snabbt och kolla om man klarar att hålla trycket?

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2