• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • white cheese

Ja, i näsan t ex...

Men jag har faktiskt varit med på akutrummet, när sjuksköterskan (eller om det var uskan, jag fick ingen presentation) lämnade över till läkaren, för att hon inte kunde hitta rätt. Läkaren lyckades faktiskt... *får lite prestationsångest*

• KickStart

Whitecheese:
    Det_kan_vara lite bökigt ibland.
    Minns en uska som skulle sätta KAD på en kvinna inför ett sectio. Det rann fint men det visade sig att hon satt den i slidan och det som rann var fostervatten

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Kalinka

Har läst hela urinrörstråden med stor fascination. Blir faktiskt lite irriterad över att jag gått igenom nästan hela läkarutbildningen och hela tiden bara blivit visad "textboksversionen". Antar att det kanske kommer på gyn.

Å andra sidan har vi inte pratat någonting om variationer av killars utrustning heller, utom missbildningar då, typ hypospadi, men det har vi ju gjort om kvinnor också.

• Kalinka
    SysterHedvig skrev 2007-05-08 11:23:16 följande:
    en stadsjeep, blott smärre mindre än en finlandsfärja.
    Säg inte så, jag älskar stadsjeepar! Synd att de drar så mycket bensin och är så miljöovänliga.
  • Kalinka

Förresten apropå ingenting (eller en diskussion med svägerskan). Ni som varit gravida, drack ni kaffe?

• Auris
    Efter mitt förflutna på urologen kan jag säga att det kan vara riktig bökigt att hitta urinrörsmynningen ibland. Det är inte bara en gång som jag har gått uppp med cystoskopet i slidan och undrat varför jag får så dålig bild Men den som söker skall finna och hittils har jag alltid prickat rätt till sist. Nu får jag nog inga fler försök. Det är väldigt få cystoscopier på öron
  • KickStart

Kalinka:
    Jag har druckit kaffe alla graviditeter utom när jag väntade dottern. Det här var innan rönen om koffeinets negativa effekter.
    När jag väntade dottern så kräktes jag bara jag kände lukten av kaffe
    Så det var bara att låta bli.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Auris

De första tre månaderna spydde jag av kaffelukten så det blev naturligt att sluta.

• Jalapeno

i USA får man itne dricka mer än tre koppar kaffe om dagen under första trimestern. Jag var nog nere på två under, innan och efter mina graviditeter Smakar så jävla illa på sjukhus

• white cheese

Jag tycker kaffe är jätteäckligt (det är hemskt att sitta bredvid nån som har en stor stinkande kaffekopp i handen) - vet inte riktigt hur jag ska klara mig genom läkarutbildningen med det handikappet.
    Så jag får säkert dille på kaffe sen när jag är gravid... (annars har jag en förhoppning om att jag ska bli tokig i grönsaker under nån kommande graviditet, för det är jag inte heller så förtjust i ännu )

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2