• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • Gutegirl

Får man vara med som blivande distriktsläkarfästmö?

Släsh Ignåre
  • Jalapeno
    Kalinka skrev 2007-05-23 18:06:23 följande:
    Man sprutar efedrin i corpus cavernosum.
    man kan väl spruta koksalt också. Enda pat jag har stött på som (obs, ingen freudian slip även om det hade varit att sparka in öppna dörrar ) räckte det att höja hans baklofen.
  • Jalapeno

Morula - sömnsångerskan: Stämmer det att man får annorlunda näsa av att börja äta p-piller innan man är färdigvuxen? hur mkt fys har man i näsan egentligen och hur mkt påverkar den rätt lilla dosen östrogen det rör sig om. Anledningen till min fråga är att en vettig tjej i en tråd sa att hon lärde sig när hon jobbad epå ungdomsmottagning att tjejer som tidigt börjad emed p-piller fick lite plattare näsa. Tror hon menar åt FAS-hållet.

• Kalinka

Tyras föräldrar skrev 2007-05-23 21:00:35 följande:

Morula - sömnsångerskan: Stämmer det att man får annorlunda näsa av att börja äta p-piller innan man är färdigvuxen? hur mkt fys har man i näsan egentligen och hur mkt påverkar den rätt lilla dosen östrogen det rör sig om. Anledningen till min fråga är att en vettig tjej i en tråd sa att hon lärde sig när hon jobbad epå ungdomsmottagning att tjejer som tidigt börjad emed p-piller fick lite plattare näsa. Tror hon menar åt FAS-hållet.
    Eh, va? Aldrig hört förut.
  • KickStart
    Tyras föräldrar skrev 2007-05-23 21:00:35 följande:
    Nej du- det har jag faktiskt aldrig hört talas om.
    Men jag måste höra mig för *S*
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • KickStart

Tyra:
    Det enda jag kan komma på så här på rakarm är att man tror att kvinnor som äter p-piller får en "känsligare" näsa. De reagerar på andra dofter än icke p-piller duggande damer. Men jag har aldrig hört att näsans form skulle förändras

• KickStart
    Gutegirl skrev 2007-05-23 19:37:32 följande:
    Får man vara med som blivande distriktsläkarfästmö?
    Hej hej Guten
  • Jalapeno

hej guten.
    morula: Jag hittade inte logiken bakom resonemanget men var nyfiken på att kolla vad ett proffs trodde Tack

• KickStart
    Tyras föräldrar skrev 2007-05-23 21:51:15 följande:
    hej guten.morula: Jag hittade inte logiken bakom resonemanget men var nyfiken på att kolla vad ett proffs trodde Tack
    Iofs så kan ju p-piller orsaka svällande slemhinnor men SÅ pass mycket "sväll" blir det nog inte så att näsan ändras
Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2