• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • Kalinka

Angående vilka kvinnliga (och manliga) läkare INTE flörtar med, så kan jag säga patienterna! Jag stötte på en tråd för några veckor sedan där en tjej var jätteorolig för hennes "karl" skulle gå till en kvinnlig läkare och få snoppen undersökt, och hon var SÅ orolig. Tänk om något skulle hända, att han skulle få stånd eller att läkaren skulle bli intressserad. Aldrig i livet att jag finner något sexuellt i en patient. De har ju bakterier och allt möjligt. Hela situationen är bara så asexuell som den kan vara.

Ambulanskillar och manliga ssk däremot. Har ingen "thing" för manliga läkare. De gör oftast ingenting för mig.

Teknikerkillarna, hm, nja, de ser man ju inte så ofta. Har aldrig tänkt på ingenjörerna bakom. Maskinerna dyker ju bara upp liksom. Enda gången man ser en ingenjör är när MRT-maskinen strejkar, och då skickar de någon från Tyskland. Tyska ingenjörer, nja...

• KickStart
    Kalinka skrev 2007-05-23 17:20:34 följande:
    Angående vilka kvinnliga (och manliga) läkare INTE flörtar med, så kan jag säga patienterna! Jag stötte på en tråd för några veckor sedan där en tjej var jätteorolig för hennes "karl" skulle gå till en kvinnlig läkare och få snoppen undersökt, och hon var SÅ orolig. Tänk om något skulle hända, att han skulle få stånd eller att läkaren skulle bli intressserad. Aldrig i livet att jag finner något sexuellt i en patient. De har ju bakterier och allt möjligt. Hela situationen är bara så asexuell som den kan vara.Ambulanskillar och manliga ssk däremot. Har ingen "thing" för manliga läkare. De gör oftast ingenting för mig.Teknikerkillarna, hm, nja, de ser man ju inte så ofta. Har aldrig tänkt på ingenjörerna bakom. Maskinerna dyker ju bara upp liksom. Enda gången man ser en ingenjör är när MRT-maskinen strejkar, och då skickar de någon från Tyskland. Tyska ingenjörer, nja...
    Nej gudars nej!
    Patienter är helt off limit!
    Jag tror att många inte tänker på att vi ser kroppen som "arbete" i vartfall när man träffar patienter. Det är ju_inte_så att man kollar in snyggingar samtidigt som man undersöker dem. Usch näe det skulle bli kinky.
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • KickStart
    SysterHedvig skrev 2007-05-23 16:02:29 följande:
    va?? nääääeee jag trodde jag skrev det 666:e inlägget aw.
    Så du ville vara Satans bihang
  • Kalinka

När det gäller jobb, och hur stressigt det är. Min mamma är civilekonom, och hon säger att det är inte så roligt att vara det när man börjar närma sig 50. Hennes synpunkt är att läkare får mer respekt ju äldre de blir, och ses som en större resurs med mer erfarenhet. Som ekonom ska du vara ung, snygg och hipp, och passerar ett Bäst före-datum vid 45 ungefär. Då ses du bara som gammal, om du inte lyckats bli VD på ett företag.

Den senaste tiden har jag faktiskt stött på flera överläkare som fortfarande går primärjour, och pratar sinsemellan om att de smyger så att inte klinikchefen ska upptäcka det och tvinga dem att sluta. Det har framförallt varit ÖNH-läkare (kanske inte så stressiga jourer), men jag har även stött på Invärtesmedicinare som gör det.

Min poäng är väl att trötta och slitna människor som är less på sitt jobb finns det inom alla yrken, men de allra flesta läkare jag stöter på verkar fortfarande tycka att yrket är roligt, trots att de jobbat ganska många år.

• Kalinka
    KickStart skrev 2007-05-23 12:13:04 följande:
    OK då är det passande att jag plockar inlägget.Jag som blivit kallad satansavkomma och djävulens bihand i vissa abort trådar
    Hur visste dom?
  • KickStart
    Kalinka skrev 2007-05-23 17:34:27 följande:
    Hur visste dom?
    Det undrar jag med Fundersam
    Jag som försöker vara så diskret. Använder alltid kepa för att dölja hornen och gummistövlar i storlek 47,5 för att dölja bockfötterna. Attans!Cool
  • Kalinka

Intressant att höra att kvinnliga läkare kan vara föremål för fantasier. Jag trodde det bara gällde manliga. Då vet man att inte är ointressant på köttmarknaden, om maken skulle trilla av pinn.

• Kalinka
    KickStart skrev 2007-05-23 17:36:43 följande:
    Det undrar jag med Jag som försöker vara så diskret. Använder alltid kepa för att dölja hornen och gummistövlar i storlek 47,5 för att dölja bockfötterna. Attans!
    Måste vara svårt att gå i gummistövlar st 47,5!
  • KickStart
    Kalinka skrev 2007-05-23 17:50:13 följande:
    Intressant att höra att kvinnliga läkare kan vara föremål för fantasier. Jag trodde det bara gällde manliga. Då vet man att inte är ointressant på köttmarknaden, om maken skulle trilla av pinn.
    ASGARV
    Ja, det är ju lugnande heller hur
Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2