• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • KickStart

Appropå ingenting
    I natt har jag tydligen sjungit i sömnen *S*
    Högt och tydligt enligt maken- och det var melodin till studentsången- fast tydligen sjöng jag " När vi lägga förband på en And"
    Snacka om att vara miljöskadad..*S*

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • SysterHedvig

HAHAHA!

Hur går resten?

KickStart skrev 2007-05-23 17:52:35 följande:
    Appropå ingenting I natt har jag tydligen sjungit i sömnen *S*Högt och tydligt enligt maken- och det var melodin till studentsången- fast tydligen sjöng jag " När vi lägga förband på en And"Snacka om att vara miljöskadad..*S*
  • KickStart
    SysterHedvig skrev 2007-05-23 17:53:00 följande:
    HAHAHA! Hur går resten?
    Jag vet inte
    Vet fasiken inte vart det kom ifrån heller annat än att jag har hört en del skränande studenter på senare tid.
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Kalinka
    SysterHedvig skrev 2007-05-23 17:50:50 följande:
    man ska med andra ord bli urolog, så att man har koll på varorna om något skulle utvecklas
    Vi hade en föreläsning med min favvourolog idag, och han pratade om priapism (Dvs när man har stånd som inte vill gå ner efter flera timmar), och han sa att om han fick det så skulle ha INTE åka in på det här sjukhuset, där han själv är urolog, utan åka LÅNGT till ett annat sjukhus.
  • SysterHedvig

oj har du en favoriturolog? Vad mysigt det låter och han har ju en poäng... Själv har jag ju fött barn och dessförinnan koniserats på UMAS, så min identitet är ju avslöjad. Eller vad man ska säga.

Kalinka skrev 2007-05-23 17:54:46 följande:
    Vi hade en föreläsning med min favvourolog idag, och han pratade om priapism (Dvs när man har stånd som inte vill gå ner efter flera timmar), och han sa att om han fick det så skulle ha INTE åka in på det här sjukhuset, där han själv är urolog, utan åka LÅNGT till ett annat sjukhus.
  • Kalinka
    KickStart skrev 2007-05-23 17:52:35 följande:
    Appropå ingenting I natt har jag tydligen sjungit i sömnen *S*Högt och tydligt enligt maken- och det var melodin till studentsången- fast tydligen sjöng jag " När vi lägga förband på en And"Snacka om att vara miljöskadad..*S*
    Det är förmodligen ett tecken på att du verkligen ÄR Satans bihang. Förmodligen så blir det en fin satanisk ramsa och man spelar det baklänges.
  • Kalinka
    SysterHedvig skrev 2007-05-23 17:57:12 följande:
    oj har du en favoriturolog? Vad mysigt det låter och han har ju en poäng... Själv har jag ju fött barn och dessförinnan koniserats på UMAS, så min identitet är ju avslöjad. Eller vad man ska säga.
    Han är min favvourolog efter den muntliga duggan i urologi termin 8, när han stannade mig (och bara mig) efteråt och talade om att han hade blivit SÅ imponerad av mig och att jag tänkte så intelligent. För en stackars läkarstudent som alltid känner sig som ett dumhuvud jämfört med alla andra, glömmer hälften av det hon ska, och ALDRIG har bäst (eller ens är i närheten) på en tenta så är det verkligen örongodis.

Man sprutar efedrin i corpus cavernosum.
  • Jalapeno
    SysterHedvig skrev 2007-05-22 22:24:24 följande:
    Skär du bara i de friska, menar du?
    jag gööör dom friska. magic fingers, vettu.
Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2